۰
plusresetminus
نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع)؛ 3-

آیت‌الله دستغیب: احیای «امر به معروف و نهی از منکر» از بن‌بست خارج شود/ نام امام حسین(ع) عامل وحدت است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اساس منکر با تأسیس نظام جمهوری اسلامی از بین رفته و اساس معروف برقرار است اما باید متوجه باشیم که احیای امر به معروف و نهی از منکر به عوامل متعددی وابسته است.
آیت‌الله دستغیب
آیت‌الله دستغیب
 به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: پیامد این اجلاسیه حقیقتاً باید به تأسی از امام حسین(ع) اقدامی همگانی و خودجوش و اثرگذار در جامعه اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: باید از پیام‌ها و اهداف مقدس امام حسین(ع) در این اجلاسیه استفاده شود و کسی که واقعاً پیرغلام امام حسین(ع) است، حقیقتاً پیرغلام اهل دنیا نباشد و از چنین افرادی در این اجلاسیه تجلیل شود.

آیت‌الله دستغیب تأکید کرد:‌ باید تلاش بر این باشد که آن دینداری که مدنظر امام حسین(ع) زیاد شود یعنی در عصر حاضر، کسی که نقش امامت و رهبری جامعه را به عهده دارد، اصحابی داشته باشد که اگر به اصحاب امام حسین(ع) نرسند، اما نازل منزله آنها باشد و این امری واقعی است و شعاری نیست و باید این‌گونه باشد که یاران امام حسین(ع) امروز باید جان خود را برای کسی که پرچم آن حضرت به دست دارد، فدا کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت:
باید یاران امام حسین(ع) امروز جان خود را برای کسی که پرچم آن حضرت به دست دارد، فدا کنند
باید تلاش کنیم تا اصحاب امام حسین(ع) در عصر حاضر زیاد شوند لذا خروجی و نتیجه این اجلاسیه می‌تواند چنین مسئله‌ای باشد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بیان کرد: یکی از اهداف مقدس امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است و باید برای این موضوع فکری کنیم و در مدت باقی‌مانده تا اجلاسیه باید بررسی این کار، جلساتی داشته باشیم زیرا این دو فریضه بزرگ الهی در جامعه ما متروک شده و رخت بر بسته است و این مسئله تعارف ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اساس منکر با تأسیس نظام جمهوری اسلامی از بین رفته و اساس معروف برقرار است اما باید متوجه باشیم که احیای امر به معروف و نهی از منکر به عوامل متعددی وابسته است.

آیت‌الله دستغیب گفت: این اجلاسیه می‌تواند گامی مؤثر برای این حرکت باشد و باید راهی پیدا کنیم تا احیای امر به معروف در جامعه از بن بست خارج شود لذا نتیجه و خروجی این اجلاسیه باید ساماندهی این مسئله باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: نام امام حسین(ع) را عاملی جهت ایجاد انسجام، وحدت و برادری دانست و در ایام عاشورا و محرم همگان یک نام واحد به زبان می‌آورند و آن نام امام حسین(ع) است لذا از این وحدت می‌توانیم استفاده کنیم.
کد مطلب : ۱۰۱۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما