۰
plusresetminus
یادداشتی از ساسان یگانه:

ظرفیت‌های بسیج در همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۸
امروزه با وارد شدن سازمان بسیج مستضعفین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، فضای مجازی در کنار فعالیت‌های نظامی و امنیتی در راستای همکاری با نهادهای انتظامی و امنیتی، امکان تعامل بیشتری مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان بسیج مستضعفین وجود دارد.
ظرفیت‌های بسیج در همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی
به گزارش حافظ خبر، امروزه با وارد شدن سازمان بسیج مستضعفین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، فضای مجازی در کنار فعالیت‌های نظامی و امنیتی در راستای همکاری با نهادهای انتظامی و امنیتی، امکان تعامل بیشتری مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان بسیج مستضعفین وجود دارد که در ادامه به بیان آن می‌پردازیم.

توسعه گردشگری و بسیج

با استفاده از ظرفیت‌های معاونت فرهنگی نواحی بسیج تا فرهنگی پایین‌ترین رده بسیج، امکان فرهنگ‌سازی و تولید محتوای بصری در آشنایی با اماکن گردشگری موجود در استان‌ها وجود دارد.

به‌همراه تعامل با سازمان اردویی و گردشگری سپاه‌های استانی و برنامه‌ریزی در سفرهای راهیان نور جنوب و غرب کشور، امکان بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی مختلف استان‌های مجاور و هدف وجود دارد و تولید محتوای مجازی از قبیل موشنگرافی، کلیپ، عکس نوشته، پادکست می‌تواند در عرصه فضای مجازی، با سازمان فضای مجازی استان‌ها تا پایین‌ترین رده برنامه‌ریزی و توسعه داشت و خیلی موارد دیگری می‌توان از پتانسیل و همکاری بسیج در کمک به تأسیسات گردشگری و جاذبه‌های گردشگری در میدان جنگ اقتصادی آمد.

توسعه صنایع‌دستی و بسیج

با راه‌اندازی و توسعه مأموریت‌های بسیج سازندگی و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی در سرتاسر استان‌ها امکان این موضوع به وجود آمد که از تسهیلات بانکی تا تأمین تجهیزات، امکانات و اماکنی جهت توسعه کارگاه‌های مختلف روستایی و شهری صنایع‌دستی به وجود آید.

 این توسعه به تفاهم‌نامه‌ها و پیگیری‌های مستمر و اقناع افراد در روستاها و شهرها بستگی دارد و در خیلی از استان‌ها به نتیجه رسیده است و اشتغال زیادی به وجود آورده است.

میراث‌فرهنگی و محافظت از آن در سایه‌سار بسیج و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی

امروزه با تجهیز و آموزش بسیجیان و ورود آن‌ها در عرصه نظامی و امنیتی در کنار ارتش و ناجا، امنیت به بالاترین حد خود رسیده است و با استفاده از این پتانسیل خوب، امکان این وجود دارد که هم در بحث میراث بان افتخاری (همیاران میراث‌فرهنگی) و هم در تفاهم‌نامه‌هایی مابین معاونت عملیات و سازمان اطلاعات سپاه وادارات کل استانی در حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور حفاظت بیشتر رخ دهد.

همکاری بسیج اقشار و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

با تعداد زیادی از سازمان‌های بسیج امکان تعامل بسیار زیادی وجود دارد از قبیل سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی در راستای آموزش‌هایی در خصوص آشنایی با میراث‌فرهنگی، گردشگری مسئولانه و تولیدات صنایع‌دستی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، بسیج جامعه پزشکی در راستای توسعه درمان و آموزش پزشکی گردشگران و کارمندان تمام سطوح وزارتخانه، بسیج جامعه مهندسی و سازمان علمی پژوهشی در راستای تعامل در همکاری‌های دوجانبه در پژوهش‌ها و مرمت‌ها، سازمان‌های بسیج رسانه و فضای مجازی در توسعه روابط‌عمومی و امور بین‌الملل و همکاری بیشتر رسانه‌های برخط و مکتوب با ادارات استانی و تعامل دوجانبه در خصوص تشکیل شوراهای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات به اصحاب رسانه، بسیج اصناف، کارخانه‌های و کارگری در راستای تأمین گسترده تجهیزات و امکانات تأسیسات گردشگری وادارات کل استانی بدون واسطه وجود دارد.

پس به‌راحتی می‌توان از ظرفیت زیاد این دو مجموعه بزرگ در راستای مقابله با جنگ اقتصادی اقدام کرد.

یادداشتی از ساسان یگانه - فعال فرهنگی و رسانه
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما