۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استاندار:

هنر فاخر و هنرمند متعهد الگوی ارزش آفرینی، تمدن سازی و آینده نگری است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵
محمد فرخ زاده در حاشیه بازدید از خانه هنر از آثار هنری خلق‌شده در این مرکز بازدید و به شنیدن مشکلات هنرمندان پرداخت.
هنر فاخر و هنرمند متعهد الگوی ارزش آفرینی، تمدن سازی و آینده نگری است
به گزارش حافظ خبر،  رسالت هنر را رشد و آگاهی انسان عنوان کرد و افزود: هنر پدیده‌ای است که از دیرباز نقش موثری در زندگی انسان داشته و از آن به عنوان وسیله‌ای کارآمد و موثر، در جهت ترویج و تبلیغ اندیشه ها و ثبت تمدن و میراث و دانش اعصار مختلف استفاده می‌شده است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری همچنین افزود هنر یک ویژگی منحصربفرد دارد و آن زبان گویا، صریح برای انتقال مفاهیم است، لذا عرضه هنرهای دست ساز و برگرفته از آداب و رسوم و اقلیم ایران می‌تواند تاثیر بسیار بسزایی در عمق بخشیدن به تفکرات نسل آینده باشد. 

وی با بیان اینکه یکی از اشکالات عمده در اقتصاد هنری، بحث بازاریابی و تبلیغات است افزود: لازم است آموزش کسب و کار و اقتصاد هنر به هنرمندان در اولویت قرار گیرد.
لازم است شرکتها، موسسات یا تعاونی های تشکیل تا برای آثار تولید شده مخاطب یابی نمایند، تا از محل فروش محصولات چرخه اقتصادی بهره ور گردد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نیاز انسان امروز به هنر از جمله نیازهایی است که احتیاج به استدلال ندارد و زندگی بدون هنر بی روح و کسل کننده است خاطرنشان کرد لازم نیست هم انسانها هنرمند باشند ولی می توانند از آثار هنر خلق شده بهره ببرند.
از این روز باید محصولات هنری طبق قوانین و استانداردهای جهانی با کیفت های و قیمت های مختلف سطح بندی شده و به آحاد جامعه ارائه گردد به گونه‌ای که هر فردی در سبد خانوار خود ماهانه برای خرید محصولات هنری و روح بخشیدن به زندگی خود هزینه و از این صنعت حمایت کند.
با این اقدام هنر فکر و هنر دست هنرمندان در سبک زندگی ایرانیان راه یافته و به اشتراک گذاشته می شود.

وی در پایان ابزار امیدواری کرد با رفع مشکلات هنرمندان عزیز و بسترسازی برای رونق بخشیدن به تولیدات هنری شاهد شکوفایی شهر و استان خود باشیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۴۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما