۰
plusresetminus

توضیحات ژنرال روس درباره نحوه قاچاق نفت داعش از طریق ترکیه

تاریخ انتشارشنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
یک مقام نظامی ارشد روسیه از تجمع نزدیک به 12 هزار تانکر حامل نفت در مرزهای بین ترکیه با عراق خبر داد.
ژنرال " سرگئی رادسکوی" معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با اعلام این موضوع به خبرنگاران گفت هم اکنون از مجموع 11 هزار و 775 تانکر حامل نفت که از سوی ماهواره ها ، پهپادها و نیروهای هوایی روسیه شمارش شده اند4530 تانکر در داخل خاک ترکیه و 7245 تانکر نیز  در داخل خاک عراق هستند. 
 
به گفته این مقام نظامی روس این تانکرها در منطقه مرزی "زاهو" بین ترکیه و عراق تجمع کرده اند تا به مرور وارد خاک ترکیه شوند. 
 
روسیه دولت آنکارا را به قاچاق نفت داعش متهم می کند. اتهامی که دولت آنکارا آن را رد می کند. دولت ترکیه همچنین نفت استحصالی منطقه کردستان عراق را نیز می گیرد و به بازارهای جهانی صادر می کند. 
 
این مقام نظامی روسی افزود: باید توجه داشت که منطقه مرزی زاهو ، تنها نفت عراق را نمی گیرد بلکه نفت سوریه نیز از این پایانه مرزی به ترکیه می رود. 
 
بخشی از نفت سوریه از سوی گروه تروریستی داعش استحصال شده و از طریق مرز با عراق روانه بازار می شود. داعش کنترل استان دیر الزور سوریه را که مسیر اصلی انتقال نفت داعش به منطقه مرزی با ترکیه است، در دست دارد. 
 
به گفته ژنرال رادسکوی دیر الزور کانون اصلی انتقال نفت داعش به موصل عراق است و پس از آن نیز تانکرهای حامل نفت به همراه نفت منطقه کردستان عراق به منطقه مرزی زاهو ترکیه می رود. 
 
به گفته ژنرال رادسکوی این مسیر انتقال نفت، مسیر شرقی قاچاق نفت داعش است و علاوه بر این مسیر گروه داعش نفت استحصالی خود از میدان های نفتی سوریه را از دو مسیر شمالی و غربی نیز به مرز ترکیه می رساند. 
 
به گفته این ژنرال روس، پس از حملات روسیه به تانکرهای نفتی داعش ، این گروه تروریستی از بیم رصد نشدن محموله های نفتی مسیر های دیگرشمالی و غربی را نیز فعال کرده است و علاوه بر آن بیشتر محموله های قاچاق نفت را شبانه انتقال می دهد تا کمتر در دید روس ها باشند. داعش همچنین از تاکتیک حمل نفت در گروه های کوچک و پراکنده به جای حمل نفت در کاروان های بزرگ استفاده می کند.
 
به گفته ژنرال رادسکوی از زمان آغاز حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه ، بیش از 2 هزار تانکر حامل نفت قاچاق داعش در حملات روسیه منهدم شده اند. 
 
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه پیشتر در برابر اتهام کمک کشورش به قاچاق نفت داعش گفته است اگر مقامات روسی این مساله را ثابت کنند او از مقام خود استعفا خواهد کرد.
 
کد مطلب : ۱۲۴۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما