۰
plusresetminus

هلاکت سرکرده داعش و آزادی منطقه الفتحه در عراق

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۹
هلاکت سرکرده داعش و دو معاون وی در حملات هوایی به شمال شهر الرمادی و شروع عملیات آزادسازی منطقه الفتحه در شمال تکریت از جمله تحولات امنیتی عراق است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از منابع عراقی، حملات هوایی به شمال شهر الرمادی منجر به هلاکت یکی از سرکرده های داعش و دو معاون وی شد.

یک مقام امنیتی عراقی گفت: جنگنده ها امروز جزیره البو ذیاب واقع در شمال شهر الرمادی را بمباران کردند که بر اثر یکی از سرکرده های داعش به نام محمد احمد علی ارثیع  و دو معاون وی کشته شدند.

عملیات نظامی در استان الانبار علیه تروریست های داعش و آزادسازی مناطق باقی مانده این استان در اشغال تروریست ها همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر یک مقام امنیتی در استان صلاح الدین گفت نیروهای مشترک عملیات نظامی آزادسازی منطقه الفتحه در شمال تکریت را شروع کرده اند.

وی افزود: نیروهای مشترک متشکل از ارتش، نیروهای مردمی و عشایر عملیات آزادسازی منطقه الفتحه واقع در ۸۰ کیلومتری تکریت را شروع کردند و هدف از این عملیات بازپس گیری کامل حد فاصل میان تکریت و کرکوک است.

این مقام امنیتی عراق یادآور شد: عملیات مذکور در ادامه عملیات «لیبک یا رسول الله دو» است که در آن پالایشگاه بیجی، منطقه الصینیه، کوه های مکحول و مناطق دیگر آزاد شدند.

پیشتر نیروهای مردمی عراق از آزادسازی بیش از هزار کلیومتر از خاک عراق در چارچوب عملیات لیبک یا رسول الله دو خبر داده بودند که در همین راستا ۸ منطقه و پایگاه، از جمله پالایشگاه بیجی آزاد شد.

خبر دیگر این که سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد شمار آوارگان عراقی به بیش از ۳ میلیون نفر رسید که ۸۷ درصد از آنها متعلق به استان های الانبار، نینوا و صلاح الدین هستند.

سازمان بین المللی مهاجرت با صدور بیانیه ای افزود: شمار آوراگان عراقی به ۳۲۰۶۷۳۶ نفر رسید که ۸۷ درصد از آنها از استان های الانبار ۴۲ درصد، نینوا ۳۲ درصد و صلاح الدین ۱۳ درصد هستند.

عراق بعد از اینکه تروریست ها داعش شماری از شهرها و مناطق این کشور در غرب و شمال آن را به اشغال خود درآوردند، شاهد بیشترین موج مهاجرت در تاریخ خود بوده است.

 
کد مطلب : ۱۱۴۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما