۰
plusresetminus
مدیرعامل توزیع برق شیراز اعلام کرد:

برخورد قانونی با مصادیق پُرمصرفی برق

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۲
به گفته مدیرعامل توزیع برق شیراز، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و مستند به دستور مدیریت ارشد استان فارس، با هرگونه مصادیق بد و پر مصرفی انرژی برق در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی، اداری و تجاری و ... برخورد قانونی خواهد شد.
برخورد قانونی با مصادیق پُرمصرفی برق

به گزارش حافظ خبر، محمدرضا سلاحی پنج شنبه ١٩ خرداد در یک کنفرانس خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، با بیان اینکه محدوده مشترکین تحت پوشش شرکت توزیع برق شیراز سه میلیون نفر از جمعیت استان است، گفت: ٢٠ هزار کیلومتر معادل یک پنجم شبکه توزیع برق فارس در محدوده عملیاتی این شرکت قرار دار
 
وی همچنین با بیان اینکه ٥٤٠ میلیارد تومان هزینه نگهداری و احداث شبکه توزیع برق در محدوده این شرکت است، افزود: از این میزان ٢٨٠ میلیارد تومان صرف توسعه و احداث شبکه می‌شو
 
مدیرعامل توزیع برق شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته موفق شدیم که ٣٥ میلیارد تومان از عوارض برق را برای اصلاح و نگهداری شبکه برق ۱۰۰ روستای هدف هزینه و کل شبکه توزیع برق این روستاها را نوسازی و بهسازی کنی
 
سلاحی ادامه داد: از محل همین عوارض، امسال ۲ روستای سرونخودی در سروستان و گشتاسب‌آباد در ارژن، برق رسانی انجام شده است و برق رسانی به روستای امامزاده محمد در شهرستان سروستان نیز در دستور کار قرار گرفته اس
 
وی با بیان اینکه توزیع برق شیراز بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک دارد و سال گذشته ۴۰ هزار مشترک جدید اضافه شده است، گفت: تلاش ما برای تحقق شعار سال و گسترش همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، برنامه ریزی شده و معطوف به اهداف اس
 
سلاحی گفت: تلاش داریم که ارتباطمان را با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری بیشتر کنیم و در همین راستا برای دستیابی به تکنولوژی‌های برتر و ایده‌ها در این صنعت، فراخوان مشارکت و دعوت به همکاری نیز صادر کرده‌ای
 
مدیرعامل توزیع برق شیراز همچینن وجود دو دانشگاه مادر در کلانشهر شیراز را یک مزیت نسبی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: سالیانه ٧٠٠ میلیون تومان با دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز قراداد پژوهشی داری
 
سلاحی با بیان اینکه طول شبکه در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز حدود ۲۷ هزار کیلومتر است، هزینه نگهداری و بهسازی این شبکه را بسیار بالا دانست و گفت: یکی از برنامه‌های مد نظر مورد تاکید مدیریت ارشد استان فارس، در نظر گرفتن اقدامات تنبیهی برای مشترکان پر مصرف اس
 
وی با اشاره به اینکه از کل ۸۷۶۰ ساعت در طول سال، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ ساعت، زمان پیک بار مصرف انرژی برق است، گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف، تلاشها در کوتاه مدت معطوف به مدیریت مصرف انرژی در بخش‌های مختلف بوده اس
 
سلاحی ضمن یادآوری برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح مشترکان بخش‌های کشاورزی و صنعتی، با هدف تامین برق مورد نیاز بخش خانگی، گفت: با توجه به تاکیدات مدیریت ارشد استان، برق مشترکان خانگی بد مصرف یا پر مصرف هم بعد از تذکر، قطع خواهد ش
 
او با بیان اینکه در حال حاضر ٩٦٠ هزار مشترک خانگی تحت پوشش این شرکت قرار دارند، گفت: از بین کل مشترکان خانگی تنها حدود ۳ درصد، بدمصرف یا پرمصرف هستند و حدود ۳۰ درصد کل انرژی برق در این بخش را مصرف می‌کنند؛ که قبل از این پیامک‌هایی برای آنان ارسال و درخواست شده است که مصرف خود را مدیریت و بهینه سازی کنن
 
مدیرعامل توزیع برق شیراز ادامه داد: تغییر ساعات کار ادارات نیز در راستای کاهش مصرف بوده و انتظار می‌رود با این تغییر، ١٧ مگاوات کمبود برق جبران شود. از زمان ابلاغ این برنامه، برخی از دوایر دولتی تبعیت نکرده‌اند که براساس تاکیدات مدیریت ارشد استان، از روز شنبه، برق اداراتی که در مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق همکاری نکنند، قطع می‌شو
 
او؛ دانشکده ادبیات، شرکت خدماتی ایرانسل و صدای و سیمای فارس را از دستگاههای اعلام کرد که در بحث مدیریت مصرف برق همکاری خوبی داشتند و گفت: بنا به تاکید صریح استاندار فارس با مصادیق پر مصرفی به ویژه در حوزه تجاری برخورد جدی انجام خواهد شد.طرح جمع آوری ریسه‌های روشنایی و رنگی واحدهای تجاری نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد‌.

مدیرعامل توزیع برق شیراز همچنین استفاده از برق‌های غیرمجاز در حاشیه شهرها را از معضلات شرکت‌های توزیع برق در کلانشهرها دانست و گفت: شرکت توزیع برق تنها در محدوده خدمات شهری و طرح حریم روستایی، اجازه انشعاب دارد و هرگونه استفاده از شبکه برق در محدوده‌هایی خارج از این حوزه‌ها غیرمجاز بوده و مشمول طرح جمع آوری و قلع و قمع می‌شود.
 
سلاحی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع واگذاری انشعابات موقت به متقاضیان ساکن در خارج از محدوده حریم شهرها و طرح هادی روستاها منتفی شده است، لذا به هیچ عنوان نمی‌شود به اینگونه متقاضیان خدمات ارائه داد.
 
او خاطرنشان کرد: منتظر دستور استاندار فارس برای ارائه راهکار قانونی در بحث حاشیه نشینی هستیم، زیرا مصرف غیرمجاز برق در این مناطق حاشیه‌ای وجود دارد اما برق مجاز در آنجا قابل واگذاری نیست.
 
مدیرعامل توزیع برق شیراز همچنین سرقت شبکه را از دیگر معضلات این بخش برشمرد و گفت: پرونده‌های متعددی در خصوص سرقت کابل و تاسیسات شبکه برق، در پایش اقتصادی و امنیتی شکل گرفته و در حال بررسی است.
 
سلاحی، همچنین هزینه دریافتی بابت هر انشعاب را سه میلیون و ٩٠٠ هزار تومان اعلام و با بیان اینکه بخشی از این عدد براساس قانون به شرکت برق منطقه‌ای تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد که هزینه واقعی نصب و ایجاد هر انشعاب برای مشترکان خانگی، حدود ۱۵ میلیون تومان است.
 
او از مصارف مشکوک در برخی از حوزه‌های مرتبط با بخش کشاورزی خبر داد و گفت: برخی از مصارف در این بخش در ساعات غیرآبیاری مشکوک است که با کنترل سیستم‌های هوشمند و بازرسی‌های مکرر و همکاری خوب پلیس اقتصادی، ٤ هزار ماینر کشف شده است.
 
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه سهم هدررفت انرژی برق به دلیل فرسودگی و مشکل شبکه‌ها و تاسیسات برق بالا نیست، تاکید کرد که در بخش کشاورزی با توجه به هوشمند بودن کنتورها و وجود گروه‌های نظارت و پایش، اشراف بر روند مصرف دقیق و کامل است.
ایران ۱۵ درصد یارانه انرژی جهان را پرداخت می‌کند
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در ادامه این نشست، به اهمیت انرژی در جهان و وابستگی آینده دنیا به انرژی‌هایی که برق محور می‌شوند، اشاره کرد.
 
محمود رضایی همچنین به ساختار مدیریت برق در استان فارس براساس ماموریت و عدد ولتاژ، انتقال و فوق توزیع، در ۳۷ شهرستان به تناسب عملکرد کاری بین دو شرکت توزیع برق شیراز و برق منطقه‌ای فارس، گفت: محاسبات نشان می‌دهد که ۱۵ درصد یارانه انرژی جهان را ایران پرداخت می‌کند.
 
به گفته او، مصرف سرانه برق در ایران ۵۰ درصد بالاتر از معدل مصرف جهانی است و بخشی از نارسایی‌های مربوط به برق در کشور هم مربوط به همین میزان مصرف است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای در فارس سرویس دهی به ۵ میلیون جمعیت، ۱۲۰ شهر بیش از ۴ هزار روستا و حدود ۷۰ شهرک صنعتی را بر عهده دارند، عنوان کرد: همچنین سرویس دهی به حدود یک میلیون هکتار مساحت اراضی کشاورزی تحت مدیریت این دو شرکت انجام می‌شود.
 
رضایی با یادآوری اینکه برق عنصر اساسی در زندگی است که بدون آن تقریبا حیات هم غیرممکن می‌شود، خاطرنشان کرد: برق و تکنولوژی‌های وابسته به آن وضعیت متفاوتی نسبت به آب و گاز دارد.
 
او ادامه داد: امسال متاسفانه با یک خشکسالی مفرط در فارس مواجه شدیم و اگرچه میزان بارندگی معادل سال قبل بوده اما پراکنش نامناسبی داشته است و به همین دلیل اگر مدیریت برق و آب در نقاطی که درگیر خشکسالی مفرط هستند، جداگانه در دستور کار قرار گیرد، قطعا با مشکل برای عبور از فصل گرما مواجه خواهیم شد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین تقاضای مصرف برق در فارس را حدود ۴ هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از این میزان تقاضای خانگی، ۳۰ درصد کشاورزی و ۳۰ درصد صنعت است.
 
رضایی در خصوص تامین برق حاشیه نشینان نیز گفت: بنای جنگ با حاشیه نشینان را نداریم و استراتژی ما ساماندهی حاشیه نشینی است.
 
معاون استانداری فارس خاطرنشان کرد: در همین راستا اصلاح طرح‌های هادی روستایی در دستور کار قرار گرفته تا زمینه استفاده مجاز از امکانات زیرساختی برای آنها فراهم شود.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما