۰
plusresetminus
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس :

برگزاری برنامه های اوقات فراغت در کانون های مساجد فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس حجت الاسلام حسین امیدی در نشست خبری امروز دوشنبه 30 خرداد گفت: هم اینک ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که حدود ۵۰ درصد آن‌ها در مناطق روستایی استقرار دارند و در سه ماه تابستان فعالیت‌های متنوعی در سطح کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.
برگزاری برنامه های اوقات فراغت در کانون های مساجد فارس
به گزارش حافظ خبر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس به ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره و گفت: این مراکز با هدف استفاده از ظرفیت ها و توانمندسازی نیروهای جوان برای حضور در عرصه های مختلف فرهنگی تشکیل شده اند.
امیدی گفت: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به یک میلیارد تومان بر اساس طرح رفع آسیب های اجتماعی به مساجد اختصاص یافت که ۴۰۰ مسجد از این اعتبار بهره مند شدند.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: برنامه‌های اوقات فراغت با موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی در کانون‌های مساجد برپا می‌شود و این برنامه‌ها ۲ وجه دارد که آموزشی و تفریحی و گعده‌های دوستانه است که بخش عمده این برنامه‌ها رایگان است.
او به انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای با کانون‌های مساجد بصورت نیمه رایگان خبر داد و گفت: ۴۰ مکان شامل استخرها، سینماها، موزه ها، باغ‌ها و اماکن ورزشی و تفریحی در شیراز خدمات رایگان و نیمه رایگان به کانون‌ها ارائه می‌شود.
حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که برای اسکان زائرین اماکن مختلفی در مشهد مقدس در نظر گرفته شده است و کاروان‌های کانون‌ها می‌توانند از این اسکان‌ها استفاده کنند، گفت: مربی‌های خوب و مناسب در زمینه‌های ورزشی، قرآنی و زمینه‌های هنری مثل سرود و تئاتر در نظر گرفته شده است.
او گفت: ۷۵ مسجد در شیراز با توجه به استعداد حضور بانوان مربی بچه‌های مهد‌های کودک، در طرح «ریحانه» گنجانده شده اند که ۷۵ مسجد دارای مهدکودک می‌شود.
امیدی به برگزاری رویداد ملی «فهما» با حضور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: این رویداد بین ۲۵ هزار کانون فرهنگی مسجد اتفاق می‌افتد که امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود و در یک کلام رویداد فهما یک رقابت فرهنگی و جشنواره بزرگ است که بین کانون‌ها برگزار می‌شود و هر سال نسبت به فعالیت‌های هر استان، امتیاز بندی و سپس بیشترین امتیاز به عنوان پایتخت فرهنگ و هنری مساجد معرفی می‌شود.
او گفت: کانون‌های مساجد برای دریافت سرانه، فعالیت‌های خود را در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت کنند و پیش از این سرانه‌ای پرداخت می‌شد، امسال این سرانه برای کانون‌هایی که فعالیت‌های بروزتر و ابتکاری تری داشته باشد، در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام امیدی گفت: کسانی که در مسجد فعالیت می‌کنند و توانایی جذب حداقل ۵۰ کودک و نوجوان نداشته باشند، جای خود را با جوان خوش فکر و انقلابی عوض کنند. رسالت اصلی امروز مدیر جهادی انقلابی و تلاشگر اینست که باید دارای خلاقیت باشد و با ابزار روز کار و از کار‌های قدیمی که جذابیت ندارد، پرهیز کند.
او گفت: از کانون‌هایی که در زمینه هنری و رسانه فعالیت می‌کنند حمایت خواهیم کرد، طرح‌های مناسب مورد حمایت می‌گیرد و برای حمایت از کانون‌ها شناسه ملی برای مساجد در نظر گرفته شده است و تمام مسجدی‌ها می‌توانند برای مساجد خودشان شناسه ملی بگیرند.
او گفت: امروز با ثبت شناسه ملی مسجد به لحاظ حقوقی مشکل دار نمی‌شود و طرح‌های مهم برای رفع آسیب‌های اجتماعی در مرحله مختلف مثل محله ای، شهری، شهرستانی، استانی و ملی مورد حمایت قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام امیدی به برگزاری رویداد بزرگی قرآنی و رویداد ملی مدهامتان به میزبانی شیراز اشاره و گفت: این مسابقه کشوری اواخر مردادماه در شیراز برگزار می‌شود و در رشته‌های مختلف حفظ، مفاهیم و قرائت خواهد بود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۷۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما