۰
plusresetminus
یادداشتی از حسین خبیری:

شرافتمندان دست فروش

تاریخ انتشارجمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۸
در حالی که به علت شرایط ناگوار اقتصادی، بسیاری از شهروندان به دست فروشی روی آورده اند تنها شیوه شهرداریها برای حل مشکلات معیشتی مردم،تعقب وگریز وبرخوردهای جبری وفیزیکی باآنهاست.
شرافتمندان دست فروش
به گزارش حافظ خبر، سوال مهم اینجاست که در کنار شعارهای فاقد وجاهت علمی وقابلیت اجرایی، مدلهای مدیریت اقتضایی متولیان شهر برای کاهش مشکلاتی که بر سر همشهریان صبورمان آوار شده است چیست؟
ساماندهی و مدیریت دست فروشها وماشین های فروش میوه وسایر نیازمندی های عمومی سختی های خود را دارد،اما همیشه راه های ساده ای چون بگیر وببند،گزینه صحیح ،آینده نگر وزیبنده ای برای اداره مطلوب یک شهرنیست.
آنهایی که مدعی نمایندگی مردم در جایگاه های انتخابی هستند در شرایط کنونی می بایست درک عمیقی از دلمشغولی های پدران ،مادران وجوانانی که بالاجبار ودر این هوای سرد وطاقت فرسا برای سیر نگه داشتن شکمشان به دست فروشی می پردازند،داشته باشند.
شکم سیرهایی که پز حمایت از مردمشان گوش فلک را کر کرده،می بایست با شیوه های تسهیل گرایانه ومتناسب با حال وروز وخیم معیشتی موکلانشان،شرایط زنده ماندن را برای آنان تا حدودی قابل تحمل تر نمایند.
دست فروشها انسانهای بزرگیندکه در جنگ تمام عیار با مشکلات ومصائب بی رحمانه روزگار،در آخرین سنگرهای غیرتمندی از موجودیت زندگی دفاع می کنند.
آنها سختی ها را به جان می خرند چون شرافت ذاتیشان به عنوان یک ایرانی به آنها می گوید : در این وانفسا، برای تامین معاش، هر بیراهه ای نروند ودست به هرکاری نزنند.
ضروری است تا در کوتاه مدت، با ساماندهی محترمانه وعزتمندانه مشاغل این انسانهای برگزیده وشرافتمند،در بازارچه های فصلی،موقت یا دائمی،تقدم خردورزی آمیخته با نوعدوستی را در عمل اثبات نمایید.
شایان ذکر است که حضور دست فروشها تا حد مشهودوملموسی منجر به رقابت در عرضه ، تنظیم بازار وکاهش قیمتها گردیده،که در صورت ساماندهی شاهد افزایش این تاثیرات خواهیم بود.
حسین خبیری
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما