۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، زیارت و گردشگری

الزام شهرداری به اقدامات اجرایی پروژه بام سبز شیراز 

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
پروژه بام سبز در زمان شورای چهارم به میزان بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ارتفاعات مشرف به شهر شیراز و دشت اکبرآباد از منابع طبیعی آغازشد.
الزام شهرداری به اقدامات اجرایی پروژه بام سبز شیراز 
به گزارش حافظ خبر، رضا محمدیان در خصوص پروژه بام سبز شیراز اظهار داشت: این پروژه در زمان شورای چهارم به میزان بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ارتفاعات مشرف به شهر شیراز و دشت اکبرآباد از منابع طبیعی آغاز گ شد و حدود صد هزار اصله نهال در آنجا کاشته شد و امکانات اولیه مناسب نیز جهت استفاده مردم در  محل بنا گردید اما با عنایت به اینکه در خصوص اجرای این پروژه اقدام موثری تاکنون انجام نشده و در اثر سهل‌انگاری صورت گرفته و به گزارش شهرداری حدود هشتاد هزار درخت خشک شده و بخشی از امکانات ایجاد شده نیز موجود نیست و به شکلی می‌توان گفت پروژه تعطیل است، این موضوع در کمیسیون بررسی شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف گردید در راستای بهبود عملکرد اجرایی پروژه بام سبز اقداماتی را انجام دهد.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، زیارت و گردشگری تکالیف شهرداری را به شرح زیر بیان نمود:
۱- معرفی افرادی که با سهل‌انگاری موجبات از بین رفتن ده‌ها هزار نهال غرس شده و امکانات پروژه را فراهم نموده‌اند به قوه قضاییه اقدام نموده و گزارش آن را به شورا ارسال نمایند‌.
۲- در راستای به کارگیری یک مشاور توانمند ذیصلاح برای طراحی و راهبردی کلی پروژه بام شیراز اقدام نمایند و در مدت مصوب گزارش آن را به شورا ارائه دهند.
۳- اقدام در راستای به کارگیری مدیر اجرایی دارای سابقه و تجربه مناسب و تشکیل تیم اجرایی و طراحی مستقل در پروژه مذکور، اقدامات عمرانی و توسعه زیرساخت‌های پروژه خصوصا بازگشایی و همسازی راه‌های دسترسی، افزایش سرانه درختکاری و نگهداری آنان و احداث بناهای خدماتی لازم مانند سرویس‌های بهداشتی و مخازن ذخیره آب، سایت‌های گردشگری.
تبصره: شهرداری باید اعتبار لازم جهت اجرای این بند از محل ردیف‌های مصوب در بودجه سال جاری به صورت متناسب اختصاص دهد.
۴- استفاده از انرژی‌های طبیعی باد و خورشید در این پروژه دارای اولویت باشد (ترجیحاً با جذب سرمایه گذار).
۵- مشارکت و سرمایه‌گذاری خرد با استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف گردشگری مانند ارائه خدمات حمل و نقل توسط آفرودها و ارائه خدمات گردشگری با احداث کمپ‌ها و سیاه‌چادرهای عشایری، ایجاد بازارچه‌های تولیدات سنتی عشایران، ارائه خدمات هیئت‌های ورزشی دوچرخه سواری، صخره نوردی، کوهنوردی و فعال‌سازی انجمنهای طبیعت‌گردی و حافظ محیط زیست و فضای سبز و غیره با رعایت تشریفات قانونی.
۶- در مسائل طراحی و اجرایی احداث مکان‌های لازم ورزشی، پاسگاه انتظامی، ایستگاه اورژانس، ایستگاه آتش‌نشانی، ایستگاه دفع و جمع‌آوری پسماند و زباله در نظر گرفته شود.
۷- شهرداری مکلف است نسبت به فعال سازی پروژه مذکور حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده و ارائه گزارش روند اجرایی آن هر دو ماه یکبار به شورا اقدام نماید.
۸- تجمیع تمامی بودجه‌های اختصاصی مرتبط با مدیریت ارتفاعات در حوزه‌های معاونت عمرانی، خدمات شهری، مالی و اقتصادی به صورت متمرکز در اداره ارتفاعات جهت تسریع در امور 
۹- ایجاد یگان حفاظت با استفاده از منابع انسانی موجود به منظور حفظ و نگهداری از محیط زیست و ایجاد امنیت در پروژه با استفاده از ظرفیت و توان نیروی انتظامی.
۱۰- تهیه طرح آبخیزی پروژه با استفاده از مطالعات صورت گرفته توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما