۰
plusresetminus

پیکر مرحوم احمد نجابت در حرم شاهچراغ(ع) آرام گرفت+ پیام‌های تسلیت

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
مرحوم نجابت عاشق روحانیت انقلابی خط امام و رهبری بود و با تمام وجود در راستای گسترش و توسعه ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کرد.
احمد نجابت
احمد نجابت
به گزارش "حافظ نیوز"، پیکر احمد نجابت امروز از حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر وی توسط آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، پیکر وی در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) خاکسپاری شد.

احمد نجابت نماینده مردم شیراز در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس و عضو هیئت موسس و شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش دعوت حق را لبیک گفت.

وی متولد 30 مرداد سال 1323 است که در دوره وزارت کامران باقری لنکرانی، مشاور وزیر بهداشت بود و پس از دوره اتمام ماموریتش در وزارت بهداشت در زادگاهش شیراز به‌همراه باقری‌لنکرانی و چند تن دیگر از اساتید دانشگاه و معتمدین شیراز، کانون فرهنگی بصیرت را راه‌اندازی کرد.

برخی پیام‌ها و بیانیه‌های شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به مناسبت درگذشت احمد نجابت بدین شرح است:
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان در پیامی در گذشت دکتر احمد نجابت نماینده اسبق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است : خبر درگذشت مرحوم مغفور دکتر احمد نجابت رحمه الله علیه سبب حزن و تاثر خاطر شد .

اوکه قرب الهی را جز خدمت به خلق و کمک به محرومان نمی دید ، اینک در جوار حق آرام و قرار یافت و دوستان راازفیض وجودش محروم کرد. از خداوند منان توفیق خدمت برای همگان و صبر بر این ضایعه برای دوستان و بازماندگان ایشان مسئلت دارم.

در پیام تسلیت جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی آمده است:

«إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ دکتراحمدنجابت در ساعات پایانی روز جمعه اول ماه صفر به لقاءالله پیوست. بزرگمرد با تقوا وانقلابی که در دوران پرافتخار زندگی خود خصوصا دوران نمایندگی مجلس و مسوولیت‌های مختلفی که در نظام اسلامی برعهده داشت همواره خادم صادق انقلاب، نظام، رهبری بود.

ایشان مجاهدت در یک تشکیلات سیاسی کنار دوستان خود در جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به عنوان عضو موسس و شورای مرکزی را یک تکلیف و وظیفه الهی برگزید؛ زیرا اعتقاد او از فعالیت حزبی در جمهوری اسلامی آن بود که حزب را بازو و زمینه ساز بسط ید ولی فقیه زمان برای گسترش حق وحاکمیت ارزش‌ها می­‌دانست.

دکتر احمد نجابت مجاهد نستوه وانقلابی، پیرو صدیق امام و رهبری، شجاع وسازش ناپذیر و خادم مخلص واقعی ملت بود. دکتر نجابت با ساده‌زیستی بعنوان نماینده مردمی خود را وقف مردم بویژه محرومین کرد؛ نجابت چشم پزشک حاذقی بود که مطب خود را ملجاء ومحل مراجعه محرومین قرار داده بود.

او مردم محروم را رایگان ویزیت می کرد که این مشی الگوی یک پزشک مردمی و متعهد است.

دکتر نجابت در تمام عرصه‌ها خصوصا نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، با صراحت و شجاعت از مواضع انقلابی و اسلامی دفاع می‌کرد و همیشه خود را با دیدگاه‌های امام و مقام معظم رهبری هماهنگ می کرد و هرگز در پیمودن راه امام و رهبری و شهداء تردید نکرد.

نجابت عاشق روحانیت انقلابی خط امام و رهبری بود و با تمام وجود در راستای گسترش و توسعه ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کرد.

دکتر نجابت در صحنه خانواده پدری مهربان و همسری وفادار بود. او مربی و اسوه عملی زهد، تقوی، اخلاص، مجاهدت و تواضع بود. دکتر نجابت مدیری کارآمد، متدین، انقلابی، سالم با روحیه ضد فساد بود و همیشه به دنبال عدالت بود.

او در سمت مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت و درمان و همچنین ریاست هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری، نقش بی بدیلی ایفا کرد و با بسیاری از باندهای فساد حقیقی و حقوقی برخورد قاطع کرد.

ما همفکران و همسنگران آن عزیز، این مصیبت را سنگین دانسته، به سوگ آن عزیز نشسته و از خداوند منان شادی روح آن مرحوم را خواستاریم و ان شاءالله با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور گردد. این مصیبت بزرگ را به خاندان محترم نجابت خصوصا برادر بزرگوار ایشان آقای دکتر حسین نجابت نماینده مردم تهران و همچنین خانواده جلیل القدرشان تسلیت عرض می­کنیم.

از حضرت حق برای ایشان غفران واسعه الهی وبرای بازماندگان وهمرزمان ودوستانش اجر و صبر الهی را مسئلت داریم.

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از به صدا در آوردن زنگ آغاز جلسه علنی پارلمان، گفت: با خبر شدیم جناب آقای احمد نجابت نماینده دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و اخوی همکار گرامی‌مان آقای حسین نجابت به رحمت ایزدی پیوستند.

وی افزود: برای این عزیز سفر کرده از خداوند علو درجات خواستاریم و به همکار گرامی و خانواده این عزیز تسلیت می‌گوییم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم استان فارس در شهر شیراز نیز این ضایعه را به این برادر عزیز تسلیت گفتند.

دکتر سيد احمد رضا دستغيب، عضو هيئت رئيسه و نماينده مردم شريف شيراز در مجلس شوراي اسلامي در پيامي درگذشت دکتر احمد نجابت نماينده اسبق مردم شيراز در مجلس را به خانواده آن مرحوم و مردم سومين حرم اهل بيت (ع) تسليت گفت .

در اين پيام آمده است :

انالله و انااليه راجعون

((يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعي‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلي‏ في‏ عِبادي وَ ادْخُلي‏ جَنَّتي)) خبر در گذشت جناب آقاي دکتر احمد نجابت نماينده اسبق مردم شريف شيراز در مجلس شوراي اسلامي باعث تالم و تکدر خاطر گرديد.

ايشان در طول عمر پر برکت خود، چه در عرصه نمايندگي مجلس که با نطق هاي قراء در يکي از حساس ترين برهه ها از حريم انقلاب صيانت نموده و چه در عرصه پزشکي که با وجود تخصص و امکان طبابت در بهترين نقاط شيراز ،درجوار حرم حضرت احمد ابن موسي (ع) همچون پدر بزرگوارشان ياري رسان ضعفا و افراد نيازمند بود، همواره پيروي از سيره اهل بيت (ع) را از ياد نبرده و باصراحت و صداقتي مثال زدني در راه حق بدون توجه به بايد و نبايد هاي حزبي و با نگاهي فرا جناحي حرکت نمود ،تا همچون مولايش حسين ابن علي درس آزادي و آزادگي را به تمام سياسيون بياموزد .

اينجانب ضمن عرض تسليت به مقام معظم رهبري به جهت از دست دادن اين سرباز فداکار انقلاب ، واقعه ناگوار فوت ايشان را به مردم شريف شيراز خصوصا خانواده محترم نجابت، تسليت عرض نموده و از عموم مردم شهيد پرور سومين حرم اهل بيت (ع) دعوت بعمل آورده تا با حضور با شکوه، در مراسم تشييع و ترحيم آن مرحوم مغفور ازخداوند متعال براي بازماندگان، صبر جميل واجر جزيل و همچنين براي روح بلند آن مرحوم علو درجات راخواستار باشند.

والسلام عليکم ورحمه الله وبرکاته
کد مطلب : ۱۱۹۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما