۰
plusresetminus

آزادی فرودگاه "مرج سلطان" سوریه

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶
با آزاد سازی فرودگاه "مرج سلطان" راه برای آزاد سازی مناطق بیشتر در "ریف دمشق" هموار شد.
به گزارش حافظ نیوز، منطقه دیگری با نام فرودگاه "مرج سلطان" در "ریف دمشق" سوریه آزاد شد و امیدواری‌ها را برای تروریسم زدایی هرچه بیشتر در جنوب سوریه ایجاد کرد.

http://hafeznews.ir/
ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه اقدامات بسیار مهمی را در آزاد سازی مناطق مختلف انجام داده‌اند و پس از آزاد سازی  "فرودگاه کویرس" در  "ریف حلب" ، ارتش سوریه با یک هجوم برق آسا  "فرودگاه مرج سلطان" را آزاد کرد.


نیروهای ارتش سوریه از سه هفته قبل در اطراف این فردگاه در حال نبرد بودند و گام به گام تا رسیدن به آن پیشروی کردند. اهمیت این اقدام از آن جهت است که ارتش بر منطقه مهمی که قلب  "غوطه شرقی"  محسوب می شود مسلط شده است.  این منطقه پایگاه تروریست‌های "جیش الاسلام " و  "گردان عمر"  وابسته به جبهه النصره بوده که از سال  2012 در دست آنها بوده است. این گروهها استحکامات زیادی در این منطقه ایجاد کرده‌اند بنابر این پیشروی ارتش سوریه در این منطقه بسیار مهم است و می تواند آغازی بر عملیات ارتش در مناطق مختلف  "غوطه" محسوب شود.


**فرودگاه  "مرج سلطان"  دقیقا کجاست؟

"مرج سلطان" یک منطقه در اطراف دمشق (فاصله 15 کیلومتری پایتخت) قرار دارد و از مناطق غوطه شرقی "ریف دمشق" (ناحیه "دوما") نیز به حساب می‌آید. اطراف این روستا مناطق مهمی همچون "حرستا"، "دیرسلمان"، "ساکا" و .... قرار دارد.  ورود ارتش سوریه به منطقه و فرودگاه "مرج سلطان " راه را برای آزادسازی سایر نقاط در ناحیه جنوبی وارد می‌کنند.


شبکه المیادین گزارش داد: ورود ارتش سوریه به فرودگاه نظامی  "مرج السلطان" در  "غوطه شرقی" در  "ریف دمشق" ، آغاز پیروزی های بعدی ارتش سوریه در در این مناطق است است.  "محمد الخضر"  خبرنگار این  شبکه تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: نیروهای ارتش سوریه وارد فرودگاه  "مرج  السلطان"  شده‌اند و در حال پیشروی در آن هستند.


**توپولوژی اهمیت "غوطه شرقی"

غوطه به مجموعه‌ای از مزارع اطلاق می‌شود که در منطقه  "ریف دمشق" در نزدیکی قسمت شرقی پایتخت در سوریه واقع شده است.  "غوطه دمشق"  کمربند کشاورزی سبزی است که مناطق جنوبی و شرقی پایتخت را محصور ساخته است. این منطقه، شهر را از مراتع خشکی که در مرز صحرای سوریه قرار دارد، مجزا کرده است.

گروه‌های مسلح تروریستی در بخشی از  نواحی مختلف غوطه شرقی مستقر هستند و از جمله این مناطق حضور در "حرستا" ، "داریا"، "جوبر" و "دوما" و "عربین"  است که البته ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه مواضع تروریست‌ها را این نقاط همواره مورد هدف قرار داده‌اند.



** اهمیت آزاد سازی فرودگاه "مرج سلطان"


یکی از شهرهایی که در منطقه ریف دمشق بسیار حائز اهمیت است "داریا" بوده که آزاد سازی فرودگاه "مرج سلطان" می‎‌تواند نقش مهمی در پاکسازی اطراف "دمشق"  از جمله منطقه "داریا" داشته باشد و ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوری می‌توانند با قدرت با پیشروی در این منطقه این قسمت را آزاد کنند.


پس از آزاد سازی  "فرودگاه کویرس" ،   این فرودگاه تجهیزات و استحکاماتش به روز رسانی و ادوات جدیدی در این فرودگاه نصب شد تا به نظر بخشی از ستاد فرماندهی ارتش و نیروهای دفاعی وطنی سوریه در منطقه عملیاتی شمال و شرق باشد.  آزاد سازی فرودگاه "مرج سلطان" نیز می‌تواند باعث شود تا این فرودگاه به ستاد فرماندهی منطقه عملیاتی "ریف دمشق" تبدیل شود که البته تصمیم گیری در این زمینه بر عهده  "فرماندهان ارتش سوریه"  است.
کد مطلب : ۱۱۹۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما