۰
plusresetminus
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس:

ابتکارات جدید ستادهای اسکان آموزش و پرورش فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش فارس به پروژه اسکان مهمانان نوروزی در مدارس به عنوان یک فرصت تربیتی نگاه می کند.
ابتکارات جدید ستادهای اسکان آموزش و پرورش فارس
به گزارش حافظ خبر،  فرشید قاسمی در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان شهر شیراز بیان کرد: پیرو تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان مبنی بر عدم نگاه درآمدزایی به ستادهای اسکان و توجه به نگاه تربیتی، این مساله در دستور کار کمیته اسکان مهمانان نوروزی استان در آموزش و پرورش قرار گرفت.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین بااشاره به این نکته که همه فعالیت ها می بایست ذیل سند تحول بنیادین قرار گیرد افزود: در همین راستا امسال ده فعالیت که برخی ابتکارات جدیدی هستند در ستادهای اسکان آموزش و پرورش فارس بر اساس ساحت های ۶گانه سند تحول بنیادین طراحی شده که قرار است توسط دانش اموزان علاقمند استان انجام شود و بر همین اساس ابتدا رویکرد ستاد اسکان به تحول در اسکان فرهنگیان براساس ساحت های شش گانه تغییر کرده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین از بکارگیری دانش آموزان داوطلب استان در حداقل ۳۰ درصد از فعالیت های ستاد اسکان خبرداد و ادامه داد: زمینه ای فراهم شده که از علاقمندی و استعداد دانش اموزان در زمینه های مختلف از جمله فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی استفاده و زمینه بروز خلاقیت انها فراهم شود و  یکی از این فعالیت ها، استعداد یابی مسافران و فرزندان آنها بر اساس انجام تست هوش هیجانی توسط دانش آموزان است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تشکیل نمایشگاه از دست ساخته های دانش آموزان استان خصوصا طرح بوم در ستاد های اسکان را از دیگر این فعالیت ها عنوان کرد.
قاسمی در نظر گرفتن ایستگاه های بازی و مدیریت انها توسط دانش اموزان استان بر اساس ساحت های شش گانه در ستاد و محل اسکان مسافران را از دیگر این فعالیت ها عنوان کرد.
وی همچنین از تشکیل نمایشگاه کتاب و تخفیف در هزینه اسکان مهمانان نوروزی که دانش اموز همراه دارند نیز خبرداد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس به راه اندازی رادیو زائر در محل ستاد ها و مدارس محل اسکان مهمانان نوروزی در شیراز توسط دانش آموزان خبر داد و گفت: از این ظرفیت برای معرفی جاذبه های گردشگری و فرهنگ استان استفاده خواهد شد و راه اندازی مسابقات نقاشی و کتابخوانی بین دانش آموزان و مسافران توسط دانش اموزان استان از دیگر این برنامه ها است.
قاسمی انجام پژوهش میدانی از مسافران در مورد سفر و رضایت و تجربیات بدست آمده انها توسط دانش اموزان را از دیگر فعالیت ها و ابتکاراتی عنوان کرد که امسال برای اولین بار در ستادهای اسکان آموزش و پرورش فارس انجام می شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما