۰
plusresetminus

دستاوردهای اداره کل ارشاد فارس در هفته دولت تشریح شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل ارشاد فارس با اعلام پروژه‌های قابل افتتاح و برنامه‌های فرهنگی هفته دولت، بر توچه ویژه به مشارکت بخش خصوصی در حوزه فرهنگ، ادب و هنر تاکید کرد.
هفته دولت
هفته دولت
به گزارش "حافظ نیوز"، سیداحمد رضوی‌زاده با اعلام پروژه‌های قابل افتتاح و برنامه‌های فرهنگی هفته دولت، بر توچه ویژه به مشارکت بخش خصوصی در حوزه فرهنگ، ادب و هنر تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه ای به تقویت مشارکت بخش خصوصی در حوزه فرهنگی دارد، افزود: از این رو فعالیت‌هایی چون افتتاح پروژه‌های فرهنگی در شیراز و شهرستان‌ها جشن هفته دولت، خوانش نمایش نامه، کنسرت موسیقی، اجرای صحنه ای تئاتر، نمایشگاه‌های هنری، پخش فیلم، کارگاه‌های آموزشی برای هفته پیش رو، درنظر گرفته شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل ارشاد فارس بیان کرد: عزم و اراده دولت بر انجام امور فرهنگی و اولویت دادن به این حوزه با توجه به اهمیت و اثربخشی آن است که دراین راستا کتابخانه شهرستان داریون با 850 ملیون تومان اعتبار، 500 مترمربع زیربنا، 150 مترمخزن،350 مترفضای مطالعه که درفاز اول با بیست قفسه کتاب و 100 محل مطالعه به همراه 22 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و دانشگاهی درهفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

رضوی‌زاده با تاکید بر تقویت انجمن‌ها، تشکل‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: دولت وظیفه بسترسازی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد و گام‌های موثری نیز برداشته است و درایام یادشده فعالیت‌هایی چون نمایش هفتگی و پخش فیلم مستند زندگی راجر ابرت از منتقدان فقیدسینمای جهان، تئاتر راز جنگل، نمایش عیش و نعش وهمچنین کنسرت‌های موسیقی شهرام ناظری، ارکستر گل‌ها با نوای چهارده کودک و کنسرت گروه همنوازان چاووش برصحنه می‌روند.

وی با تأکید به پیشینه این استان در حوزه فرهنگ و هنر افزود: این دیار از دیرباز بزرگانی در حوزه‌های علم، فرهنگ و هنر را تقدیم جامعه بشری کرده است که هرچه در آن کار فرهنگی انجام شود بازهم ظرفیت بیشتر از این‌ها را در خود دارد و بدین‌جهت نشستی با حضور چاپخانه‌داران و مدیران اداره اصناف و بازرگانی فارس برای تأسیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان و پنجمین اجلاس ملی ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند با حضور اساتید متخصص به مناسبت هفته دولت برگزار خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل ارشاد فارس به موفقیت‌های هنرمندان شیراز و فارس در کشور و عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: اصحاب فرهنگ و ادب و هنر این دیار صاحب جایگاه و شدن قابل‌توجهی در کشور هستند و این سبب شد تا در کنار راه‌اندازی پروژه‌های فرهنگی، موفق شویم نگارخانه شهرستان ارسنجان را در روز دولت با شعار همدلی و اعتباری بالغ‌بر307  میلیون تومان، زیربنای 500 مترمربع سرزمینی به مساحت 800 متر و دوطبقه شامل نگارخانه و فضای اداری کلاس‌های آموزشی به بهره‌برداری برسانیم.

وی با ابراز خرسندی از توجه دولت به این استان ادب‌پرور گفت: برگزاری برنامه‌های این ایام، باید نشان از ارتقای سطح کیفی و شاخصه‌های فرهنگی فارس باشد و تلاش کنیم تا در بخش فرهنگی و هنری شیراز و سایر شهرستان‌ها آن‌گونه که شایسته است از توان و ظرفیت فرهنگیان و هنرمندان آن استفاده کنیم که با این رویکرد رانت‌های هفته دولت، شاهد برگزاری جشنی با هنرنمایی هنرمندان و تجلیل از کارمندان ننه و بازنشستگان فرهنگی خواهیم بود.

رضوی زاده در پایان اعلام داشت: زمان و مکان پروژه‌های قابل‌افتتاح و برنامه‌های فرهنگی یادشده در هفته دولت مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، طی اخبار بعدی اعلام می‌شود.
کد مطلب : ۱۰۲۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما