۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

توجه به تولید و توسعه اقتصادی کشور

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۹
مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز در جلسه و دیدار اعضای شورا با رابطین مناطق ۱۱ گانه شهر با اشاره با شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسئله تولید و اشتغال اظهارداشت: معظم له محوریت توسعه اقتصادی کشور را در ۱۰ سال اخیر مطرح کرده که توجه به سمت تولید برجسته‌تر بوده است‌‌.  
توجه به تولید و توسعه اقتصادی کشور
به گزارش حافظ خبر، وی با بیان اینکه هر دستگاهی وقتی می‌خواهد این شعار را محقق کند باید در محدوده ماموریتی خود فعالیت کند، گفت: در کلانشهر و مدیریت شهری توجه به تولید چگونه می‌تواند باشد چون ۷۰ درصد درآمد شهرها و کلانشهرها از خدمات است؛ اینکه چگونه این امر توسعه یابد تا این شعار محقق شود نیازمند تدبیر مسئولان و راهنمایی کسانی است که عیون جامعه خود محسوب می‌شوند‌. 

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه امسال رهبر معظم انقلاب لفظ دانش‌بنیان را به تولید اضافه کردند، افزود: در مدیریت شهری نیز این عنوان باید علامت سوال باشد که در چه میزان از تولید باید از ساختارهای دانش بنیان استفاده کرد و در جواب باید گفت که در این عرصه به ساختارهای مردمی دانش‌بنیان می‌رسید نه ساختارهای دولتی؛ چون بخش دولتی‌ ساختارها سنتی است که تحقیق و توسعه بسیار کند و تغییر در آنها سخت است اما در ساختارهای مردمی برعکس است چون توسعه و سرعت برایشان مهمتر است.  

طاهری با بیان اینکه شعاری که سال‌هاست مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، اشتغال است، بیان کرد: اگر کسی در مدیریت شهری باشد اما نگاهی به این مسئله نداشته باشد درکی از مدیریت شهری ندارد چون بسیاری از مسائلی که به عنوان آسیب اجتماعی می‌شناسیم چه در بانوان و آقایان به ویژه در جوانان پایه اصلی مشکل اشتغال است. 

وی با طرح این سوال که در مدیریت کلانشهر چگونه می‌توان ضریب اشتغال را افزایش داد، گفت: دیدگاه‌های شما که در ارتباط تنگاتنگ با جامعه هستید می‌تواند به شورا در جهت‌گیری مدیریت شهری موثر باشد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۱۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما