۰
plusresetminus
به همت ستاد امر به معروف ونهی از منکر فارس:

برگزاری دوره آموزشی طرح نجم ویژه بانوان کارمند در فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۵
دوره آموزشی طرح نجم (نظام،جامع آموزشی، معروف) ویژه بانوان دستگاه های اجرایی فارس برگزار شد
ستاد امربه معروف و نهی از منکر
ستاد امربه معروف و نهی از منکر
به گزارش دریافتی حافظ نیوز از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس اولین دوره آموزشی طرح نجم ویژه بانوان دستگاه های اجرایی فارس به مدت 4 روز در محل دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار شد.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی ضمن تشکر از مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به همکاری ویژه جهت برگزاری این دوره آموزشی گفت: ستاد امر به معروف فارس در نظر دارد این دورهای آموزشی را در تمامی اعضای شورای امر به معروف ونهی از منکر دستگاه های اجرایی استان برگزار کند.

 مهر محمدی افزود: هدف کلی طرح نجم (نظام، جامع آموزشی معروف)تقویت حداکثریِ سلامت فردی، سازمانی و اجتماعی است. در طرح نجم افزون بر فراهم ساختنِ زمينه شناسایی مصادیق معروف و منکر و تعيين بهترین شيوه ها با استفاده از ذخيره دانش فردی و سازمانی، فضا و بستری مهيا می گردد که زندگی فردی - خصوصی وهمچنين زندگی اجتماعی  -حرفه ای کارکنان سازمان ها و ادارات نيز تأثير پذیرفته و مقدمات لازم در جهت ارتقاء سطح سلامت روان و افزایش کارایی و بهره وری ميسر می شود.

 دکتر سلمان پور  رییس دانشکده قرآنی نیز در این مراسم با تقدیر از زنانی که در تربیت اجتماع ایفای نقش می کنند اظهار داشت: اگر پیامبر به فاطمه زهرا سلام الله علیها، ام ابیها میگفت، به خاطر این بود که در پیامبری پیامبر نقش ایفا کرده است .

وی افزود: حضور زنان در انقلاب باعث گل کردن غیرت مردان شده زیرا که زنان قوی تر شعار میدادند. سلمان پور خود انقلاب را  امر به معروف دانسته و گفت: بعد از پیروزی انقلاب امر به معروف و نهی ازمنکر بزرگ شروع شد.اگر میخواهیم انقلاب اسلامی زنده بماند و اگر آن جایگاه وعزت را داریم بخاطر نهی از منکر است.

رئیس دانشکده قرآنی زنان را حافظان امر به معروف دانسته و افزود: هر منکری ظلم به خداست. مطمئن باشید اگر بدانیم که دارد به خدا ظلم میشود و کاری نکنیم، خداوند ما را به خودمان وامی گذارد.

در این مراسم همچنین مسئول امور بانوان استانداری با بیان اینکه قیام امام حسین بخاطر امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: در نگاه اول قیام امام حسین(ع) با شهادتش همراه بود و در واقع هستی خود را در راه امر به معروف دادند.

دستغیب افزود: پیشنهادم این است  که بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر تمرکز کنیم، همه معصومین امر به معروف و نهی از منکر می کردند.امام حسن (ع) مدتی خانه نشین بود ولی حرفش را هم میزد.

مسئول امور بانوان استانداری در ادامه گفت: امام حسین در خطبه اش می گوید هر چیزی که می گوید در دل مردم اثر ندارد و این بخاطر این است که شکمهاشان از حرام پر است.

نتیجه سختگیری ها در خصوص رعایت حجاب در مدارس را افسار گسیختگی دانسته و افزود: ما معتقیدیم آموزش و پرورش بیاید فضای مدرسه را وقتی هیچ مردی در آنجا نیست، آزاد بگذارد، ولی بیرون از مدرسه پوشش داشته باشند. ما باید آنها را نسبت به خدای خود آگاه کنیم.

وی از جمله وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر را آگاه کردن انسان ها نسبت به انسان بودن خودشان دانسته و افزود:  شما باید مسلط به ماهواره و اینترنت باشید و نحوه استفاده صحیح از آن را بدانید.

وی افزود : روشهای مختلفی برای امر به معروف وجود دارد. شما بانوان می توانید در زمینه امر به معروف به حضرت زهرا متوسل شوید. با گروه مداحان و سخنرانان باید نشستهای متعددی انجام شود. این کار مهمی است آنطور که تمام خاندان اهل بیت در این مسیر حرکت کردند
کد مطلب : ۱۱۰۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما