۰
plusresetminus

گزارش تصویری/ برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت علی ابن حمزه(ع) در شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
آیت‌الله ایمانی در مراسم گرامی داشت حضرت علی ابن حمزه(ع) در شیراز اظهار داشت: مرقد امامزادگان سنگ صبور و مضجع پاکشان بارانداز فکری جامعه و پناهگاه شیعیان جهان است و باید از این سرمایه‌های معنوی به‌گونه‌ای مطلوب حفظ و حراست شود.
به گزارش "حافظ نیوز" مراسم گرامی داشت شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) و بزرگداشت آیت الله شیخ محمد علی موحد در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه(ع) برگزار شد؛ در این برنامه ایات عظام ایمانی، رضوی اردکانی، موحد، بهشتی و جمعی دیگر از روحانیون معظم حضور  داشتند .
این برنامه با سخنان آیت الله رضوی اردکانی شروع شد؛ این عالم بزرگ ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) و حضرت علی بن حمزه(ع) و گرامی داشت آیت الله شیخ محمد علی موحد به عنوان دبیر این برنامه بیان داشت: این آیین از چندسال قبل در روز شهادت حضرت علی بن حمزه(ع) در حرم این امامزاده واجب التعظیم برگزار می شود که به همراه این برنامه گرامی داشت یکی از بزرگانی که در این مکان آرمیده اند نیز بزرگداشت در نظر گرفته می شود
وی با بیان خصوصیات اخلاقی پسندیده ای از آیت الله موحد و بزرگواری و صحبت انتصاب این امامزاده نیوز بیان داشت:در استان فارس ۴۱۱ امامزاده دفن هستند که تعداد ۱۴۵ نفر از این بز گان در شیراز هست.
در ادامه این برنامه حضرت آیت‌الله اسدالله ایمانی اظهار داشت: مرقد امامزادگان سنگ صبور و مضجع پاکشان بارانداز فکری جامعه و پناهگاه شیعیان جهان است و باید از این سرمایه‌های معنوی به‌گونه‌ای مطلوب حفظ و حراست شود.
وی با بیان اینکه توجه به امام آزادگان نه تنها بت پرستی نیست بلکه آثار علمی در پی دارند.در ادامه گفت: مرحوم آیت‌الله محمدعلی شیخ موحد مرجع بزرگوار تقلید بود گفت: این بزرگوار فردی که تمام عمر خود را برای ترویج فقه جعفری و تبیین اندیشه شاگردان آن امام همام هزینه کرد و برای توسعه فقه اهل‌بیت (ع) و دروس حوزوی تلاش کرد و طلاب و شاگردان بسیاری تحویل جامعه داد.
پس از صحبت های نماینده ولی فقیه در فارس فرزند ایت الله شیخ محمد علی موحد اظهار داشت: تأثیر امامزادگان در ثبات ایمانی ایرانیان بسزا بوده و عدم توجه به آنان بحران عقلی و علمی را به دنبال خواهد داشت.
آیت‌الله شیخ علی موحد خاطرنشان کرد: شیراز مرکز پرورش علم و علمای بزرگی بوده و اگر این شهر را به چهار دروازه تقسیم کنیم هر دروازه اش دارای چندین مجتهد سالک است.
در بین بیانات این بزرگان گروهی از دانش اموزان دبیرستان ذاکرحسینی سرودی را اجرا کردند و همچنین مداح اهل بیت جناب اقای خلیل نگهبان و شهریور سخنانی در وصف این امامزاده بزرگواری و واجب التععظیم بیان داشتند.
قابل ذکر است این برنامه به همت هیئت امنای آستان مقدس علی بن حمزه(ع) و شهرداری شیراز و اداره کل اوقاف و همچنین صدا و سیمای استان فارس و نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شده است.
کد مطلب : ۱۵۵۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما