۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

ساماندهی تفرجگاههای تنگ براق و چهل شهیدان

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از مدیریت هیات امنایی مجموعه گردشگری تفرجگاه تنگ براق و چهل شهیدان خبر داد و گفت: مصوباتی جهت رفع مشکلات و ساماندهی این مجموعه گردشگری، طی بازدید میدانی از آن مقرر شد.
ساماندهی تفرجگاههای تنگ براق و چهل شهیدان
به گزارش حافظ خبر، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس  در جلسه بررسی مشکلات تفرجگاه تنگ براق شهرستان اقلید که با حضور مسئولانی استانی و شهرستانی صورت گرفت از مصوب شدن مدیریت تفرجگاه تنگ براق بصورت هیئت امنایی خبر داد و گفت: ترکیب  اعضای هئیت مدیره متشکل از امام جمعه، بخشدار، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره آب، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره منابع طبیعی، سپاه پاسداران، محیط زیست، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن است. 

همچنین مقرر شد اساسنامه مربوط به مدیریت تفرجگاه در اسرع وقت تهیه و تقسیم وظایف در اساسنامه با تشکیل جلسه در استانداری انجام پذیرد.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس در ادامه تصریح کرد: به منظور پیگیری بهتر و مدیریت نمودن مصوبات جلسه مقرر گردید بخشدار سده نسبت به ارسال مفاد صورت جلسه به اعضا و پیگیری تا حصول نتیجه تلاش نماید. 

فرخ زاده همچنین ضمن بررسی مشکلات تفرجگاه چهل شهیدان  از افزایش خدمات رفاهی و بهداشتی در قدمگاه و مدیریت  هیئت امنایی این مجموعه گردشگری خبرداد و گفت: با توجه به اینکه قدمگاه سده یک مکان مذهبی است استقرار ایستگاه فرهنگی و برپایی نماز با حضور یک روحانی با همکاری سازمان تبلیغات و اوقاف، نوسازی تجهیزات نمازخانه، پخش اذان، توجه به نظافت و بهداشت محیط پیرامونی آن و   پیگیری جهت جذب سرمایه گذار در این مجموعه گردشگری و مذهبی مواردی بود که دستگاه های متولی موظف به پیگیری جهت اجرا آن شدند. 

صدور احکام هئیت امنای چهل شهیدان ظرف مدت ١۵ روز، ایجاد تفاهم نامه بین اداره اوقاف شهرستان، شهرداری دژکرد و هیئت امنا جهت مدیریت چهل شهیدان طبق یک شیوه نامه و تحویل مدیریت مجموعه مذهبی گردشگری جهت نگهداری و ساماندهی به شهرداری از جمله مصوباتی بود که در ادامه بررسی مشکلات تفرجگاه چهل شهیدان به آن اشاره شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۷۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما