۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست با مدیر حوزه های علمیه استان تاکید کرد:

برای حل مشکلات تعلیم و تربیت نیازمند نگاه تحولی هستیم

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۶
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت بسیار پیچیده و گسترده است و برای حل این مشکلات نیازمند یک نگاه تحولی در آموزش و پرورش هستیم.
برای حل مشکلات تعلیم و تربیت نیازمند نگاه تحولی هستیم
به گزارش حافظ خبر، محمد خلیل عسکری در نشست با حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی مدیر حوزه های علمیه فارس گفت: همکاری های قبلی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: سیاست های 13 گانه کلان آموزش و پرورش در سال 1390 توسط مقام معظم رهبری بیان شدند که محور این برنامه ها تحول در آموزش و پرورش بود.
عسکری گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد بالا دستی موجود باید با یک نگاه تحولی در سیستم تعلیم و تربیت تغییرات اساسی و بنیادین ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: این تغییرات باید بر پایه سند تحول بنیادین باشد و کمیته مشترکی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان جهت رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه صورت گیرد.
عسکری افزود: تمام ظرفیت آموزش و پرورش را در رابطه با همکاری های بین بخشی با نهادها و دستگاه های مختلف در قالب تفاهم نامه به کار خواهیم گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز نقشه ی راه و محور برنامه ریزی ما در فارس خواهد بود.
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه دشمن با افکار سازی ها و خط دادن به قشر دانش آموز در صدد کم کردن ارزشهای دینی در تعلیم و تربیت است.
حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی عنوان کرد: تمرکز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برجوانان بوده و قرار است این جوانان از مدارس فعالیت گسترده خود را آغاز کنند و با توجه به رسالتی که حوزه علمیه بردوش خود احساس می کند نمی تواند بر فرایند تعلیم و تربیت بی تفاوت باشد.
وی ادامه داد: در آموزه های دینی تزکیه بر تعلیم مقدم است و نیاز داریم در تولید علم جوانانی داشته باشیم که ارزشهای اسلامی و میهن دوستی در آنان نهادینه شده باشد.
مدیر حوزه های علمیه فارس افزود: این بدان معنی است که حتی اگر جوانان از کشور مهاجرت کردند تعهد و رسالت خود در رابطه به هموطنان و کشور خویش را در قالب خدمت به جا آورند.
وی گفت: در حال حاضر 3 گام اساسی برای توسعه مدارس امین در استان وجود دارد که در گام اول یکهزار و 500 مدرسه تحت پوشش طرح امین قرار خواهد گرفت.
خاطر نشان میشود: در این دیدار جمعی از معاونین حوزه علمیه نیز حضور داشتند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۴۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما