۰
plusresetminus
معاون فرهنگی شهردار شیراز:

اعلام ویژه برنامه های شهرداری شیراز در استقبال از دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۷
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری ویژه برنامه های متنوع در ایام مبارک دهه ولایت و امامت خبر داد.
اعلام ویژه برنامه های شهرداری شیراز در استقبال از دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم
به گزارش حافظ خبر، مصطفی مشفقیان با بیان اینکه شهرداری شیراز تلاش کرده است با برگزاری ویژه برنامه های متنوع به استقبال از دهه امامت و ولایت برود گفت: نخستین ویژه برنامه شهرداری در این دهه، رویداد «مرشد عشق» است که به منظور تجدید عهد پهلوانی با مولای متقیان در برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در روزهای ۱۸ و ۲۶ اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه‌های دهه ولایت با رویکرد مردمی خاطر نشان کرد: این ویژه برنامه که با همنوایی مرشدان با نواهای علوی و همچنین تجلیل از مرشدان پیشکسوت همراه بوده در روزهای مقرر رأس ساعت ۲۰ در میدانگاه بلوار چمران برگزار می‌شود.

معاون شهردار شیراز در ادامه هدف از انتخاب این ویژه برنامه را پرداختن به مرام پهلوانی و مرشدان زورخانه‌ای که برگرفته شده از خصایل حضرت علی(ع) بوده، خواند و گفت: این آیین باستانی موجب ترویج فرهنگ احترام، انسانیت، گذشت و کمک به همنوع می شود و می‌بایست که این فرهنگ پهلوانی میان نسل جوان نیز گسترش یابد.

 مشفقیان در ادامه به لزوم برگزاری باشکوه جشن‌های دهه امامت و ولایت تاکید و عنوان کرد: تبلیغ غدیر باید با تجدید بیعت با ولایت همراه باشد که این تجدید بیعت در قالب جشن بزرگ "بیعت با ولایت" در ظهر روز غدیر در حدم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این، جشن‌های بزرگی به مدت ده شب  راس ساعت ۲۰:۳۰ در ده فرهنگسرای شهر شیراز به شکل عمومی برگزار می‌ شود.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه این ویژه برنامه از روز شنبه ۱۸ تیر آغاز و تا ۲۷ تیر ماه ادامه دارد، خاطر نشان کرد که به ترتیب در بوستان نماز با همکاری شهرداری منطقه ۱۱، بوستان معلم فرهنگسرای نجوم، بوستان ایرانی فرهنگسرای جوان، بوستان ملت فرهنگسرای سلامت، شهرک میانرود فرهنگسرای پرتو، بوستان علوی فرهنگسرای علوی، بوستان شهروند فرهنگسرای شهروند، شهرک فرزانگان فرهنگسرای بهمن بیگی، بوستان صبا فرهنگسرای گلستان و شهرک رکن آباد فرهنگسرای شهدای رکن آباد اجرا خواهد شد.

مشفقیان در ادامه به لزوم پاسداشت واقعه مهم غدیر تاکید و اظهار کرد: مسئله ولایت مهمترین بحث مطرح شده توسط پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر بوده به همین منظور این رویداد را با هدف ضرورت شناخت پیام غدیر و جریان‌سازی آن برگزار و در پایان مسابقه نیز به نفرات برتر جوایز نفیسی اهداء خواهیم کرد.

وی افزود: نمایش های خیابانی با موضوع دهه ولایت نیز از  ۱۸ تیر به مدت ده شب رأس ساعت ۲۰:۳۰ در نقاط مختلف شهر از جمله بوستان بعثت، بوستان جنت، بوستان خلدبرین، بوستان آزادی، پیاده راه سلامت، روبروی باغ ارم، باغ گلها و  روبروی آرامگاه حافظ به اجرا درمی‌آید.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی های صورت گرفته ویژه این دهه مبارک از برگزاری کارگاه‌های هنری نیز غافل نشدیم، اظهار کرد: کارگاه‌های خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط و تصویرگری نیز با موضوع مناسبت‌های همین دهه،  روز ۲۳ تیر ماه در مقابل باغ عفیف آباد و همچنین روز ۲۶‌ام تیر ماه در پیاده راه سلامت راس ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار خواهد شد.

وی در انتها ویژه برنامه سفیران غدیر را دیگر برنامه شهرداری شیراز در ایام دهه ولایت برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ غدیر همراه با تکریم ۵۰۰۰ کسبه شهر شیراز ویژه برنامه ای است که در قالب سفیران غدیر با همکاری گروه های مردمی برنامه ریزی شده و انجام خواهد شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما