۰
plusresetminus

برگزاری شب شعر دانش‌آموزی عاشورا

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۸
در این آیین، نمایشگاه نقاشی‌خط عاشورایی نجوای قلم، کاری از سیده لیلا مرادی و نمایشگاه نقاشی غنچه، کاری از سیده مبینا عظیمی، دانش‌آموز، پذیرای علاقمندان بودند.
برگزاری شب شعر دانش‌آموزی عاشورا
به گزارش حافظ خبر؛ دانش‌آموزان شیرازی با عشق و اشتیاق در شب شعر عاشورا به سردار بی‌سر شیراز، شهید حاج عبدالله اسکندری و سردار خلبان شهید علیرضا حراف ادای احترام کردند.
شب شعر دانش‌آموزی عاشورا با حضور خانواده معظم سردار شهید خلبان علیرضا حراف، جانبازان و ایثارگران، مجتبی دینی، رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، حمیدرضا عمادی، رئیس اداره تربیت بدنی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، صفورا کاظمی، دبیر انجمن ادبی چکاوک، مرجان هوشنگی، مدیر گروه طراحان مارس جی، مهدی فلاحتی، مدیر سرای هنر و اندیشه، مهرداد هوشنگی، دبیر انجمن حلقه عشاق، علی داودی، مدیر انتشارات کتیبه نوین و همچنین هنرمندان، شاعران، نویسندگان و دانش‌آموزان برگزار شد.
صفورا کاظمی، دبیر انجمن ادبی چکاوک گفت: چند روز پس از آن که با همسر بزرگوار شهید اسکندری درباره برگزاری شب شعر دانش‌آموزی عاشورا به یاد شهید بزرگوار شهرمان سردار بی سر حاج عبدالله اسکندری و شهید امیر خلبان علیرضا حراف، گفتگو کردیم، خبر پیدا شدن پیکر شهید اسکندری نیز داده شد.
مهرداد هوشنگی، دبیر انجمن حلقه عشاق هم در این آیین گفت: وظیفه ماست که کودکان و نوجوانان را با شهدا آشنا کنیم تا قدردان آرامش کنونی که در جامعه حاکم است، باشند.
مجتبی دینی نیز از خاطرات مشترکش با سردار بی‌سر شهید حاج عبدالله اسکندری و رشادت‌های این شهید بزرگوار سخن گفت و خانواده سردار خلبان شهید علیرضا حراف، بخش هایی از زندگی این شهید بزرگوار را در زمان جنگ تحمیلی به نمایش گذاردند.
سیده مبینا عظیمی، دانش‌آموز کلاس اول با ترسیم چهره شهید حراف، محمد طاها زارع، دانش‌آموز کلاس دوم با ساخت کولاژ شهید اسکندری و شهید حراف، سارینا اوج هرمزی، دانش‌آموز کلاس سوم با ساخت ماکت هلیکوپتر شهید حراف، آریسا علی‌پور، با اجرای نمایش عاشورایی به این شهدا و امام حسین (ع)، مهر خود را ابراز کردند.
در این آیین، نمایشگاه نقاشی‌خط عاشورایی نجوای قلم، کاری از سیده لیلا مرادی و نمایشگاه نقاشی غنچه، کاری از سیده مبینا عظیمی، دانش‌آموز، پذیرای علاقمندان بودند.
مهدی فلاحتی، مدیر سرای هنر و اندیشه هم گفت: هنر ابزاری شگفت است که هنرمند می‌تواند با آن آموزه‌های دینی و اخلاقی را به زیبایی به مخاطب منتقل کند و تاثیر آن را در عمق وجود آنها ببیند.
برگزاری مسابقه نقاشی عاشورا و دفاع مقدس از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود که از دانش آموزان برگزیده توسط خانواده شهید حراف تقدیر بعمل آمد.
گفتنی است شب شعر عاشورا به کوشش انجمن ادبی چکاوک، گروه طراحان مارس جی، سرای هنر و اندیشه، انجمن ادبی حلقه عشاق در تالار آزادی برگزار شد.
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۶۰۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما