۰
plusresetminus

هكر تلگرام در جهرم دستگیر شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: فردی که با هک حساب كاربری تلگرام، اقدام به تهديد و اخاذی از شهروند جهرمی کرده بود، شناسايی و دستگير شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از  پسین جهرم از معاونت اجتماعی پليس جهرم، سرهنگ عبدالعظيم انصاری در تشريح اين خبر گفت: در پی شكايت يكي از شهروندان جهرمی مبنی براينكه فردی با بدست آوردن عكس ها و تصاوير خصوصی از وی در شبكه اجتماعی تلگرام، قصد اخاذی از او را دارد، بررسی موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
 
وی افزود: تحقيقات انجام شده از شاکی پرونده نشان داد مدتی پيش حساب کاربری تلگرام وی هک شده و هکر به اطلاعات ذخيره شده در گوشی وی (اعم از شماره تلفن، فايل و عکس های شخصی و خانوادگی) دسترسی پيدا کرده است و اکنون فرد هکر او را تهديد كرده که اگر مبلغ 150ميليون ريال وجه را به وی پرداخت نكند، تصاوير خصوصی اش را در فضای مجازی منتشر خواهد كرد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم تصريح كرد: با پی جويی های فنی و پليسی، عامل دسترسی غيرمجاز (هک) به شبكه اجتماعی شاكی شناسايی و با هماهنگی مقام قضايی دستگير و روانه زندان شد.
 
انصاری به شهروندان توصيه کرد: جهت پيشگيری از افتادن در دام هکرها، ضمن پرهيز از ذخيره اطلاعات شخصی و محرمانه بر روی تلفن های همراه و رايانه‌های متصل به اينترنت؛ از باز کرن ايميل‌ها، تصاوير و فايل‌هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند نيز خودداری كنند.
کد مطلب : ۱۲۷۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما