۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

بهره برداری تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت در شیراز

تاریخ انتشارجمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۸
تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت  شیراز در دومین روز از هفته دولت با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، استاندار فارس، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، سرپرست شهرداری شیراز و با حضور جمعی از مدیران استانی و شهری به بهره‌برداری رسید.
بهره برداری تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت در شیراز
به گزارش حافظ خبر، محسن رضایی در آیین بهره‌برداری از تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت شیراز که همزمان با دومین روز از هفته دولت برگزار شد، بیان کرد: هفته دولت، هفته مردم است؛ چرا که جمهوری اسلامی از دستاوردهای ارزنده مردم ایران اسلامی بشمار می رود.

او با بیان اینکه افتتاح پروژه تقاطع مدافعان سلامت با عملکرد دولت سیزدهم قرابت دارد، اظهار داشت: مبارزه جدی با ویروس کرونا اولین ماموریت بود که این دولت مردمی به عهده گرفت، و خوشبختانه امروز این ویروس در ایران به کنترل درآمده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: شهدای عرصه سلامت، بهداشت و کادر درمان در شرایطی که این ویروس ناشناخته زمینه ساز یک وحشت بین‌المللی شده بود، دل به دریا زده و با همه وجود وارد میدان شدند و همانند دوران دفاع مقدس با ایثارگری جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند تا سلامت به جامعه بازگردد.

رضایی از شورای اسلامی شهر و شهرداری کلانشهر شیراز بابت طراحی و بهره‌برداری کامل از این تقاطع که به نام مدافعان سلامت مزین شده تقدیر کرد و افزود: از مدیران شهری درخواست داریم تا پروژه های بعدی که در ادامه این محور قرار دارند را در آینده تکمیل کرده تا وضعیت ترافیکی به نحو مناسبی ساماندهی شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای سرفراز مدافع حرم و شهدای عرصه سلامت که آرامش و آسایش را برای جامعه به ارمغان آورده اند، اظهار داشت: فرصت مناسبی است تا از عملکرد شورا و شهرداری شیراز به منظور اتمام و افتتاح کامل این پروژه قدردانی شود و امید است که این حرکت های جهادی موجب رضایتمندی مردم گردد.

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: این تقاطع چندسطحی از جمله پروژه های مهم و کلیدی شهر شیراز است و قبل از آن باید به یاد داشته باشیم که نام مقدس شهدای مدافع سلامت را پاس بداریم؛ کسانی که سلامتی و آرامش خود را مدیون جانفشانی آنها هستیم.

وی ادامه داد: پزشکان، پرستاران و کادر درمان جان ارزشمند خود را سپر و خاکریز کردند تا جامعه در امان بماند. به همین دلیل در کنار تصاویر شهدای مدافع سلامت باید المانی از آنها در این پروژه نصب شود تا افکار عمومی نسبت به تلاش های شبانه روزی آنها آگاه شده و همگان بدانند که چه شب ها و روزهای سختی را پشت سرگذاشتند.

او همچنین وسعت این پروژه را هشت هکتار ذکر کرد و گفت: بزرگترین سطح مقطع بین همه تقاطع‌های غیرهمسطح شیراز مربوط به این پروژه است که در نوع خود بی‌نظیر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با قدردانی از شهرداران سابق و شورای سابق و فعلی شیراز که در اجرای این پروژه مسئولیت داشتند با تشریح جزییاتی از این طرح، اظهار داشت: طول کل مسیر اعم از زیرگذر و روگذر که همه آنها ابنیه فنی هستند به هشت کیلومتر می رسد.

طاهری تصریح کرد: ٣٥٠ میلیارد تومان اعتبار این پروژه از محل اعتبارات دولتی تامین نشده، بلکه از محل منابعی است که مردم شهر شیراز با مسئولیت شناسی نسبت به تامین آن همت گماشتند.

سعید مصفا، سرپرست شهرداری شیراز در این مراسم با بیان اینکه تقاطع چندسطحی مدافعان سلامت یک پروژه ترافیکی است که تکمیل کننده رینگ ترافیکی کلانشهر شیراز خواهد بود، اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری کامل از پروژه مدافعان سلامت هستیم. البته این پازل ترافیکی زمانی اثرگذاری خود را نشان می دهد که دو تقاطع دیگر در ادامه مسیر و بلوار احمد بن موسی(ع) هم اجرا شوند.

وی افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی این دو پروژه هم آغاز شده و امید است در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد و نقش موثری در حل مشکلات ترافیکی منطقه داشته باشد.

مصفا، ارزش ریالی این پروژه را ٣٥٠ میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: از آغاز به کار پروژه پیش‌بینی شده بود که در بازه زمانی ٣٦ ماه به بهره‌برداری برسد، اما عزم شهرداری شیراز موجب بهره‌برداری زودتر از موعد مقرر شد و طی ٢٢ ماه به اتمام رسید.

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: این پروژه در چهار بخش شامل یک پل دورگرد به طول ٢٥٠ مترمربع، یک پل چپگرد به طول ٢۸۰ متر و دو زیر گذر هرکدام به طول ٤٥٠ متر مربع افتتاح شد.

وی اضافه کرد: افزایش ایمنی عبور و مرور و ایجاد رینگ ترافیکی جدید در کلانشهر شیراز از جمله اهداف این پروژه بوده که با دست توانمند مهندسین و کارکنان سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز احداث گردیده است. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد این پروژه دارای بیش از هفت کیلومتر شبکه آبرسانی و ۱/۵ هکتار فضای سبز است.

در پایان این آیین که با حضور جمعی زیادی از مدیران استانی و شهری شیراز همراه بود، خانواده شهدای مدافعان سلامت توسط مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر، سعید مصفا سرپرست شهرداری، افسانه خواست‌خدایی،  مهدی نصیری قرقانی، غلامعلی ترابی و علی‌اکبر سلطانی اعضای شورای اسلامی شهر و غلامرضا غلامی معاون محیط‌ زیست وخدمات شهری، هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک تجلیل شدند.

بر اساس این گزارش، تقاطع مدافعان سلامت در ابتدای بولوار رحمت از سمت پل غدیر به سمت میدان کوزه گری در محدوده شهرداری منطقه ۲ شیراز واقع شده که دسترسی‌های مختلفی در این مسیر را برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان ایجاد نموده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما