۰
plusresetminus

آغاز به کار نمایشگاه پویش نذر نگارین و آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص)

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
پس از معرفی آثار منتخب، پویش «نذر نگارین»، به‌عنوان یکی از رویدادهای کنگرۀ جهانی محمد (ص)، با هدف تبلیغ آیین مهرورزی حضرت رسول اکرم (ص)، از طریق مشارکت در امور خیریه و عام‌المنفعه و معرفی چهرۀ حقیقی پیامبر مهربانی به زبان هنر در جهان آغاز به کار کرد.
کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر
کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر
به گزارش حافظ خبر؛ به‌مناسبت دهۀ امامت و ولایت، نمایشگاه آثار هنری کنگرۀ جهانی محمد (ص) و پویش ملی نمایش و فروش خیریۀ آثار هنری «نذر نگارین»، در شیراز برگزار خواهد شد.
دکتر حامد تقوایی، دبیرکل کنگرۀ جهانی محمد (ص)، در نشستی خبری، ضمن اعلام این خبر، به تشریح برنامه‌های پیش روی این کنگره در دهۀ ولایت پرداخت و گفت: نمایشگاه آثار هنری کنگرۀ جهانی محمد (ص) و پویش ملی نمایش و فروش خیریۀ آثار هنری «نذر نگارین»، از روز چهارشنبه 22تیرماه، در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برپا خواهد شد و تا 30 تیرماه هرروز از ساعت 16 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
وی در جمع خبرنگاران با بیان این مقدمه که ضرورت تلاش فرهنگی، دین مبین اسلام و چهرۀ یگانۀ آن؛ یعنی حضرت رسول اکرم صلوات‌الله علیه، در این روزگار اسلام‌هراسی، کاری بسیار ارزنده است، اظهار کرد: این همان چیزی است که در کنگرۀ جهانی محمد پیامبر رحمت در آیینه‌ی ادب و هنر، به‌شایستگی، در قالب 25 گرایش هنری و به هفت زبان انجام پذیرفت.
دبیرکل کنگرۀ جهانی محمد (ص) یادآور شد: در این دوره از کنگره، درمجموع حدود 6 هزار اثر از 40 کشور جهان و تمامی استان‌های کشور دریافت شد که پس از داوری، حدود 430 اثر، به‌عنوان آثار منتخب معرفی شد.
وی ادامه داد: پس از معرفی آثار منتخب، پویش «نذر نگارین»، به‌عنوان یکی از رویدادهای کنگرۀ جهانی محمد (ص)، با هدف تبلیغ آیین مهرورزی حضرت رسول اکرم (ص)، از طریق مشارکت در امور خیریه و عام‌المنفعه و معرفی چهرۀ حقیقی پیامبر مهربانی به زبان هنر در جهان آغاز به کار کرد.
دکتر تقوایی گفت: پویش «نذر نگارین» قصد دارد به برکت نام نبی مکرم اسلام (ص)؛ با شعار «به عشق محمد، در راه محبت»، با بهره‌گیری از منابع مالی آحاد جامعه و با جذب حمایت‌های مادی و معنوی واقفان و خیّران و فروش خیریۀ آثار هنری اهدایی از طرف هنرمندان، در زمینۀ ایجاد بازدارندگی فرهنگی در برابر اسلام‌‌هراسی، از طریق شبکه ‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در میان ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان باهدف ترسیم اسلام ناب محمدی (ص) به زبان هنر و ادب گام‌های مؤثری بردارد.
وی در ادامه به برخی از اهداف خیریه و عام‌المنفعه در این پویش پرداخت که از آن جمله می‌توان به امورفرهنگی با هدف معرفی پیامبر مهربانی به مردم دنیا، امور خیریه و عام‌المنفعه مانند آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک به درمان بیماری‌های خاص، دستگیری از نیازمندان، کودکان کار و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نیازمند و تسهیلات مالی برای تجاری‌سازی محصولات فرهنگی و هنری اشاره کرد.
به‌گفته‌ی دبیرکل کنگرۀ جهانی محمد (ص)، در بخش هنری پویش نذر نگارین، هنرمندان سراسر کشور برای اهدای آثار هنری و با شعارِ «به عشق محمد در راه محبت» فراخوانده شدند که درمجموع 55 اثر اهدایی دریافت شده است و درآمد حاصل از فروش این آثار، صرف اهداف پویش خواهد شد.
وی خبر داد: با اتمام این دو رویداد مهم، قصد داریم نمایشگاه آثار کنگرۀ محمد (ص) و آثار اهدایی پویش نذر نگارین را برگزار کنیم که حقیقتا می‌توان آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین نمایشگاه آثار هنری در طول تاریخ استان فارس نامید.
به‌گفته‌ی این مقام مسؤول، در نمایشگاه آثار کنگرۀ محمد (ص) و پویش نذر نگارین، آثاری در رشته‌های خوشنویسی نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث، نقاشی‌خط، نقاشی، پوستر، تایپوگرافی، دیجیتال آرت، عکس، تذهیب، گل و مرغ، نگارگری به نمایش گذاشته خواهد شد.
دبیرکل کنگرۀ جهانی محمد (ص)، ضمن دعوت از همگان برای حضور در این رویداد، خطاب به عموم جامعه بیان کرد: کنگرۀ جهانی محمد در آیینۀ ادب و هنر، دست یاری به‌سوی شما دلدادگان مکتب راستین اسلام و گوهرشناسان عزیز دراز کرده است، تا با بازدید و درصورت امکان خرید آثار هنری هنرمندان مسلمان و نیک‌اندیش که به پویش نذر نگارین اهدا شده است، در کار خطیر و خیر ترویج و تبلیغ اندیشۀ جاوید ساحت نبوت که همانا ترویج مکارم اخلاق است، همراه ارباب هنر آیینی باشید.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع بیش‌تر و مشاهده جزئیات پویش نذر نگارین به نشانی زیر مراجعه نمایند:
https://www.wcam.ir/fa/page.php?rid=538
 
کد مطلب : ۲۵۸۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما