۰
plusresetminus
رئیس‌پلیس راهور ناجا در شیراز:

اجرای طرح روزهای پایانی تابستان راهور در جاده‌های سراسر کشور/ اجرای طرح پیامکی پلیس برای خودروهای عمومی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۳
سردار مهری گفت: این طرح از 23 شهریور تا چهارم مهرماه در جاده‌های سراسر کشور عملیاتی می‌شود و در آن از تمام نیروهای خود استفاده خواهیم کرد.
رئیس‌پلیس راهور ناجا
رئیس‌پلیس راهور ناجا
به گزارش "حافظ نیوز"، سردار تقی مهری در نشست خبری «اجرای طرح روزهای پایانی تابستان راهور» در شیراز گفت: این طرح از 23 شهریور تا چهارم مهرماه در جاده‌های سراسر کشور عملیاتی می‌شود و در آن از تمام نیروهای خود استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی، افزایش حجم ترددها در ایام پایانی تعطیلات تابستانی، منجر به تصادف‌های فوتی و جرحی می‌شود که مردم باید در روزهای پایانی شهریور برنامه‌های سفرخود را کاهش دهند و به روزهای پایانی موکول نکنند زیرا در آن زمان حجم ترافیک باعث می‌شود تا دیرتر به مقصد برسد.

رئیس‌پلیس راهور ناجا با بیان اینکه رانندگان باید با توجه به مقررات، علائم را در دستور کار خود قرار دهند و از سبقت بی جا و داشتن سرعت غیر مجاز پرهیز کنند، گفت: استفاده از تلفن همراه برای رانندگان ممنوع است و باید این مسئله را مد نظر قرار دهند و تمامی سرنشینان نیز باید کمربند ایمنی خود را ببندند؛ چراکه بر اساس آمار بیش از 90 درصد رانندگان از کمربند استفاده می‌کنند.

سردار مهری بیان داشت: مردم می‌توانند از طریق تماس با تلفن‌های 120 و یا 88255555 از آخرین وضع راه‌های کشور مطلع شوند، همچنین عزیزان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی rahvar120.ir از این اطلاعات مطلع شوند و رانندگان همواره این شعار را مورد توجه قرار دهند که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن این طرح در فارس به عنوان پهناورترین استان کشور تصریح کرد: در 23 روز گذشته 13 هزار و 700 کشته داشتیم که 9 درصد کاهش داشته و بیشترین مسئله این تصادفات نیز خستگی و خواب آلودگی است.

سردار مهری اضافه کرد: اکنون 400 دوربین در کشور فعال است و بر اساس تصمیم وزیر راه و شهرسازی به این تعداد یک هزار و 800 دوربین دیگر نیز اضافه می‌شود و در صورت افزایش دوربین‌ها پلیس می‌تواند در خصوص برخورد با رانندگان متخلف بهتر عمل و آرامشی برای مردم فراهم کند.

وی با اشاره به ایمنی خودروها گفت: وضعیت ایمنی خودروها نسبت به گذشته افزایش یافته است و پلیس سختگیری بیشتری در خصوص استانداردها را مد نظر قرار می‌دهد و بر اساس استاندارد باید خودروها دارای ترمز ضدقفل، کیسه هوا و استحکام بدنه مناسب باشند.

رئیس‌پلیس راهور ناجا در مورد ناایمن بودن پراید گفت: هنوز دستورالعملی برای پلیس از هیچ مرجعی ابلاغ نشده است و تاکنون شرکت سازنده سعی در رفع موارد غیر ایمن کرده است. سردار مهری بیان کرد: متولی این ابلاغ وزارت صنعت معدن، معدن و تجارت و سازمان استاندارد است و موراد غیر ایمن نظیر نداشتن کسیه هوا، ترمز ABS بوده که این موارد حل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پیامکی پلیس برای خودروهای عمومی افزود: صاحبان خودروهای عمومی باید شماره انتظامی خودرو و شماره پیامک 110120 را در محل دید نصب کنند تا اگر راننده تخلف کرد سرنشینان بتوانند تخلف را از طریق پیامک به پلیس راه اطلاع دهند و اولین گشتی پلیس راه نیز نسبت به توقف وسلیه متخلف اقدام می‌کند.

رئیس‌پلیس راهور ناجا گفت: طرحی جدید در خصوص خودروهای عمومی به ویژه اتوبوس‌های برون شهری اجرا می‌شود که افسران راهور به شکل نامحسوس درون خودرو سوار شده و از ابتدا تا انتها اعمال راننده را زیر نظر می‌گیرند و در صورت بروز تخلف، افسر مذکور خودش را معرفی و با راننده متخلف برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ جزو مواردی است که رانندگی پرخطر محسوب می‌شود ودر صورتی که راننده ای دو مورد از این موارد را باهم انجام دهند خودروی وی، 72 ساعت متوقف می‌شود.
کد مطلب : ۱۰۸۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما