۰
plusresetminus
دکتر فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفتگو با «حافظ نیوز» - قسمت اول

اگر اصولگرایان شیراز به وحدت برسند و از من دعوت کنند نامزد انتخابات مجلس خواهم شد/ نباید به بهانه کم آبی مانع اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی در فارس شد/ منتظر بودم توسط «موساد» ترور شوم

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۸
دکتر فریدون عباسی گفت: درصورتی‌که اصولگرایان شیراز به اجماع و وحدت برسند و شرایط برای نامزدی بنده فراهم باشد از حوزه شیراز نامزد خواهم شد.
دکتر فریدون عباسی
دکتر فریدون عباسی
حافظ نیوز/ اشاره: دکتر فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و یکی از دانشمندان هسته ای بنام کشور است که در آبان ماه سال 89 توسط عوامل موساد در تهران ترور شد و خوشبختانه از این ترور جان سالم به در برد. فریدون عباسی که این روزها به عنوان یکی از منتقدان برجام شناخته می شود، در گفتگو با ”حافظ نیوز“ حرف های متفاوتی می زند و معتقد است پس از طی مراحل قانونی تصویب برجام و ابلاغ رهبر انقلاب، باید به گونه ای دیگر با موضوع برجام برخورد کرد و از این پس بر چگونگی اجرا و پیگیری الزامات قانونی آن متمرکز شد.
وی همچنین صحبت های شنیدنی در خصوص نحوه ترورش و همچنین صنعت هسته ای کشور و دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد دارد و دست آخر، فریدون عباسی در گفتگو با ”حافظ نیوز“ رسما اعلام کرد که احتمال دارد جهت حضور در مجلس شورای اسلامی، از شیراز نامزد انتخابات مجلس شود.
در ادامه گفتگوی دکتر فریدون عباسی و ”حافظ نیوز“ را می خوانید:
 
جناب آقای دکتر عباسی! اخیرا در فضای سیاسی کشور شنیده شده است که شما جهت حضور در مجلس شورای اسلامی، قصد کاندیداتوری از حوزه انتخابیه شیراز  را دارید. این شایعه را تایید می کنید؟
بله، بنده بر اساس بررسی هایی که انجام داده ام و با توجه به سابقه سی‌وچند ساله مسئولیت هایم در مناصب گوناگون اجرایی و مدیریتی، به این جمع‌بندی رسیده‌ام که به‌عنوان نماینده مجلس می‌توانم حضوری مثمرثمر داشته باشم بنابراین تصمیم گرفته ام برای حضور در انتخابات مجلس  شورای اسلامی نامزد شوم.
همچنین با توجه سابقه حضور و سکونت قریب یک دهه در شهر شیراز و اشراف بر مسائل خاص استان فارس، به این نتیجه رسیده ام که می توانم نماینده خوبی برای شهر شیراز باشم البته فعلا در حال بررسی جوانب امر هستم و حضورم در انتخابات مجلس از حوزه شیراز قطعی نیست.
 
به نظر شما نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی باید چه خصوصیاتی  داشته باشد؟
هر نماینده ای در مجلس شورای اسلامی علاوه بر اینکه نماینده تفکر خاصی است و در تصویب قوانین و نظارت به‌صورت مرکزی عمل می‌کند، باید این توانمندی را داشته باشد که با اشراف بر مشکلات شهر و استان متبوعش بتواند چالش‌های مربوطه را نیز حل کند.
استان فارس و شهر شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست. شهر شیراز هم اکنون با معضلات فراوانی نظیر بیکاری و رکود صنایع مواجه است و وقتی به پتانسیل های متعدد فارس از جمله پتروشیمی های متعددی که برای توسعه استان در نظر گرفته شده نگاه می کنیم، متوجه می شویم جایگاه حقیقی استان فارس بسیار فراتر از آنچه که در حال حاضر است می باشد.  بنابراین معتقدم باید نگاه نمایندگان شیراز فراتر از آنچه که هست باشد.

همانگونه که مستحضرید استان فارس شرایط خاصی دارد و سالهاست با بحران کم آبی مواجه است. بنابراین از این منظر شاید راه اندازی واحدهای پتروشیمی که نیاز فراوانی به منابع آب دارند در استان فارس چندان دارای توجیه نباشد. در این باره چه نظری دارید؟
به نظر من نباید نواحی مرکزی ایران خالی از سکنه شود و هرچند استان فارس با بحران کم آبی مواجه است اما نباید با این بهانه جلوی طرح‌های اقتصادی استان را گرفت. علاوه بر این باید توجه داشت که همه جای استان فارس نیز خشک و کم آب نیست و می‌توان با تعریف طرحی جامع، مدیریت بهینه مصرف آب و با در نظر گرفتن تفکر علمی و ضرب و تقسیم‌های مناسب و تعریف پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، استان فارس را به سمت شکوفایی پیش برد.
به عنوان مثال، برای پتروشیمی هایی نظیر فیروزآباد که با مشکل کم آبی مواجه بوده اند، با بازطراحی و ایجاد تغییراتی در ساز و کار این واحد صنعتی، تا حد بسیاری مشکل کم آبی آن حل شده و هم اکنون این طرح صنعتی دارای توجیه اقتصادی شده و موجب اشتغالزایی در سطح استان فارس به ویژه این شهرستان خواهد بود.
نمونه های مشابه این بهینه سازی و بازطراحی را می توان برای دیگر واحدهای پتروشیمی استان نیز به کار بست تا آنها نیز بتوانند در جذب سرمایه از بخش خصوصی موفق تر باشند.
در مجموع، حاکم شدن نگاه علمی و تخصصی می تواند راهگشای صنعت و اشتغال در سطح استان فارس باشد.
 
در خصوص احتمال کاندیداتوری خود از حوزه شیراز بیشتر بگویید. احتمال نامزدی شما به چه عواملی بستگی دارد؟
همانطور که پیشتر اشاره کردم، هم اکنون در حال بررسی شرایط و رایزنی با گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی هستم. بر این اساس، درصورتی‌که اصولگرایان شیراز به اجماع و وحدت برسند و شرایط برای نامزدی بنده فراهم باشد از حوزه شیراز نامزد خواهم شد.
 
از ترور ناموفقی که در سال 89 داشتید بگویید. چرا موساد شما را به عنوان هدف ترور انتخاب کرد؟
هر انقلاب و حکومتی یک دوران تثبیت دارد و انقلاب ما نیز از این امر مستثنی نیست. و هر دوران تثبیتی را که طی می‌کنیم، باید برای تحقق آن هزینه هایی بپردازیم و سختی هایی را متحمل شویم. ما نیز از ابتدای پیروزی  انقلاب اسلامی تاکنون دوران های تثبیت مختلفی را طی‌کرده‌ایم.
در دوران تثبیت سیاسی در ابتدای پیروزی انقلاب شاهد ترورهای کور و مختلف از جمله ترور شهید مطهری بوده ایم. در دوران تثبیت نظامی نیز با هجمه گسترده نظامی صدام و رژیم بعث عراق به کشور مواجه بودیم که علیرغم هزینه های بسیار، اما موجب اقتدار ایران در سطح منطقه و جهان شد.
البته باید توجه داشت هزینه‌های دوران تثبیت سیاسی هنوز هم ادامه دارد و شرکت گسترده مردم در انتخابات و رأی به کاندیداهای تأیید صلاحیت شده شورای نگهبان، فارغ از اینکه چه فردی انتخاب شود یکی از همین اقدامات تثبیت سیاسی است که نشان از تثبیت و بلوغ انقلاب اسلامی دارد.
علاوه بر این، تثبیت علمی و فناوری نیز دورانی دیگر از دوران گذار انقلاب اسلامی بوده است که طی سالهای گذشته رخ داده و به تکوین رسیده است. در هر صورت اگر ما بخواهیم به تکنولوژی و فناوری های روز دنیا دست یابیم و حتی مرزهای جدید علم و فناوری را درنوردیم،  مطمئناً قدرت های مستکبر جهانی در برابر ما خواهند ایستاد.
خرابکاری‌های صنعتی، حملات سایبری و ویروسی، اخراج دانشجویان و نپذیرفتن مقالات اساتید، ایجاد رعب  و وحشت در بین نیروهای نخبه انقلابی و حذف فیزیکی نیروهای نخبگان انقلابی در عرصه علمی نیز از هزینه‌های دوران تثبیت علمی و فنی نظام است.
درواقع دشمن و مشخصا موساد تصور می کرد با حذف نیروهای اعلای انقلابی باعث خاموش شدن راه آن‌ها می‌شود و جلوی پیشرفت علمی کشور سد خواهد شد. ترور بنده حقیر و دیگر عزیزان و دانشمندان هسته ای کشور نیز بر همین اساس بود.
 
از روزی که ترور شدید بگویید...
خب بر اساس اعلام خطرهایی که از چند ماه قبل به ما شده بود، منتظر بروز این اتفاق بودم. آن روز نیز بنده و همسرم در خودرو بودیم که یک موتور سوار یک چیزی را به خودروی ما چسباند و بنده نیز متوجه شدم و سریع از همسرم خواستم که از خودرو پیاده شویم. متاسفانه سرعت عمل ما نسبتا کم بود و نتوانستیم فاصله مناسبی از خودرو بگیریم و بر اثر انفجار بمب و اصابت ترکش هایش، بنده و همسرم مجروح شدیم.
 
ادامه دارد...
 
کد مطلب : ۱۱۹۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اصولگرایان فارس نباید روی مهره های سوخته سرمایه گذاری کنن. باید روی افراد میانه رو فکر کنن نه کسانی که در چشم مردم عامل تحریم و عقب افتادگی کشور هستن.