۰
plusresetminus
بسیج سازندگی استان فارس:

آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری اشتغالزایی بین بسیج سازندگی و کمیته امداد حضرت امام(ع) استان فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸
با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور،  تفاهم نامه ای در قالب همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای اشتغالزایی به ارزش ۳۳۵ میلیارد تومان انجام شد‌.
آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری اشتغالزایی بین بسیج سازندگی و کمیته امداد حضرت امام(ع) استان فارس
به گزارش حافظ خبر، سردار زهرایی در این جلسه بیان داشت: وقوع انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) مدیریت خدمت گذاری را بنا نهاد و همه ی نظریه های مدیریتی جهان را تغییر داد و هرم های مدیریتی بر اساس ریاستی و کارگزاری را بر عکس کرد تا کسی که مسئول می باشد باید نوکر و خدمت گزار مردم شود اگر به این بیان امام خمینی (ره) باور داشته باشیم و اینگونه باشیم مطمئنا میتواند کمک کنند به وضعیت جامعه باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: در این نوع تفکر مدیر باید به دنبال پاسخگویی و داشتن مسئولیت نسبت به آحاد جامعه باشد و ملاک مدیر موفق میزان خدمت گزاری است و دغدغه مندی به تمامی افراد جامعه به ویژه مستصعفین در اولویت کاری آن می باشد.

وی گفت: کمیته امداد و بسیج سازندگی نظام اداری نیست بلکه یک سیستم انقلابی هستند که از دل انقلاب نیز برآمده اند. لذا باید کارمان و حرکتمان انقلابی باشد و خوشبخانه کمیته امداد و بسیج بر این تفکر خود ایستاده اند و از مسیر خارج نشده اند و همکاری های مشترک خوبی نیز، بین این دو نهاد وجود دارد که به دنبال همان جریان خدمتگزاری به مردم و ولی نعمتان انقلاب هستند.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه در بحث همکاری در موضوع اشتغال در سال ۱۳۹۹ حدود ۶ استان را تحت پوشش قرار دادیم، اظهار داشت: امروز فعالیت های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی در تمام استان ها انجام می شود و تفاهم نامه های همکاری انجام شده است. البته نه تنها در بحث اشتغال بلکه در مسکن، معیشت، اقدامات حمایتی و ... دارای برنامه های متنوعی هستیم و مطمئنا ادامه این روند میتواند برکات زیادی داشته باشد.

تعاملات در این زمینه بالاتر رفته است و مطمئنا افزایش این تعاملات بین دستگاه های اجرایی میتواند هر روز خدمت جدیدی را برای مردم ایجاد کند و ضرورت دارد که در کنار هم قرار گیریم و این تعامل و در کنار مردم بودن حتما باعث ایجاد دست آوردها و  امید آفرینی در جامعه می شود.

وی با تاکید بر امتداد هم افزایی بین ادارات و نهاد ها گفت؛ با این تفاهم نامه مشترک در استان فارس امسال هم میتوانیم بیشتر از ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم، اگر این تعامل وجود داشته باشد. همانطور که در سال گذشته ۲ هزار فرصت شغلی در برنامه کاری بود اما با هم افزایی  بیش از ۳۲۰۰ فرصت شغل در استان فارس فراهم شده است.

3750 اشتغال زایی و راه اندازی 2 هزار پنل خورشیدی خانگی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز در این مراسم بیان داشت: تلاش ها و تدابیر بسیج سازندگی استان فارس در عرصه ها ی مختلف جای تقدیر دارد با این روحیه جهادی توانسته اند دست آوردهای زیادی بدست آورند و شاهد فعالیت گسترده آنها در توسعه زیر ساختی بوده ایم و در مساله خدمات رسانی نیز نقش آفرینی کرده اند.
مرتضی موصلی گفت: امیدواریم زمینه خدمت رسانی به قشر ضعیف جامعه و نیازمندان افزایش یابد البته همکاری های خوبی بین بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره)  در زمینه های اکرام ایتام ، محسنین، تامین مسکن، بسته های حمایتی و ... انجام شده است و امیدواریم در حوزه اشتغال نیز این فعالیت ها چشم گیر باشد.

وی افزود: در تفاهم نامه اشتغال زایی به دنبال ظرفیت سنجی، آموزش، توانمند سازی، راه اندازی مشاغل خرد و خانگی، رونق کسب و کار، توسعه بهبود اشتغال مددجویان،  هدایت شغلی،  پایدار سازی مشاغل مختلف و ... هستیم. امیدواریم بتوانیم با اجرای این تفاهم نامه بیش از ۳۷۵۰ فرصت شغلی انجام شود و آموزش کسب و کار نیز به 5 هزار مددجو ارائه شود و طرح کاریابی برای 2 هزار مددجوی مستعد عملیاتی شود و هم چنین با راه اندازی  2 هزار پنل خورشیدی در بهبود وضعیت درآمدی خانواده های کمک رسانی شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در خصوص چگونگی رسیدن به این اهداف و برنامه نیز اظهار داشت: این برنامه ها از طریق اقداماتی چون پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، توانمند سازی و آموزش کسب و کار، همکاری در نصب و راه اندازی پنل خورشیدی و راه اندازی ۲۰ مرکز نیکوکاری کارآفرین انجام خواهد شد و اقتصاد مقاومتی، رفع فقر، تقویت بنیه معیشتی و درآمدی خانواده ها از جمله مهمترین اهداف این طرح می باشد.

*لزوم تعامل و همکاری نهاد ها و سازمان ها برای ایجاد فرصت های شغلی*
اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز در این آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری بیان داشت: اینگونه اقدامات برکت معنوی زیادی دارد اینکه به ولی نعمتان انقلاب خدمت می کنیم باید قدر بدانیم. تلاش ما بر این است از ورودی های کمیته امداد بکاهیم و مددجویان را توانمند کنیم تا از چرخه مددجویی خارج شوند و مستقل گردند و یکی از مهمترین راهکارها برای رسیدن به این هدف، ایجاد فرصت های شغلی است.
وی با تاکید بر اینکه مخاطبین کمیته امداد همواره در اولویت های کاری سازمان بسیج سازندگی بوده، افزود: ایجاد فرصت شغل در ادبیات اقتصادی کار سختی است و مطمئنا ایجاد اشتغال در مناطق محروم سختی مضاعف تری دارد لذا نیازمند هم افزایی بین نهادها و سازمان ها هستیم و تلاش کرده ایم علاوه بر استفاده از ظرفیت بسیج در کنار تمام دستگاه های اجرایی قرار بگیریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در سال گذشته قرار بود 2 هزار فرصت شغلی ایجاد شود اما با همکاری و تعامل خوبی که ایجاد شد میزان فرصت شغلی مهیا شده به عدد بیش از ۳ هزار فرصت شغلی رسید، اظهار داشت: رسیدن به این مساله با تلاش و همکاری مضاعف جهادگران و کارشناسان محترم کمیته امداد محقق شده و خوشحالیم که در سال گذشته 11 مرکز نیکوکاری کار آفرینی شکل گرفت و از 15 طرح نوآورانه و دانش بنیان حمایت شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما