۱
plusresetminus
غلامی مدیر خط 4 پروژه راه آهن شیراز – گل گهر:

هیچ تغییری در نقشه مسیر راه آهن شیراز – سروستان بوجود نیامده و نخواهد آمد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
غلامی مدیر خط 4 پروژه راه آهن شیراز – گل گهر گفت: هیچ تغییری در نقشه مسیر راه آهن شیراز – سروستان بوجود نیامده و نخواهد آمد.
به گزارش "حافظ نیوز"، در جلسه ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سروستان، شهردار و مسوولین خط 4 پروژه راه آهن شیراز گل گلهر برگزار شد، چگونگی روند اجرای پیشرفت این طرح مورد بررسی قرار گرفت.در ابتدای این جلسه برزگر رئیس شورای اسلامی شهر سروستان ضمن تقدیراز مسوولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در تصویب و اجرای این پروژه ملی ، از تلاش های مهندسین و کارگران زحمتکش  این پروژه  تشکر نمود.وی با اشاره به اهمیت  نقش خط راه آهن شیراز گل گهر در توسعه و پیشرفت شهرستان سروستان گفت:یقینا انجام این پروژه که مردم سروستان نیز مدام پیگیر اخبار و روند پیشرفت آن هستند نشانگر اهمیت این طرح در توسعه این شهرستان می باشد.
ایشان با تاکید در استفاده از نیروهای بومی در اجرای این پروژه گفت: شورای اسلامی شهر سروستان و مجموعه شهرداری با تمام توان در تمامی زمینه ها در اجرای این طرح با شما همکاری صمیمانه خواهد داشت.دیگر اعضای شورای شهر و شهردار سروستان نیز در این جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص راه های تسریع در انجام این پروژه بیان نمودند.
غلامی مدیر پروژه خط 4 راه آهن شیراز گل گهر نیز که به همراه رئیس کارگاه و سر ناظر پروژه در این جلسه حضور داشتند ضمن خیر مقدم به اعضای شورای شهر و شهردار سروستان گزارشی از روند اجرایی این پروژه بیان نمود.وی با اشاره به اینکه خط 4 این پروژه از روستای مقابری فسا تا محل اتصال به راه آهن شیراز بوشهر  به طول 90 کیلومتر است گفت: کار اجرایی این طرح از 15 ماه قبل آغاز شده و 45  کیلومتر ابتدایی این پروژه از شیراز تا شهر براته سروستان تقریبا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما نیم دیگر آن یعنی از شهر براته تا روستای مقابری که از شهر سروستان نیز عبور می کند به دلایل مختلف از جمله معارضین در اختیار پیمانکار نیست و عملا عملیات اجرایی قفل شده است و رایزنی ها جهت حل این مشکل ادامه دارد.
غلامی عدم همکاری منابع طبیعی شهرستان فسا به طول 24 کیلومتر و دو مورد معارضین در شهر سروستان را از دلایل عمده توقف کار در این مسیر ذکر کرد. وی عدم صدور مجوز معدن سنگ شکن از سوی اداره کل صنعت و معدن استان از دلایل دیگر کندی روند عملیات اجرایی پروژه معرفی کرد و خواستار حل مشکل از طرف مسوولین ذی ربط شد.مدیر خط 4 پروژه راه آهن شیراز - گل گهر با اعلام این که علی رغم مشکلات مالی پیمانکار آمادگی دارد به محض در اختیار گرفتن زمین عملیات اجرایی را از روستای مقابری تا شهر براته شروع کند تاکید کرد در صورت عدم رفع مشکل حداکثر تا 6 ماه دیگر کل پروژه متوقف خواهد شد زیرا عملا کاری جهت انجام وجود ندارد.وی با اشاره به اینکه در این طرح هر 20 کیلومتر یک ایستگاه احداث خواهد شد افزود:یکی از ایستگاه ها در محدوه روستای علاء الدوله و یکی دیگر احتمالا در محدوده شهر سروستان خواهد بود.
غلامی با اشاره به تثبیت نقشه مسیر این پروژه گفت: مسیر این طرح با انجام عملیات کارشناسی متعدد صورت گرفته و قطعا هیچ تغییری در مسیر خط راه آهن رخ نخواهد داد و مشکل معارضین باید حل شود زیرا این عوامل نمی تواند به علت هزینه های گزاف مسیر راه آهن را تغیییر دهد.وی در پایان از شورای اسلامی شهر و مسوولین شهرستان خواست تمام تلاش خود را جهت حل مشکل معارضین این مسیر بکار گیرند تا روند عملیات اجرایی این طرح سرعت گیرد.در پایان این جلسه حاضران مسیر اجرای پروژه از کارگاه تا روستای علی الدوله را طی و با روند پیشرفت فیزیکی طرح آشنا شدند.
 به گزارش خبرنگار ما اعضای شورای اسلامی شهر پس از بازدید به جلسه شورا مراجعه و راهکارهای لازم جهت مذاکره با معارضین طرح و پیگیری تسریع در مجوز معدن سنگ شکن از طریق دفتر فنی استانداری را در دستور کار خود قرار دادند.

خبرنگار: ابراهیم زاده
 
کد مطلب : ۷۳۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
پس چطور میگویند که قطار از داخل فسا عبور میکند