۰
plusresetminus
اجتماع بزرگ مخالفان مذاکره زیر شبح تهدید در شیراز؛

دکتر سعید زیباکلام: لغو تمام تحریم‌ها بعد از توافق دروغ بزرگ است؛ اسم 23 نفر برای بازجویی و 5 مکان نظامی برای بازدید در توافقنامه وجود دارد/ دکتر لنکرانی: دلواپسی مردم و جوانان برای سرنوشت کشور یک سرمایه بزرگ است + گزارش تصویری

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
سعید زیباکلام یکشنبه‌شب در اجتماع بزرگ مخالفان مذاکره زیرشبح تهدید در شیراز با عنوان «کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟» اظهار داشت: لغو تمام تحریم‌ها پس از توافق دروغی بزرگ است.
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از فارس، سعید زیباکلام یکشنبه‌شب در اجتماع بزرگ مخالفان مذاکره زیرشبح تهدید در شیراز با عنوان «کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟» اظهار داشت: لغو تمام تحریم‌ها پس از توافق دروغی بزرگ است.
وی ادامه داد: زمانی که ما تمام تعهدات کلیدی مانند تعطیلی راکتور آب‌سنگین اراک و تغییر کاربری فردو را انجام دادیم، (البته هرکدام سال‌ها طول می‌کشد و هزینه‌های بسیاری برای ما در بردارد) بعد تازه طرف مذاکره برای بررسی و راستی‌آزمایی می‌آید و اگر لطف کرده و تائید کند که تعهدات را انجام دادیم فقط تحریم‌های ثانویه اقتصادی و مالی مربوط به بحث هسته‌ای را متوقف می‌کند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در صورت توافق فقط و فقط تحریم‌های مربوط به هسته‌ای نه همه تحریم‌ها متوقف می‌شود، گفت: یعنی تحریم‌های مربوط به حمایت از جبهه مقاومت و تحریم‌های موشکی و تحریم‌هایی که مربوط به آنچه به اصطلاح حقوق بشر می‌خوانند؛ به قوت خود باقی می‌ماند. در بیانیه مطبوعاتی نیز تصریح‌ شده که آن تحریم‌ها به قوت خود باقی است.
زیباکلام با اشاره به اینکه فقط یک‌پنجم تحریم‌ها مربوط به هسته‌ای است، گفت: از این ‌یک‌پنجم نیز فقط تحریم‌های ثانویه آن ممکن است متوقف شود؛ یعنی تحریم‌هایی که به اشخاص و نهادها و شرکت‌ها و ارگان‌های غیرآمریکایی بازمی‌گردد.
این فعال سیاسی اضافه کرد: علاوه بر آن این توقف فقط مربوط به تحریم‌های اقتصادی و مالی بوده، یعنی تحریم‌های بیمه‌ای و کشتی‌رانی و... به قوت خود باقی است.
وی با اشاره به اینکه حالا ببینید در قبال این احتمال کوچک ما چه امتیازات بزرگی داریم می‌دهیم! ادامه داد: ما باید قلب راکتور آب‌سنگین اراک که کلی هزینه و انرژی صرف آن شده و سال‌ها رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا به دنبال طراحی آن بودند را یا با دست خودمان و جلوی چشم آن‌ها تخریب کنیم و یا دودستی بدهیم تا ببرند و دست آخر هم فردو نیز باید از غنی‌سازی تغییر کاربری دهد و فقط مرکز پژوهشی شود.
زیباکلام با اشاره به اینکه این فقط دو مورد از این بیانیه مطبوعاتی فاجعه‌بار است، افزود: الآن این وضعیت چه جشنی دارد؟ والله ما زیر ذره‌بین آن‌ها هستیم و خودشان تعجب می‌کنند که این‌ها همان ملتی هستند که در دفاع مقدس هشت سال جلوی ما ایستادند؟ و مگر نمی‌دانند چه بر سرشان آوردیم که جشن می‌گیرند؟
وی با بیان اینکه مطبوعات ما تعطیل است و زیر باز زر و زور و تزویر است، با طرح این پرسش تصریح کرد: رسانه ملی نباید ملی بودن خود را احراز کند؟ و آیا باید رسانه دولتی باشد؟
این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه 18 ماه است که فریاد می‌زنیم همه‌چیز را بردند، خاطرنشان کرد: من دروغ‌نامه‌های داخلی را نمی‌خوانم چراکه بر اساس بیانیه مطبوعاتی لوزان تمام قطع‌نامه‌های شورای امنیت که غیرهسته‌ای است در قطع‌نامه جدید ثبت می‌شود.
زیباکلام با بیان اینکه یک نفر را در اتاق‌های فکر آمریکا نمی‌یابید که بگوید تحریم‌ها را با توجه به امتیازات بزرگی که گرفتیم لغو می‌کنیم اضافه کرد: همگی بلااستثنا می‌گویند تحریم‌ها باید ادامه یابد، آن‌وقت این‌طرف برخی مرتب فریاد می‌زنند «تحریم‌ها شکسته شد»، آخر دروغ هم حدوحصری دارد.
وی گفت: به کدام مسیر می‌رویم؟ بد آتشی به خانه‌مان افتاده و باید دست‌به‌دست یکدیگر دهیم و این آتش را خاموش‌کنیم.
این فعال سیاسی با بیان اینکه در انفرادی نیز بروم، می‌گویم برداشتن تمام تحریم‌ها بعد از توافق دروغ است گفت: چرا فکت‌شیت را منتشر نمی‌کنید؟ چرا با کسانی که تقاضای انتشار فکت‌شیت دارند برخورد می‌کنید؟ می‌دانید مشکل چیست؟ چراکه توافق‌هایی شده که قابل‌ انتشار نیست.
زیباکلام تصریح کرد: امروز شنیدم روی افرادی که باید بازجویی شوند نیز توافق شده، اسم 23 نفر را دادند و درخواست مصاحبه دارند و اسم پنج مکان نظامی نیز برای بازدید در توافق آمده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آخر فکت‌شیت را چطور بین مردم منتشر کنند و بگویند جشن بگیرید؟ که به همین خاطر منتشر هم نمی‌کنند، اظهار داشت: باید از نمایندگان مجلس مطالبه جدی شود که چرا مجلس این‌قدر دراین‌باره ضعیف عمل می‌کند؟ آیا این مجلس نماینده یک ملت انقلاب کرده است؟ عملکرد این‌ها را با سنای آمریکا مقایسه کنید آدم شرم می‌کند.
زیباکلام با بیان اینکه باید از صداوسیمای ملی و مراکز استان‌ها مطالبه شود که درباره مسئله هسته‌ای برنامه بسازند و به مخاطبان ارائه دهند تصریح کرد: بدون مبالغه می‌گویم که «مردم و فعالان دانشجویی شیراز از پیشگامان مطالبه و حرکت و روشنگری در این مسیر هستند».
زیباکلام با اشاره به اینکه شما خودتان تحقیق کنید به پایگاه اطلاع‌رسانی رهبری نیز دسترسی دارید که هیچ جا نگفتند هرچه من گفتم شما انجام دهید و برعکس گفتند «این روش خطرناک است شما خودتان باید تحلیل داشته باشید و تکلیف خود را بشناسید»، اضافه کرد: ما مخالف سازش و انحلال انقلاب هستیم و معترضیم که استقلال مملکت و اقتدار ملی در این روند به‌تدریج از بین برود و هسته‌ای گام اول ماجرا بوده و گام‌های جدی‌تری در راه است.
وی گفت: امروز به‌طور کامل واضح است که هسته‌ای پله نخست است، درباره حمایت از مقاومت نیز و آنچه حقوق بشر می‌نامند همین‌طور برنامه‌هایی را دارند.
زیباکلام ادامه داد: چطور خانم اشتون وارد کشور می‌شود و یک‌راست سراغ کسانی می‌رود که پرونده خاص دارند و وزارت خارجه و وزارت ارشاد نیز هردو اعلام می‌کنند که خبر نداشتند پس اجنه خبر داشتند؟
وی با بیان اینکه نوبت به برنامه‌های موشکی ما نیز خواهد رسید چراکه دشمن روند انحلال انقلاب را دنبال می‌کند، گفت: وظیفه ماست که به کاروان سیاست خارجی که رو به سمت واشنگتن است اعتراض کنیم و من علیه دولت سخن نمی‌گویم.
زیباکلام ادامه داد: دولت قانونی است، دولتی که با رأی مردم هرچند رأی ضعیف سرکار آمده حرمت دارد اما این دلیل نمی‌شود که راجع به سیاست خارجی دولت انتقاد نکنم.

دکتر لنکرانی: نگرانی مردم برای سرنوشت کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی است
کامران باقری‌لنکرانی نیز در اجتماع بزرگ مخالفان مذاکره زیر شبح تهدید با بیان اینکه امام به دشمنان این مردم اعتماد نکرد، اظهار داشت: غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها زمانی که دیدند حرکت انقلاب به سمت پیروزی پیش می‌رود، سعی کردند مسیر را تحت تأثیر خود قرار دهند و امتیازاتی را به امام پیشنهاد دادند، اما ایشان زیر بار نرفت و این سیره امام است که امروز نیز باید ساری و جاری باشد.
وی با بیان اینکه باید دقت کنیم و ببینیم اگر امروز امام بودند، می‌گفتند از قدرت آمریکا بترسید یا می‌گفتند از آمریکا نهراسید و از حقوق خود دفاع کنید، اضافه کرد: امام تأکید داشتند که اگر در مقابل دین ما بایستید، در مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.
وزیر دولت احمدی‌نژاد ادامه داد: هر حرکتی که متناسب با سیره امام باشد، باعث حفظ انقلاب می‌شود و هر حرکتی که برخلاف آن صورت گیرد، به انقلاب ضربه می‌زند.
وی با بیان اینکه خط امام مبتنی بر خودباوری و بی‌اعتنایی به استکبار است، گفت: قذافی که تسلیم کامل آمریکا بود سرنوشتش را همگان دیدیم اربابانش در لوله‌های فاضلاب اطراف شهر پیدایش کردند و او را کشتند که برای ما باید درس باشد، همان‌طور که روش عزتمند امام برای ما درس بوده، در شرایطی قرار داریم که حجت بر ما تمام است.
باقری‌لنکرانی تصریح کرد: نگرانی مردم برای سرنوشت کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی است، من اگر جای مسئولان بودم به این سرمایه اجتماعی افتخار می‌کردم، چراکه کمتر کشوری از این سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار است.
رئیس شورای سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: ما باید قدردان این مردم باشیم که نسبت به مذاکرات هسته‌ای دلواپس هستند و موضوع را دنبال می‌کنند و این حضور پرشور مفهومی جز عزت‌آفرینی برای کشور ندارد.
وی بیان کرد: اگر قرار بود امور پشت پرده انجام شود و مردم در جریان قرار نگیرند، در اصل انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد، بنابراین هر کاری می‌کنیم باید با حمایت مردم باشد، چراکه این از ویژگی‌های بارز سیره امام است.
باقری‌لنکرانی با طرح این پرسش که چرا بعضی از مسئولان با عنوان کار نامناسب و حتی گاهی با تحقیر از این سرمایه‌های اجتماعی یاد می‌کنند، یادآور شد: اگر کسی به تیم مذاکره‌کننده و یا مسئولان کشور توهینی کرده، گرچه ماها نبودیم، اما از جانب کسانی که توهین کردند عذرخواهی می‌کنیم، اما درست نیست هر کس انتقادی کرد به‌عنوان بی‌سواد و ترسو و نادان و ... با این تعابیر مورد خطاب قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در کشور باید به معنای واقعی کلمه همدل باشیم، اظهار داشت: کشور ما بزرگ است و سلایق مختلفی در آن وجود دارد و همگی باید همدل باشیم و تلاش کنیم عزت کشور حفظ شود.
عضو کابینه دولت پیشین گفت: چه همدلی از این بالاتر که نگران باشیم در مصاف با دشمن دروغگو و پررو کوتاه نیاییم؟ و طبق تجربه هر گاه دشمن خیال کند کوتاه آمدیم با جسارت بیشتر به ما حمله می‌کند.
وی با بیان اینکه این سنت الهی است که مستکبران در برابر کوتاه آمدن بیشتر حمله می‌کنند، تصریح کرد: اگر از تمام خواسته‌های خود کوتاه بیاییم، باز هم خواسته‌های بیشتری مطرح  و روی آن پافشاری می‌کنند.
باقری‌لنکرانی ادامه داد: کشوری که به‌طور رسمی از ایجاد آشوب در کشور ما حمایت می‌کند و برای خرابکاری در کشورمان تروریست می‌فرستد، طبیعی است که نمی‌توانیم به آن‌ اعتماد کنیم و آمریکا خائن و پررو است و قلدرانه خواسته‌هایش را به ما تحمیل می‌کند.
وی همچنین گفت: نباید فریب ظاهر اتوکشیده آنها را بخوریم و در همین یک سال گذشته چقدر افراد غیرنظامی در منطقه را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم کشته است؟
این فعال سیاسی با بیان اینکه خوی تمدن شیطانی و استکباری که امروز آمریکا آن را نمایندگی می‌کند، تحمل تمدن اسلامی را ندارد، اضافه کرد: ما در دفاع از آرمان خود با زبان عقل مشکلی نداریم، اما آن‌ها تحمل این روش را ندارند.
باقری‌لنکرانی افزود: برخلاف ادعاهایشان سیره‌شان متفاوت است و از خودکامه‌ترین حکومت موجود در جهان مانند عربستان حمایت و اعلام می‌کنند بزرگ‌ترین متحد آنها بعد از اسرائیل عربستان است، عربستانی که به بهانه واهی به یمن حمله و تلاش کرده زیرساخت و نیروی مردمی و غیرنظامی را نابود کند و در این شرایط می‌گویند طرفدار آزادی در ایران هستند و آیا چنین دروغی پذیرفتنی است؟
وی بیان داشت: نگرانی سیره مؤمنین است که از حیله و مکر شیطان بترسند و خوش‌خیالی سیره‌ای است که شیطان همیشه سعی کرده در سپاه اسلام ترویج دهد که ما افتخار می‌کنیم در برابر شیطان بزرگ نگران و دلواپس هستیم و به افرادی که خوش‌خیالانه به شیطان اعتماد کنند، تذکر می‌دهیم.
باقری‌لنکرانی با اشاره به اینکه عاقلانه‌ترین و مؤمنانه‌ترین رفتار در این شرایط اعتماد به توانمندی خودمان است و تفکر اینکه گشایش اقتصادی در گرو توافقنامه بوده کار خود غربی‌هاست، خاطرنشان کرد: راه گشایش اقتصادی ما بازگشت به توانمندی خودمان بوده و این به‌یقین شدنی است و فقط باید آن را باور کنیم، چراکه ما دچار خودتحریمی شدیم و خودمان خود را اذیت می‌کنیم.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اگر ضوابط دست‌وپاگیر ادارات خود را برطرف و به کارآفرین و کارگر اعتماد و ابزار کار را فراهم کنیم، کشور می‌تواند به جلو گام بردارد، ادامه داد: 170 کشور اقتصادشان از ما ضعیف‌تر است و باید به مردم اعتماد کنیم تا وضعیت‌مان ارتقا پیدا کند، چراکه مردم ما فقط چند سرمایه‌دار بزرگ نیستند.
باقری‌لنکرانی گفت: همگان اذعان دارند که اگر قرار باشد در خاورمیانه فقط یکجا امن باشد، آن‌ یک جا ایران است.
وی با اشاره به اینکه باور کنیم بزرگ‌ترین سرمایه کشور ما نیروی انسانی است، بیان کرد: 10 میلیون دانش‌آموخته دانشگاهی داریم و آمارها نشان می‌دهد در جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار بیش از کسانی که تحصیلات ندارند، مشکل‌ داریم که این‌ یک ضعف است و باید برای رفع آن راهکار اندیشید.
کد مطلب : ۷۳۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
رضا جعفری
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام وعرض ادب، نقطه نظرات اقایان زیبا کلام وباقری لنکرانی، محترم است.بدون بازگشت به رفتار دوران احمدی‌نژاد وبررسی رفتاروعمل غیر عقلائی و نسنجیده ایشان در صحنه های مختلف عقیدتی، سیاسی و اجتماعی درداخل کشور تاعدم رابطه کارشناسانه در مجامع ومحافل بین‌المللی و اتخاذ تصمیمات و سیاست های مخرب درسطوح جهانی، منجر به اسلام هراسی و مظلوم نمایی به نفع رژیم صهیونیستی گردید. فراموش نکنیم که افکار عمومی در سطح جهان قدرتی است که درحال حاضر توان مقابله با پاره ای از کجروی هاوخودسری هاراخواهد گرفت. کج اندیشی و توسل به اوهام نظیر دیدن هاله‌ای ازنور آن هم در مقر سازمان ملل متحد، بازی با اعتقادات مذهبی مردم را دامن زد.تاانجا که دولت انحرافی تحمل افرادی خدوم مثل اقای باقری راهم ازدست داد.عدم برنامه‌ریزی دراداره امور کشوروهجوم نسنجیده در سطح منطقه ای و جهانی وضعیتی رابه کشور تحمیل کرد.که یکی از نتایج نهایی واجتناب ناپذیر آن پذیرش برجام است.اگر بیطرفانه به دنبال خط امام خمینی هستیم باید بپذیریم که اصولاً، خط فکری امام بادیدگاه احمدی‌نژاد ودفتر ودستک ایشان، فاصله زیادی دارد. صلاحیت وصلابت امام دراداره امور کشور، مقوله ای نیست که احمدی‌نژاد آنرا شناخته باشد ومجری آنها باشد.دریک کلام بنده عقیده دارم، سپردن کار انقلاب به دولتی که بعد ها از طرف هوادارن اصولگرایان به انحرافی لقب گرفت، اشتباهی استراتژیک بوده‌است. الآن هم مسئله دلواپسی از آینده انقلاب و سرنوشت کشور امری مباح است،لیکن تعدادی از اشخاص باعمل مستمر و نسنجیده ای ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران رابه اسم نقددولت روحانی متزلزل می کنند.امام وهمه مراجع وعلما حفظ نظام راازاوجب واجبات میدانند.اعتقاد به ولی فقیه و دولت زیر نظر ايشان و حفظ این دولت یک وظیفه شرعی است. اگرچه همه دلسوزان نظام و وفاداران به امام ورهبری در شرایط کنونی کشور باید باوحدت کلمه عمل کنند،اما ملاحظه می فرمایید که روند اختلاف وکینه و نفرت درمجامع رسمی و درنهایت درطبقات و اقشار مختلف جامعه نفوذ پیچیده ای یافته‌است.توهین، تحقیر،تهمت، دروغ وفساد دامن ادارات واقشاروحتی اشخاص تاثیر گذاردرکشوررا به یک روش معمول تبدیل کرده است. اگر تحت تدابیر امنیتی دقیق از این فتنه جلوگیری نشود،به زودی شاهد انتشار مضامینی درایران هستیم که نتیجه قطعی آن تنش در مناطق مختلف کشور خواهد بود.دولت برخاسته از میان ملت باید کمک شود.تخریب دولت به زیان کشور است.میبینیم تخریب حتی به سنگ قبر امام ومرقد ایشان نیز سرایت کرده است. انجام این امور بانام ساده زیستی تبلیغ میشود.ایا امام خمینی که سالها در ایران ودوران تبعید درعراق از لذایذ دنیا عدول کردوامت اسلامی در همه جای دنیا را زنده کرد، بایدازکیان چنین مورد بی مهری قرار گیرد؟قطعاً روند تخریب به ایشان هم ختم نمیگردد. هدف اصلی مخالفت مجامع صهیونیستی باروحانیت است.عدم هوشیاری باعث صدمه بیشتر میشود. امیدوارم توطئه دشمنان اسلام رانادیده نگیریم. انشاءالله