۰
plusresetminus

برگزاری آیین رونمایی از 3 کتاب کودک‌نوشت و داستان‌های شیرین آرشام

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۹
نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از یک سو و پژوهش و نوشتن از سوی دیگر، به آگاهی‌بخشی و توانمندسازی بیشتر نسل آینده که دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان کشور هستند، کمک بسیاری خواهد کرد؛ چرا که راه سازندگی، پیشرفت و بالندگی کشور در گروه دانش‌افزایی، اندیشه‌ورزی و نگه‌داشت آن است.
برگزاری آیین رونمایی از 3 کتاب کودک‌نوشت و داستان‌های شیرین آرشام/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
برگزاری آیین رونمایی از 3 کتاب کودک‌نوشت و داستان‌های شیرین آرشام/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ دبستان مهندس صفرپور شاپورجان شیراز، امروز پذیرای آیین صبحی دل‌انگیز با قصه‌های شیرین آرشام بود. در این آیین از 3 کتاب داستانی نوشته دانش‌آموزان آن و دو داستان شهید آرشام سرایداران، دیگر دانش‌آموز این مدرسه رونمایی شد.
نیره محمدی، مدیرگروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که به همراه سمیه فریدونی‌نژاد، کارشناس انجمن‌های ادبی این اداره، در این آیین با پاسداشت مظلومیت شهید آرشام سرایداران گفت: داستان آرشام و آرتین و مظلومیت آنان، برای همیشه جاویدان ماند.
محمدی افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از یک سو و پژوهش و نوشتن از سوی دیگر، به آگاهی‌بخشی و توانمندسازی بیشتر نسل آینده که دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان کشور هستند، کمک بسیاری خواهد کرد؛ چرا که راه سازندگی، پیشرفت و بالندگی کشور در گروه دانش‌افزایی، اندیشه‌ورزی و نگه‌داشت آن است.
صفورا کاظمی، دبیر انجمن ادبی چکاوک و مسئول ادبیات کودک و نوجوان پژوهشکده معلم فارس نیز گفت: پژوهشکده معلم فارس از همه دانش‌آموزان پژوهشگر پشتیبانی خواهد کرد و در راستای چاپ و انتشار داستان‌های آنان با کمک اداره کل آموزش و پرورش فارس و والدین اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
گفتنی است در این آیین از کتاب‌های جهان اهورایی ما، نوشته اهورا آزادی‌فر، دانش‌آموز کلاس نهم از مدرسه شهید شیروان رستمی، ریش کله قندی آقای جیم، نوشته ارسطو آزادی‌فر، دانش‌آموز کلاس ششم و تریکوگراما و لاکی مهربان، نوشته آرش آزادی‌فر، دانش‌آموز کلاس چهارم رونمایی شد. همچنین از حامد خورشیدخرم، دانش‌آموز تصویرگر شهید آرشام سرایدران بصورت زنده تجلیل شد.
خوانش کتاب‌های دانش‌آموز شهید آرشام سرایداران از دانش‌آموزان این آموزشگاه و برگزاری کارگاه نویسندگی و تصویرگری کتاب کودک از دیگر برنامه‌ها بود.
همچنین مدیرگروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حضور در خانه شهیدان سرایداران با پاسداشت این شهیدان به‌ویژه دانش‌آموز نویسنده شهید آرشام سرایداران پرداخت.
این آیین به کوشش انجمن ادبی چکاوک پژوهشکده معلم فارس و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مرکز توسعه آموزش های نوین ایران و سرای هنر و اندیشه برگزار شد.
 
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۶۵۳۳
برچسب ها :
فرهنگی شهرحافظ حافظ نیوز حافظ‌خبر فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت کتاب معرفی کتاب بازار کتاب هفته کتاب رونمایی کتاب کتاب ها داستان داستان‌خوانی داستان نویسی داستان‌نویسی داستان شیراز ادبیات داستانی شاپورجان دبستان مهندس صفرپور شاپورجان شیراز دانش آموزان شهید آرشام سرایداران نیره محمدی مدیرگروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس سمیه فریدونی‌نژاد آرتین سرایداران پژوهش صفورا کاظمی چکاوک انجمن ادبی چکاوک ادبیات فارسی ادبیات ادب پژوهشکده معلم فارس آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش نظام آموزش و پرورش آموزش وپرورش استان فارس آموزش و پرورش فارس کتاب جهان اهورایی ما اهورا آزادی‌فر نویسندگان نویسنده نویسندگی نویسنده‌ شهید شیروان رستمی مدرسه کتاب ریش کله قندی کتاب ریش کله قندی آقای جیم ارسطو آزادی‌فر کتاب تریکوگراما و لاکی مهربان آرش آزادی‌فر حامد خورشیدخرم تصویرگر تصویرگری مرکز توسعه آموزش های نوین ایران سرای هنر و اندیشه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما