۰
plusresetminus
نگاهی به فرهنگ لیبرال دولت اعتدال/ شکستن تابوی خوانندگان زن؛

از کف‌زدن علی جنتی در اجرای تک‌خوانی خواننده زن در ایام ماتم سیدالشهدا تا هورای آمریکایی‌ها برای این خواننده

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
درست در روزهایی که مردم عزای سید و سالار شهیدان را برگزار می‌کنند یک روز در تالار وحدت، علی جنتی به صورت ممتد کف می‌زند و خواننده زن در اپرای عاشورا تک‌خوانی می‌کند و روز دیگر خواننده زن از ایران بار سفر به کانادا بسته است و آنجا بساط ساز و دهل راه می‌اندازد.
اواز خوانی زن
اواز خوانی زن
به گزارش "حافظ نیوز"، یک روزنامه امریکایی بعد از اجرای گروه دستان با تک خوانی مهدیه محمدخانی که به تازگی به کانادا رفته بودند وی را مورد تشویق و تمجید خود قرار داد.

بنابراین گزارش؛ از تیرماه  بود که کم کم موضوع تک خوانی زنان و حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خوانندگی زنان در رسانه ها منتشر شد.

خبری که بعد از مدت کوتاهی با تکذیب های پشت سر هم وزارت ارشاد همراه شد اما اجراهای «پری ملکی» در تالار وحدت که صدای چهچه اش مشخص می کرد که گروه همخوان فقط برای خالی نبودن عریضه و کسب مجوز اجرا حضور دارند و در عمل تک خوانی صورت گرفته است و همچنین اجراهای مهدیه محمدخانی که رسانه های انگلیسی وی را اولین زنی در ایران نامیدند که تابوی خوانندگی زنان را شکسته است و به دنبال آن مصاحبه های وی به همراه حامی سفت و سختش یعنی «مجید درخشانی» با رسانه های معاند موضوعی نبود که تکذیب های وزارت ارشاد بتواند آن را حل کند.

پلیس، خانواده شهدا و جامعه مذهبی کشور همگی اعتراض هایی به قوه قضائیه و وزارت ارشاد ارسال کردند اما پاسخ همه این اعتراض ها تبرئه شدن مهدیه محمد خانی و دیگر خوانندگان زنی بود که مدتی در اثر اعتراضات مردمی سکوت کرده بودند.

به دنبال این تبرئه شدن های پشت هم، مهدیه محمد خوانی دوباره کنسرت های اروپایی و امریکایی خود را آغاز کرد و به همراه گروه دستان به کانادا سفر کرد. سفری که تک خوانی اش در خانه دشمن این روزها تیتر تمجید و تجلیل روزنامه های امریکایی شده است.

درست در روزهایی که مردم عزای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) را برگزار می کنند یک روز در تالار وحدت علی جنتی وزیر ارشاد به صورت ممتد کف می زند و خواننده زن در اپرای عاشورا  تک خوانی می کند و روز دیگر خواننده زن از ایران بار سفر به کانادا بسته است و آنجا بساط ساز و دهل راه می اندازد و در روزی که همه به سر می کوبند و الوداع با حسین (ع) را می خوانند وی جایزه آواز خوانی اش را برای نامحرمان از روزنامه های امریکایی می گیرد و چند روز دیگر به راحتی به کشور باز می گردد تا کار جدیدش را برای سفر بعدی اش آماده کند!
شهدای ایران
کد مطلب : ۱۱۶۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما