۰
plusresetminus

وزیر خارجه آمریکا: ایران باید در راه حل سوریه باشد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با ام اس ان بی سی تاکید کرد: ایران باید بخشی از راه حل سوریه باشد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی درباره بحران سوریه تاکید کرد: ایران باید بخشی از راه حل سوریه باشد.

وی در ادامه ی مصاحبه گفت: بنابراین حل بحران سوریه به انتخاب یک فرد یا حامیان آن فرد بستگی دارد، کسانی اصرار دارند اسد بخش اساسی از آینده سوریه است، اما از نظر ما این طور نیست و شما نمی توانید تا زمانی که اسد در سوریه است صلح را در سوریه محقق کنید.
 
مجری گفت: با توجه به شناختی که از اسد دارید و کارهایی که او در چهار یا پنج سال گذشته انجام داده است، به نظر شما آیا می توان خروج او را از قدرت مدیریت کرد؟

کری گفت: ما واقعا نمی دانیم. اما اسد خودش اخیرا چندین بار گفته است اگر مردم سوریه فکر می کنند که من نباید در آینده سوریه حضور داشته باشم، من کنار می روم.

او در یک مورد اشاره کرد که خواستار حل سیاسی بحران سوریه است، به نظر من این بستگی به حامیان اسد دارد که موضوع را برای او روشن کنند.

 با توجه به اینکه اسد، روی کودکان بمب های بشکه ای ریخته است، حملات با گاز شیمیایی علیه مردم خود انجام داده است، مردم خود را شکنجه داده است، مردم خود را با گرسنگی شکنجه داده و کشته است و از این روش به عنوان تاکتیک جنگ استفاده کرده است، حتی اگر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هم بخواهد، اسد نمی تواند به حضور خود در آینده دراز مدت سوریه ادامه دهد و اگر بخواهیم به صلح واقعی برسیم او نمی تواند در آینده سوریه باشد.

هم اکنون شصت و پنج میلیون سنی میان بغداد و مرز ترکیه، سوریه و عراق وجود دارند که دیگر هرگز اسد را به عنوان رهبر مشروع خود قبول نخواهند کرد.

 
کد مطلب : ۱۱۰۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما