۰
plusresetminus
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

تورگردشگری دارالعلم به مناسبت بزرگداشت حکیم ملاصدرا

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳
به مناسبت بزرگداشت حکیم ملاصدرا، تورگردشگری دارالعلم برگزار می شود.
تورگردشگری دارالعلم به مناسبت بزرگداشت حکیم ملاصدرا
به گزارش حافظ خبر،  مشفقیان با بیان این مطلب که به مناسبت بزرگداشت حکیم ملاصدرا، تورگردشگری دارالعلم برگزار می شود،گفت: شیراز از دیرباز یکی از بزرگترین مراکز علمی جهان بوده و بیشتر مدارسش در روزگاران گذشته به عنوان پایگاه‌های علمی، محل پذیرش دانشجویان و طالبان حکمت و علم بود که از اقصی نقاط جهان به شیراز می آمدند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: آسمان علم و حکمت شیراز، به اختر تابناک عالمان و مدرسان بسیاری زینت شده که هر کدام در علوم زمانه خود سرآمد و زبانزد بودند و وجود این عالمان و کلاس های تدریس ایشان، باعث شده بود که شیراز را دارالعلم جهان خطاب کرده و دانشجویان را از سراسر ایران و جهان به پای کرسی های درس و خطابه این عالمان بکشاند.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: اول خرداد ماه یادروز ملاصدرا و یادآور روزگاران پر از افتخار این مرز و بوم در زمینه علم و دانش و حکمت می باشد؛ به همین مناسبت و در راستای بزرگداشت این عالم حکیم، تور گردشگری با عنوان دارالعلم ویژه این مناسبت در روزهای 31 اردیبهشت و اول و دوم خرداد برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: این تورها شامل دو مسیر می شود که مسیر اول از حجره علامه میر سید شریف جرجانی در مدرسه دارالشفا آغاز و از مقبره این عالم گرانقدر که در سابق محل حجره تدریس این حکیم بوده است بازدید خواهد شد.

 رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: در ادامه مسیر ، ضمن عبور از محور منصوریه و مدرسه تاریخی منصوریه، گردشگران از  مقبره علمایی مثل امیر صدرالدین منصور دشتکی، قیاس الدین منصور دشتکی و حاج میرزا حسن فسایی بازدید و این پیمایش مسیر تا مدرسه خان ادامه خواهد داشت.

معاون شهردار شیراز با بیان این مطلب که در این تورها گردشگری پیاده به روش پیمایشی انجام می شود تصریح کرد: گردشگران در این مسیر از محور بین الحرمین و بازار حاجی و مدارس تاریخی حکیم و مقیمیه بازدید و در نهایت در مدرسه خان و مَدْرَس ملاصدرا بازدید به پایان می رسد.
وی با اشاره به این مطلب که بر اساس هر مناسبت تورهایی مطابق با آن رویداد ترتیب می دهیم گفت: فراخوان شرکت در این تور عمومی بوده  و در همان ساعات اولیه با چنان استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد که ظرفیت آن به سرعت به پایان رسید.

این مقام مسؤول با اعلام اینکه در ویژه برنامه های یاد روزحافظ و سعدی، هشت مسیر گردشگری ادبی در شیراز  معرفی شدند یادآور شد: طراحی و اجرای2 مسیر گردشگری ویژه رمضان،  8 مسیر گردشگری ویژه نوروز،  5 مسیر ویژه گردشگری انقلاب، هفت مسیر گردشگری مذهبی با محوریت  مسجد محوری، معرفی بقاع متبرکه و آداب و رسوم مذهبی اهالی شیراز از جمله اقدامات معاونت گردشگری و امور زیارت این سازمان می باشد که در سال جاری طراحی و اجرا شده است. 
لازم به ذکر است که تورگردشگری دارالعلم در روزهای 31 اردیبهشت، و اول و دوم خرداد ماه برگزار می شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۴۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما