۰
plusresetminus
مدیرعامل توزیع برق فارس:

ماینر کرونای صنعت برق

مشترکان کم‌مصرف تشویق می‌شوند
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اعلام کرد که مشترکان کم مصرف و مشترکانی که میزان مصرف آنها نسبت به گذشته کاهش داشته باشد، تشویق می‌شوند.
ماینر کرونای صنعت برق
به گزارش حافظ خبر،  حمیدرضا کریمی‌فرد پنجشنبه ۱۹ خرداد در یک کنفرانس خبری گفت: شرکت توزیع نیروی برق فارس تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک میلیون و ۲۰ هزار مشترک را تحت پوشش داشته که ۸۱ درصد از آنها مشترک خانگی و ۲.۹ درصد آنها مشترک بخش کشاورزی است.
 
کریمی‌فرد با اشاره به اینکه همه ساله طی بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، شاهد ناترازی بین تولید و مصرف انرژی برق هستیم، گفت: امسال و با توجه به سیاست‌های اکید دولت و وزارت نیرو، تلاش‌ها معطوف به اینست که مشترکان خانگی در ایام تابستان با خاموشی و کمبود انرژی مواجه نشوند.
 
وی میزان مصرف سالانه انرژی برق در فارس را بالغ بر ۹ میلیون مگاوات اعلام و اضافه کرد: مشترکان خانگی در محدوده توزیع برق فارس حدود ۴۱ درصد و مشترکان کشاورزی حدود ۳۹ درصد از کل انرژی برق را مصرف می‌کنند، بنابراین برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در این ۲ بخش اساسی است.
 
کریمی‌فرد با یادآوری اینکه شرکت‌های توزیع تفاهمنامه‌هایی را با بخش کشاورزی برای تامین انرژی مبادله می‌کنند که براساس آن ۴ ساعت خاموشی روزانه پیش‌بینی شده است، گفت: امسال براساس برنامه‌ریزی‌ها از کشاورزان درخواست می‌شود که در ازای خاموش کردن کنتورها برای پنج ساعت در هر روز، ۱۹ ساعت برق رایگان دریافت کنند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با تاکید براینکه صرفه جویی در مصرف برق را دولت از خودش آغاز کرده است، گفت: برق مشترکان خانگی پرمصرف و بدمصرف بعد از دادن اخطار و در صورت تداوم روند و بی توجهی به لزوم مدیریت مصرف، قطع خواهد شد.
 
کریمی‌فرد با بیان اینکه با اجرای طرح تعرفه جدید از بهمن سال گذشته، سوبسید انرژی مشترکان پرمصرف بخش خانگی، قطع شده است، گفت: هر مشترک برق خانگی در ازای کاهش هر یک کیلووات برق مصرفی، ۵۰۰ تومان پاداش دریافت خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه انشعابهای غیرمجاز، یکی از مشکلات شرکت‌های توزیع و عامل هدررفت انرژی و افزایش مصرف برق است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در فارس بیش از ۷۵۰۰ انشعاب غیرمجاز برچیده شده و بالغ بر ۳۶۵۶ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده است.
 
کریمی‌فرد، ماینر (دستگاه استخراج رمزارز) را به کرونای صنعت برق تشبیه و خاطرنشان کرد: متاسفانه ماینرها مانند ویروسی به جان صنعت برق افتاده است و یکی از عوامل مهم در افزایش مصرف انرژی برق محسوب می‌شوند.
 
این مقام مسئول، مردم را برای یاری در فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی و شناسایی و کشف برق‌های غیرمجاز، خصوصا بهره‌برداران ماینر، دعوت و اضافه کرد: امسال صنعت برق در کشور با ۱۵ هزار مگاوات ناترازی مواجه است و پیش‌بینی می‌شود که این میزان به ۱۹ هزارمگاوات هم برسد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما