۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

همراهی با همه توان برای برگزاری شب شعر عاشورا

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۰
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برگزاری شب شعر عاشورا با همه توان همراهی خواهد کرد.
عبدالحسین فرهنگ، سید رسول موسوی‌نژادیان، سعید کریمی، حمیدرضا قانعی، غلامرضا خوش‌اقبال/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
عبدالحسین فرهنگ، سید رسول موسوی‌نژادیان، سعید کریمی، حمیدرضا قانعی، غلامرضا خوش‌اقبال/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه و سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل در دیداری با عبدالحسین فرهنگ، پیشکسوت و پویش‌گر فرهنگ دینی، درباره برگزاری رویداد مردمی شب شعر عاشورا و دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری آیینی گفتگو کردند.
حمیدرضا قانعی در این دیدار شب شعر عاشورا را از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی فارس در ماه‌های محرم و صفر دانست و گفت: آیین‌های مردمی عاشورایی، گنجینه‌ای فرهنگی و هنری است که باید آن را پاس داشت و در نگهداری آن کوشید.
قانعی افزود: شب شعر عاشورا بستری برای رشد و توسعه شعر عاشورایی است؛ از این رو استمرار این رویداد در سال‌های گذشته آن را به یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین آیین‌های هنری و مذهبی سومین حرم اهل بیت تبدیل کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه پشتیبانی از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه در حوزه‌های آیینی و عاشورایی را در دستور کار دارد، افزود: سال‌های گذشته در شهر شیراز و استان فارس با همکاری هنرمندان و فرهنگ‌وران، آیین‌هایی عاشورایی با رویدادهای گوناگون و متنوع، رونقی دو چندان یافت که گرافیک و هنرهای تجسمی پیشتاز آن بودند.
عبدالحسین فرهنگ نیز با گرامی‌داشت یاد همکاران، هنرمندان و فرهنگ‌وران گمنامی که در برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری در گذشته بدون هیچ چشم‌داشتی همه داشته‌ها و توانمندی‌های خود را به کار می‌گرفتند و می‌گیرند، گفت: همواره شب شعر عاشورا با کمترین هزینه برگزار شده است؛ چراکه کارهای به شیوه هیئتی و دلی و تنها با نیت برافراشته شدن پرچم اسلام و شیعه، با عشق به اهل‌بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) انجام می‌شود.
این پویشگر فرهنگ دینی، برگزاری کارگاه‌ها و دیگر رویدادهای فرهنگی در راستای پرورش جوانان و نوجوانان به عنوان شاعر آیینی را از رویکردهای مهم و البته فراموش شده شب شعر عاشورا دانست.
حمیدرضا قانعی در پایان این دیدار با پاس‌داشت تلاش‌های عبدالحسین فرهنگ از گذشته تا کنون، از وی تقدیر و تجلیل کرد.
 
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۵۷۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما