۰
plusresetminus
مسئول مرکز رشد شهدای هسته ای شیراز مطرح کرد؛

از تولید محصول در خانه تا صادرات به کشورهای دیگر

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۸
مخترع بسیجی فیروزآبادی از دستاوردها و اختراعات خود و نحوه دستیابی به آن ها گفت.
از تولید محصول در خانه تا صادرات به کشورهای دیگر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ نخبگان مخترعین کسانی هستند که می توانند باعث ضد ضربه شدن کشور و مملکت در برابر تحریم و آماج حملات باشند و اگر این افراد نخبه، مخترع و مبتکر در کشور حضور نداشته باشند، آنگاه است که کشور و سایر مردم زیر بار تحریم ها کمر خم خواهند کرد اما به لطف خدا جوانان متخصص، متعهد و متدین ایران اسلامی با تکیه بر آرمان های انقلاب و با هدف کمک به کشور و مردم، در تمامی لحظات فکر و ذهن خود را برای رسیدن به قله های ترقی و پیشرفت وقف می کنند و می دانند که کارشان اگر بیشتر از جهاد در راه خدا نباشد، کمتر از آن نیز قطعا نخواهد بود.
در تاکید بر نقش والا و پر اهمیت استعداد ها و افراد نخبه این کشور، امام راحل فرموده اند: " باید استعدادها را به کار بیندازند، و دولت و ملت تأیید کنند از این کسانی که اختراع و ابداع می‏ کنند تا- ان شاء اللَّه- ایران خودش همه چیز را بسازد و مستقل بشود. "
قابل ذکر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدار با نخبگان جوان را جلسه‌ای شیرین و مطلوب و سرشار از امید به آینده و افق‌های پیش رو خواندند و با تأکید بر اینکه نخبگان، نعمت‌های الهی هستند و باید شکر این نعمت را بجا آورد، گفتند: من عمیقاً و قویاً، نخبه‌باور هستم و مسئولان نیز باید باور کنند که نخبه داریم و این نخبه‌ها می توانند سرنوشت کشور را تغییر دهند
استان فارس با داشتن جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر یکی از مناطقی است که افراد نخبه و مخترع زیادی را در خود جای داده است که اگر مسئولین و افرادی که می توانند و می باید کاری برای آن ها انجام دهند و حداقل ها را برای رشد، شکوفایی و ثمردهی آن ها فراهم کنند، فارس یکی از بزرگترین قطب های کارآفرینی، نبوغ و اختراع خواهد بود.
 
رهبر انقلاب سال 1398 را به مثابه چند سال گذشته که بیشترین و مهم ترین مشکلات جامعه در حوزه اقتصادی بوده، سال رونق تولید ملی نامیدند تا بلکه با اهتمام بیشتر شاهد شکوفایی تولید داخلی باشیم. به همین منظور و باتوجه به سوابق علمی و ابتکاری به سراغ دکتر مسعود تمدن، مدیرعامل شرکت طب کار تمدن الکترونیک و مسئول مرکز رشد شهدای هسته سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس رفتیم و با وی به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانید:::
 
** درمورد تعداد اختراعات و تعدادی از مهم ترین آن ها بگویید.
بنده اختراعات زیادی را در حوزه الکترونیک و مکانیک ثبت و تعدادی از آن ها را تجاری و به تولید انبوده رسانده ام. 30 ثبت اختراع داشته ام.
ما تحت عنوان شرکت طب کار تمدن الکترونیک تنها به بازارهای داخلی بسنده نکرده و به کشورهای دیگر نیز این محصول را صادر می کنیم. مهم ترین اختراعات ما که به مرحله تولید انبوه و صادرات نیز رسیده عبارت از کیلس لمسی استارتر خودرو، تقویت استارت خودرو و دزدگیر کارتی می باشد که همچنین در بازار کل کشور موجود می باشد و ما در ایران نمایندگی های فعالی نیز داریم.
 
** باتوجه به تعدد اختراعات درمورد جوایز و افتخاراتی که کسب کرده اید، توضیح دهید.
باتوجه به تعداد اختراعات و ابتکاراتی که داشته ام، جوایز متعدد استانی، کشوری و بین المللی زیادی را کسب کرده ام که می توان به جایزه برترین اختراع سال 2012 از کشور آلمان، مدال طلای مسابقات کره جنوبی، مدال طلای مسابقات کویت، جشنوراه خوارزمی، جشنواره های مورد تایید بنیاد ملی نخبگان و جایزه بزرگ اختراعات ایران اشاره کرد.
 
** درمورد شروع اختراعات و روند شرکت توضیح دهید.
استارت شرکت ما( طب کار تمدن الکترونیک) و تولیداتمان از سال 1390 بود که روز اول کار خود را از خانه آغاز کرده و در آن جا به تولید محصولات پرداختیم.
اولین اختراع ما کمربندی ایمنی بود که به دستور سردار غیب پرور بر روی ماشین های سپاه نصب کردیم که به نقطه آغازی برای ما تبدیل شد و در ادامه توانستیم کارگاهی کوچک در شهرک صنعتی اجاره کنیم.
در ابتدای راه محصولات خود را به صورت سفارشی و تک تک ساخته و می فروختیم. به لطف خدا کارمان گسترده تر شد و مشتری های بیشتری پیدا کردیم، کارگاهمان در شهرک صنعتی بزرگ تر شد، همچنین در مرکز رشد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس تولیداتمان را ادامه دادیم، دفتری در پارک علم و فناوری گرفته و در آن جا نیز مشغول تولید شدیم.
 
** باتوجه به اهمیت ایجاد اشتغال در وضعیت کنونی کشور، شرکت شما موفق به ایجاد چند شغل برای مردم به ویژه جوانان شده است؟
نزدیک به 60 نفر نیرو به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده ایم و در کنار آن ها حدود 400 نفر در نمایندگی هایمان در سطح کشور مشغول به فعالیت می باشند.
 
** در صحبت هایتان به بحث صادرات اشاره کردید، در حال حاضر وضعیت صادرات محصولاتتان به چه شکل می باشد؟
به کشورهای عراق و افغانستان صادرات داریم و در تلاش هستیم در سال جدید بازارهای هدف دیگری در خارج از مرزها علاوه بر افغانستان و عراق همچون ارمنستان و ترکیه را صادر نماییم.
 
** رمز و علل موفقیت شما چه بوده است؟
رمز موفقیت ما تلاش و کوشش بدون وقفه بوده و اینکه هیچگاه از شکست نترسیدیم، دنبال پشت میز و صندلی بودن  کارهایی از این دست نبوده و هیچ کاری را عار ندانستیم.
کار ما بسیار خوب و موفق بوده و جز شرکت های خوب و سودده بازار هستیم و ما چیزی به اسم انبار نداریم زیرا تعدد مشتری ها مانع از ماندن و انبار کردن محصولات تولیدیمان می شود.
 
** سخن پایانی.
از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس کمال تشکر و قدردانی را دارم که در طی تمامی این سال ها حامی و همراه من و تیم ما بودند و از هیچگونه یاری و کمکی در راه رسیدن به اهداف متعالی خود که در راستای اهداف نظام و کشور بوده است، کوتاهی نکرده اند. همچنین از شما به عنوان رسانه ای که در حوزه مهم علم، تکنولوژی و فناوری فعالیت می کنید، متشکرم و به واقع جامعه امروز نیاز مبرمی به چنین رسانه ای داشت.

منبع: علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۵۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما