۰
plusresetminus
بسیج سازندگی استان فارس:

پویش بهار درخدمت در نوروز ۱۴۰۱

خدمات رسانی نوروزی با راه اندازی قرارگاه های جهادی در استان فارس
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۷
در نشست خبری رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس که با حضور خبرنگاران برگزار شد.اسماعیل قزل سفلی بیان کرد: خدمات رسانی نوروزی با راه اندازی قرارگاه های جهادی در استان فارس انجام می شود.
پویش بهار درخدمت در نوروز ۱۴۰۱
به گزارش حافظ خبر، اسماعیل قزل سفلی در این نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز عنوان کرد: جریان جهادی یکی از مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی است و این جریان که از سال ۷۹ با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده در حال رشد و رسیدن به بلوغ و تکامل است. جریان جهادی هرجایی که وارد شده کار را به جلو برده و باعث پیشبرندگی در کارها شده و دلیل آن همت و اراده  درکار و پر تلاشی و دغدغه مندی و پایبندی به اعتقادات است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدام ما بستر سازی، حمایت و تقویت گروه های جهادی است، گفت: گروه های جهادی ما در طول سال کارهای بزرگی انجام دادند رزمایش های مختلفی را در راستای کمک رسانی و رفع مشکلات جامعه اجرا نموده اند و مشارکت گسترده ای داشتند. گروه های جهادی در عرصه های محتلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... دارای برنامه های هدفمندی هستند.
جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس با اشاره به برنامه های هدفمند در حوزه های عمرانی، اقتصادی و اشتغال اظهار کرد: گروه های جهادی برای ایام نوروز نیز برنامه های متعددی خواهند داشت جهادگران توان خود را در این روزهای تعطیل سال نو با شرکت در اردوهای جهادی صرف خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب می کنند. ما نیز به عنوان سازمان بسیج سازندگی تلاش کرده ایم در این راه تسهیلگری کنیم و بسترها را برای اجرای هدفمند برنامه ها آماده سازی کنیم.

وی افزود: دو هدف در این بستر سازی و راه اندازی اردوهای جهادی نوروزی داریم  که هدف اول کمک رسانی در راستای تربیت نیروی تراز انقلابی اسلامی در کنار جریان جهادی که یک فناوری است و باعث تربیت عنصر مومن به انقلاب و پر تلاش برای کشور می شود و دومین هدف خدمات رسانی هدفمنددر مناطق محروم و خانواده های نیازمند است و برای این کار تلاش کردیم از مدل جدیدی تحت عنوان کار قرارگاهی که به واسطه این قرارگاه ها علاوه بر بسترسازی به دنبال عرصه سازی و پشتیبانی از گروه های جهادی هستیم تا هم امورات برای گروه های جهادی آسان تر شود و هماهنگی های لازم با مسئولین منطقه صورت گیرد و خدمات رسانی تسریع شود.
قزل سفلی ادامه داد: در این راه 8 قرارگاه منطقه ای و همچنین قشری تشکیل شده که این قرارگاه ها در مناطق مختلف از جمله لارستان، فسا، کازرون، اقلید و شیراز ساماندهی و قرارگاه قشری ما نیز شامل دانشجویی، دانش آموزی و سلامت و بهداشت است و این قرارگاه ها را می توان قرارگاه های عملیات جهادی خواند چرا که عرصه ، بسترف هماهنگی و پشتیبانی های لازم را برای گروه های جهادی مهیا میکند و
زیر مجموعه این قرارگاه ها بیش از 410 گروه جهادی اقدامات نوروزی برنامه ریزی و اجرا خواهند کرد و نزدیک به 5 هزار جهادگر برادر و خواهر مشارکت دارند که البته پیش بینی می شود طی روزهای آینده استقبال گروه های جهادی افزاییش یابد و انشاالله نزدید هزار گروه جهادی اقدام به اجرای برنامه های مختلف کنند. 

 جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس ضمن بیان اینکه این اردوهای جهادی در قالب 1 روزه 3 روزه و 7 روزه اجرا خواهد شد، گفت: قالب فعالیت ها در حوزه های بهداشت و سلامت، فرهنگی و اجتماعی، آموزشی و تربیتی، فنی و عمرانی، ساخت مسکن، اجرای طرح آبرسانی، اقتصاد و اشتغال و کارآفرینی، محرومیت زدایی و ... خواهد بود و نقاط هدف اردوهای جهادی 321 نقطه محروم و دور افتاده و حاشیه ای شهرهای استان فارس است.

وی در پایان بیان کرد: شعار و پویشی که در راستای برنامه های نوروزی جهادگران نیز طراحی شده پویش بهار_خدمت است و امیدواریم در این راه رسانه ای نیز دوستان رسانه ای و خبرگزاری های مختلف در آگاهی بخشی به عموم مردم ما را حمایت کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما