۰
plusresetminus
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس: 

توانمند سازی مردم برای ایجاد فرصت های شغلی کوچک در روستاها

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۹
مهمترین نقش تسهیلگران بسیجی توانمند سازی مردم برای ایجاد فرصت های شغلی است.
توانمند سازی مردم برای ایجاد فرصت های شغلی کوچک در روستاها
به گزارش حافظ خبر، دوره آموزشی و توانمند سازی تسهیلگران صندوقهای قرض الحسنه و تعاونی های اشتغالزا سراسر استان فارس در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) بر گزار گردید
اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در این همایش به مهمترین نقش های تسهیلگران پرداخت و گفت: تسهیلگران بستر ساز ایجاد جوامع محلی و کوچک هستند برای اینکه مردم بتوانند در حوزه اشتغال و اقتصاد نقش آفرینی کنند و یکی از الگو ها و برنامه های دولت نیز بر مردمی سازی فعالیت های اقتصادی مورد نیاز جامعه است. 

وی افزود: نقش اصلی این تسهیلگران توانمند کردن مردم است بگونه ای که خود مردم در فعالیت های اقتصادی و کارآفرینی فکر کنند، تصمیم بگیرند، اجرا و نظارت نمایند و در واقع تسهیلگران نقش مربی گری دارند و مردم را هدایت و رهبری می نمایند و نقش تصدی گری ندارند.

قزل سفلی در خصوص مهمترین ویژگی تسهیلگران اشاره کرد و گفت: تسهیلگران چون در مواجه مستقیم با مردم هستند باید دارای ویژگی هایی باشند. صبوری، انتقاد پذیری، دارای دانش روز ، دارا بودن به ابتکار خلاقیت ، توانمندی تحلیل خوب و دقیق مسائل، تواضع و فروتنی و ...  از جمله آنهاست و  در یک جمله باید مردم دار و مردم یار باشند.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس به ماموریت های تسهیلگران اشاره کرد و گفت: اصلی ترین ماموریت تسهیلگران راهبری صندوق های قرص الحسنه بسیج می باشد تا جایی که این صندوق ها به گونه ای رشد یابند که تبدیل به تعاونی و اتحادیه شوند همچنین ماموریت دیگر آنها هدایت منابع تبصره ۱۶ به صورت هدفمند و در عرصه های مختلف بویژه در حوزه مشاغل خرد و خانگی است.
وی بستر سازی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلو واتی در مناطق محروم، تقویت صنایع تبدیلی کوچک محلی و شهرستانی، حمایت از طرح های دانش بنیان و کمک به عرصه های ۱۴ گانه اقتصاد مقاومتی را از دیگر ماموریت های این تسهیلگران خواند.

قزل سفلی در پایان به یکی از ماموریت ویزه تسهیلگران در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتظار داریم میزان  ارتباط صندوق ها و گروه های جهادی را افزایش دهند به گونه ای که هر گروه جهادی فعال بستر ساز ایجاد صندوق قرص الحسنه اشتغالزای مردم یار شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما