۰
plusresetminus

امسال 11 خودروی حامل دام غیرمجاز در آباده متوقف شدند

تاریخ انتشارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۹
سرپرست اداره دامپزشکی آباده از توقیف 11 خودروی حامل دام زنده غیرمجاز در پست قرنطینه این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
 به گزارش حافظ نیوز، علیرضا فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آباده از توقیف 11 خودروی حامل دام زنده غیرمجاز در پست قرنطینه این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری بیش از 900 رأس دام سبک و سنگین غیرمجاز در این شهرستان توقیف‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه آباده چهارراه مواصلاتی استان‌های فارس، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و اصفهان است، بیان داشت: آباده به دلیل موقعیت ویژه در مسیر ارتباطی این استان‌ها، نقش مهمی در تردد دام و فراورده‌ها‌ی خام دامی دارد.

فرخی با تقدیر از همکاری مناسب و قاطع فرماندهی پلیس‌راه، نیروی انتظامی و دادستان عمومی و انقلاب آباده در برخورد با تردد دام‌های غیرمجاز خاطرنشان کرد: پست قرنطینه دامی مستقر در پلیس‌راه از اهرم‌های مناسب و مؤثر در اعمال نظارت بر تردد دام است.

سرپرست اداره دامپزشکی آباده عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 11 خودروی فاقد مجوز حمل دام زنده توسط عوامل پلیس‌راه و پست قرنطینه این شهرستان توقیف و پرونده آن‌ها برای بررسی و صدور حکم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرخی با تأکید بر اینکه عبور و مرور و نقل‌ و انتقال دام زنده و فراورده‌های خام دامی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است، از کشف 810 رأس دام سبک و 98 رأس دام سنگین در توقیف خودروهای بدون مجوز در این شهرستان خبر داد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اداره دامپزشکی آباده در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه با هدف جلوگیری از انتقال و سرایت بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام به ایجاد قرنطینه دامپزشکی در محل پلیس‌راه کرده است و به این منظور بر امور مربوط به جابه‌جایی و حمل‌ و نقل دام و فراورده‌های خام دامی در تمام مبادی ورودی و خروجی این شهرستان به‌صورت محسوس و نامحسوس نظارت کاملی دارد.
کد مطلب : ۱۱۰۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما