۰
plusresetminus
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس:

تصویب ۱۲ هزار میلیارد بودجه برای طرح تعالی خانواده در کشور

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس بابیان اینکه در سطح کشور برای طرح تعالی خانواده ۱۲ هزار میلیارد تومان تصویب شده است ، گفت :  اما بودجه فارس در این خصوص هنوز مشخص و اعلام نشده است.
تصویب ۱۲ هزار میلیارد بودجه برای طرح تعالی خانواده در کشور
به گزارش حافظ خبر،  حجت الاسلام حسین امیدی امروز (یکشنبه 15 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با تبریک میلاد حضرت ابوالفضل (ع) گفت: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد را پیش رو داریم که به طور خاص برنامه هایی برای بزرگداشت این روز در استان فارس در نظر گرفته شده است.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: در سالی که گذشت در سامانه «بچه های مسجد»، 11 کانون مساجد فارس حائز رتبه برتر کشوری شدند و در موضوع قلم، کانون «منتظران ظهور» شهر کازرون رتبه برتری کشور را اخذ کرد.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب در رواق نمایش و تولید تئاترهای فاخر، کانون «حضرت موسی ابن جعفر (ع)» رتبه اول را کسب کرد و در کارآفرینی برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست، کانون «شهدای سلطان آباد» در شیراز مقام اول را کسب کرد.
حجت الاسلام امیدی اعلام کرد: در بخش فیلم، کانون «فاطمه زهرا (س)» در زرقان برتر شد و کانون «شهید علی اصغر اتحادی» شیراز در آموزش قرآنی به برتری دست یافت.
وی ادامه داد: کانون «فداییان ولایت» اقلید در سرود حایز رتبه برتر کشور شد و در رواق رسانه، کانون «شهید رابع» استهبان برتری یافت و کانون «شهید سلیمانی» کوهچنار در رواق دانش و ترویج مطالعه مقام برتر را کسب کرد.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس اضافه کرد: کانون «شهید رجایی» کازرون در رواق همدلی و کمک های معیشتی منتخب شد و در بحث رواق کتاب از شهر کازرون، کانون «سیدالشهدا (ع)» منتخب شد.
وی تاکید کرد: در رواق فناوری، کانون «شهید حسین عبداللهی» شیراز حائز منتخب شد و در این رواق ابتکارات بچه های مسجدی در فناوری های روز، نرم افزارهای مختلف و ... محوریت دارد که نمونه آن کانون مسجد «سیدالشهدا (ع)» شهرک جوادیه شیراز است که در رواق فناوری عملکرد مطلوبی دارد.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به برگزاری رویداد «فهما» گفت: این رویداد، مسابقه ای بین تمام کانون های مساجد کشور است که امسال برای سومین سال برگزار شد و شاهد برتری این کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در آن بودیم.
وی ادامه داد: در سطح استان یک هزار و ۲۵۲ کانون فرهنگی مسجد داریم و تعداد اعضای ثبت شده این کانون ها ۸۲ هزار و ۳۸۴ نفر است و همچنین در مساجد استان ۶۸۰ کتابخانه داریم که یک هزار و ۲۴۰ نفر اعضای ثابت کتابخانه ها هستند.
حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: برخی از این کتابخانه ها با کتابخانه های عمومی استان رقابت می کنند و دارای تنوع موضوعی هستند که نمونه ان کتابخانه مسجد «حضرت ابوالفضل (ع)» واقع در پشت باغ جنت شیراز است.
وی افزود: در سال جدید «جشن کتاب» با حمایت استانداری و شهرستان ها راه اندازی خواهد شد تا مردم کتاب های فاخر خود را به کتابخانه مساجد اهدا کنند.
حجت الاسلام امیدی عنوان کرد: در سالی که گذشت سه شنبه های تکریم با هدف بزرگداشت خانواده های معظم شهدای استان برگزار شد و اکران فیلم ها به صورت ویژه و فیلم های جشنواره «عمار» برای کانون های مساجد استان اکران شد و اکران ویژه فیلم در تالار «حافظ»، مخصوص کانون ها را در نظر داریم و نمایش «بیرق ماندگار» برای کانون ها امسال اکران شد.
وی ادامه داد: درمسابقه قرآنی مدهامتان، ۸۰۰ دانش آموز زیر ۱۶ سال کانون های فرهنگی مساجد فارس شرکت کردند که در رشته صوت و لحن، فارس رتبه کشوری آورده است.
حجت الاسلام امیدی اضافه کرد: امور مساجد دهه فجر و دهه کرامت توسط ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس به انجام رسید و در بحث مبارزه با کرونا، روحانیون کانون های مساجد در تغسیل بیماران کرونایی اقدامات موثری به انجام رسانده اند.
وی تاکید کرد: در توزیع بسته های معیشتی، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با همکاری سپاه و بسیج به صورت ماهانه فعالیت دارند و در بحث پرداخت معوقات و اجاره ها، کانون «مدینه النبی» شیراز به صورت ویژه عمل کرد که مورد توجه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) قرار گرفت.
حجت الاسلام امیدی ادامه داد: در رسیدگی به بیماران کرونایی و همراه بیمار بودن، برگزاری یادواره برخی شهدای دفاع سلامت مانند شهید «رحیمی»، شهیده مدافع سلامت، تجلیل از خانواده شهدای امنیت مانند شهید «جعفری» و شهید «رنجبر» با حضور در منزل شهدا، در حوزه مسایل ورزشی برگزاری چندین دوره مسابقه بین مساجد به صورت جام فوتبال و فوتسال سردار سلیمانی و سایر سرداران شهید، کانون های فرهنگی مساجد همواره میدان داری کرده اند.
وی با اشاره به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی نیز گفت: ۸۶ برنامه برای این برش فرهنگی در فارس تعریف شده که در سال جدید در حوزه فرهنگ، هنر و ... دستگاه های فرهنگی موظف به اجرای آنها هستند و عمده برنامه ها، خانواده محور است که خانواده متعالی رویداد شاخص آن است.
حجت الاسلام امیدی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مجری اصلی این طرح ها محسوب می شوند و چهار هزار و ۷۳۷ مسجد درگیر این ۸۶ طرح خواهند بود و محوریت کار خانواده متعالی، مسجد محور و محله تولید است.
وی اعلام کرد: در سطح کشور برای طرح تعالی خانواده ۱۲ هزار میلیارد تومان تصویب شده است اما بودجه فارس در این خصوص هنوز مشخص و اعلام نشده است.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۹۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما