۰
plusresetminus
یادداشت اجتماعی:

چگونه روز طبیعت را ایمن سپری کنیم؟

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۷
در آستانه فرا رسیدن روز طبیعت که هر ساله با حضور ایرانیان در دامان طبیعت گرامی داشته می شود، در ادامه نکاتی را که می تواند در این روز سلامت خانواده ها را تامین کند، با هم دنبال می کنیم.
چگونه روز طبیعت را ایمن سپری کنیم؟
به گزارش حافظ خبر،    از آنجا که وسایل گازسوز باعث مصرف اکسیژن محیط می شود، بنابراین باز گذاشتن فضای زیر در و یا یک پنجره کوچک، برای تامین هوا لازم است.

·         باید توجه داشته باشیم که قارچ های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند و اشتباه در تشخیص آنها، به قیمت مسموم شدن و حتی مرگ افراد تمام می شود.

·         در طول سفرهای نوروزی بهتر است به دلیل احتمال آلودگی از خوردن سبزی ها به صورت خام پرهیز کنیم.

·         در سفرهای نوروزی و هنگام حضور در طبیعت همیشه بسته غذایی خود و کودکمان را بر روی یخ قرار دهیم و در صورتی که یخچال موجود است، آن را به یخچال منتقل کرده و پیش از مصرف گرم کنیم.

·         یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به کیست هیداتیک سالم سازی سبزی ها است؛ بنابراین برای پیشگیری از بیماری های روده ای لازم است میوه و سبزی ها را با محلول گندزدا بعد از شستن گندزدایی کنیم که این امر در طول سفر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

·         در صورتی که غذاهای گوشتی همراه داریم، باید قبل از مصرف آن را به میزان کافی حرارت دهیم.

·         با توجه به افزایش امکان مصرف کنسروها در طول سفر باید به یاد داشته باشیم که نشانه های فساد در کنسرو، شامل باد کردن قوطی، وجود زنگ زدگی در اطراف درزهای قوطی، ایجاد کف یا تولید بوی نامطبوع در هنگام باز کردن در قوطی و شیرین شدن مایعات کنسرو سبزی، گوشت و ماهی است.

·         برای تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی، به هیچ وجه نباید آن را با گذاشتن در دهان امتحان کنیم.

·         نشانه های فساد گوشت، استشمام بوی نامطبوع، ترشیدگی، وجود لکه های سبز یا سفید رنگ بر روی آن، لزجی، سبزی و شلی سطح گوشت، کدر شدن رنگ آن، نرمی و زرد شدن رنگ چربی گوشت است که به ویژه در سفرها باید با دقت مورد توجه قرار گیرد.

·         در سفرها هنگام ورود به محیط جدید و قصد اقامت، لوله دودکش را بررسی کنیم که ترک و شکستگی نداشته باشد.

·         غذا را در طول سفر در دمای بالاتر از ۶۰ یا پایین‌تر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری کنیم.

·         نشانه های مسمومیت با قارچ های سمی شامل اسهال، استفراغ، درد معده، تب بالا، کاهش فشارخون، غش، تاری دید، هذیان، تشنج و کما است که گاه ممکن است منجر به مرگ شود و در این موارد لازم است بی درنگ با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیریم.

·         به یاد داشته باشیم که برای جلوگیری از ورود مار و عقرب و سایر جانوران گزنده، راه های ورود به چادر خود را همواره بسته نگه داریم.

·         در داخل چادر و یا در مجاورت آن آتش روشن نکنیم؛ وزش باد می تواند باعث آتش گرفتن چادر شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۱۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما