۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار:

وام 25 میلیونی خرید کالای ایرانی نسخه‌ای شفابخش برای صنعت و اقتصاد ایران نیست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
نماینده مردم شیراز گفت: فروش بیش از یک صد هزار خودرو در عرض شش روز، نباید مسئولان صنایع خودروسازی را برای ادامه دادن راه غلط گذشته در صنعت خودرو ترغیب کند.
ذوالانوار
ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وام 25 میلیونی خودرو که از سوی دولت ابلاغ شده است گفت: وامی که دولت تحت عنوان کمک جهت خرید کالای ایرانی وضع کرده و در عمل منحصر به خرید خودرو شده است، نه دردی از مردم دوا خواهد کرد و نه نسخه ای شفابخش برای صنعت و اقتصاد ایران است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بحرانی که امروز گریبان صنعت خودروسازی کشور را گرفته و موجب روگردانی مردم از خودروهای تولید داخل شده، تا حد بسیاری ناشی از کیفیت پایین این محصولات و قیمت مضاعف آنهاست.
 
ذوالانوار همچنین تصریح کرد: میزان بازدهی پایین در تولید، عدم رعایت استانداردهای ایمنی و رفاهی روز دنیا و عدم تنوع در محصولات از دیگر معضلاتی است که تا برای برطرف کردن آنها فکر اساسی نشود صنایع خودروساز داخلی از بحران نجات نخواهند یافت.
 
نماینده مردم شیراز در ادامه گفت: فروش بیش از یک صد هزار خودرو در عرض شش روز، نباید مسئولان صنایع خودروسازی را برای ادامه دادن راه غلط گذشته در صنعت خودرو ترغیب کند.
 
وی همچنین با اشاره به استقبال مردم از این طرح تصریح کرد: استقبال کم نظیر مردم از این طرح نشان می دهد بازار داخلی تشنه بهره مندی از کالاهایی است که مزیت رقابتی مناسبی در قیاس با دیگر کالاهای مشابه داشته باشد.
 
ذوالانوار در ادامه با اشاره به بهره وام 25 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی نیز گفت: باید نظارتی جدی بر عملکرد سیستم بانکی صورت بگیرد تا سود تسهیلات خرید کالای ایرانی، بیش از مصوبه شورای اقتصاد نباشد.
کد مطلب : ۱۲۰۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما