۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

برگزاری کلاس ‌های فرهنگی و هنری در مساجد می‌تواند نسلی هنرمند و فرهنگور را برای جامعه پرورش دهد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۶
آموزش ها باید به گونه ای باشد که در تربیت و ایجاد روحیه نوجوانان و جوانان تاثیر داشته باشد و کانون فرهنگی هنری سابقون با بهره گیری از فضای مسجد و مربیان مجرب در زمینه ورزش های رزمی موفق عمل کرده است.
هفتمین نشست همپای محراب با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در کانون فرهنگی هنری سابقون حسینیه شهدای کوی پیروزی شیراز/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
هفتمین نشست همپای محراب با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در کانون فرهنگی هنری سابقون حسینیه شهدای کوی پیروزی شیراز/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ هفتمین نشست همپای محراب با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در کانون فرهنگی هنری سابقون حسینیه شهدای کوی پیروزی شیراز برگزار شد.
حمیدرضا قانعی در این بازدید بر پویایی فعالیت‌های مسجدمحور تاکید کرد و گفت: مساجد و حسینیه‌‌ها به ویژه در تابستان باید جایی برای شکوفایی و بالندگی فرهنگی، هنری و ورزشی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری در مساجد می‌تواند نسلی هنرمند و فرهنگ ور را برای جامعه پرورش دهد.
حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان کانون های مساجد باید ضمن آموزش و تربیت نسل جوان با نشاط و شادابی توام باشد، گفت: امسال برنامه های کانون های مساجد به سمت فعالیت های حضوری سوق پیدا کرده است و بسیاری از کانون ها برنامه های ورزشی و آموزش ورزش های رزمی را دنبال می کنند.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع ورزشکاران مسجدی این کانون، خاطرنشان کرد: آموزش ها باید به گونه ای باشد که در تربیت و ایجاد روحیه نوجوانان و جوانان تاثیر داشته باشد و کانون فرهنگی هنری سابقون با بهره گیری از فضای مسجد و مربیان مجرب در زمینه ورزش های رزمی موفق عمل کرده است.
حجت الاسلام امیدی با تاکید براینکه اولویت برنامه های اوقات فراغت تابستان کانون های مساجد آموزش است، گفت: کلاس های آموزشی باید به گونه ای باشد که در پایان فصل تابستان با دست پر به سراغ تحصیل و مدرسه بروند و کما اینکه ممکن است حرفه یا شغلی را نیز یاد گرفته باشند و زمینه کارآفرینی فراهم شود.
گفتنی است مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در این بازدید که هفتمین برنامه از دیدار های «همپای محراب» بود، با همراهی «حمیدرضا قانعی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از کلاس ‌های نقاشی کودکان، ورزش های رزمی نوجوانان و کارگاه هنری صنایع چوبی بازدید و با مسئولین کانون فرهنگی هنری و برخی از مردم گفتگو کردند.
میثم شکوهی، مدیر کانون فرهنگی هنری «سابقون» شیراز نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری «سابقون» شیراز، گفت: این کانون در سال 1387 به همت جمعی از طلاب و دانشجویان شهر در منطقه شرق شیراز راه اندازی شد و در بدو تاسیس آسیب های اججماعی و اولویت های فرهنگی منطقه با استفاده از ظرفیت تجربی عناصر کانون شناسایی شد و فعالیت هایی آغاز شد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در مقاطع تبلیغی شامل نمایشگاه ادیان و فرق ضاله که به صورت مستمر برگزار می شود.
شکوهی با تاکید بر اینکه برنامه ها با هم افزایی و تعامل به نحو احسنت برگزار می شود، گفت: در بوستان های منطقه شرق شیراز در مناسبت های مذهبی غرفه های فرهنگی متعدد برگزار می شود که با حضور مشاورین خانواده همراه است.
مدیر کانون فرهنگی هنری سابقون فعالیت باشگاه ورزشی در کانون را از جمله نکات جذب نوجوانان دختر و پسر به کانون دانست و خاطرنشان کرد: کلاس های ورزشی در مقاطع سنی نونهالان، کنوجوانان و جوانان به صورت متمر در حال برگزاری است که مورد استقبال نیز واقع شده است.
وی راه اندازی کارگاه های صنایع چوب و خیاطی را از برنامه های کانون در جهت کارافرینی و اشتغالزایی برشمرد و گفت: مرکز خیریه کانون نیز ضمن شناسایی خانواده های نیازمند خدماتی از جمله مساعدت مالی، جهیزیه و بسته های معیشتی را ارائه می کند.
خاطرنشان می شود؛ در این بازدید «حمیدرضا قانعی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همراهی حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از کلاس ‌های نقاشی کودکان، ورزش های رزمی نوجوانان و کارگاه هنری صنایع چوبی بازدید و با مسئولین کانون فرهنگی هنری و برخی از مردم گفتگو کردند.
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۵۷۳۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما