۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

سه عامل «رکود، واردات بی رویه و رویکرد غلط بانک ها» اقتصاد کشور را فلج کرده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۰
پورمختار گفت: متاسفانه با وجود مصوبه دولت مبنی بر عدم واردات کالاهای مشابه تولیدات داخل از خارج کشور شاهد هستیم که کالاهایی مشابه تولیدی داخل از کشورهای دیگر وارد شده و به تولید آسیب می‌زند.
اقتصاد کشور
اقتصاد کشور
به گزارش "حافظ نیوز" رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از وضعیت رکود که سبب فلج شدن اقتصاد کشور شده است، گفت: خروج از رکود نیازمند همکاری دولت و مجلس است در غیر این صورت حوزه اقتصاد با بحران مواجه می‌شود.
محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با تسنیم درباره عملکرد بانک‌ها در زمینه خروج از رکود ‌گفت: بانک‌ها باید حمایت واقعی و شایسته‌تری از امر تولید و کاهش سود بانکی داشته باشند و در مقابل از بنگاه‌داری خودداری کنند در اصل نظام بانکداری کشور باید اصلاحات اساسی داشته باشد.
پورمختار با اشاره به اینکه مجلس باید به وظایف خود در زمینه خروج از رکود عمل کند، تصریح کرد: با سود و بهره‌ای که بانکها تعیین کرده‌اند دریافت تسهیلات به نفع تولیدکننده نیست و باید بخشی از تسهیلات را در سایر حوزه‌ها به کار بگیرد تا توان بازپرداخت اصل و سود تسهیلات را داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیکاری به عنوان معضل بزرگ کشور است که باید حل شود، تصریح کرد: ایراد بزرگی که در دولت و دولت های قبل داریم این است که هیچ وزارت‌خانه‌ای متولی ایجاد اشتغال نیست.
پورمختار با اشاره به اینکه امیدواریم با اجرای برجام و برگشت پول‌های بلوکه شده شاهد بهبود وضعیت معیشت مردم، ارتقای تولید و توجه به اقتصاد مقاومتی باشیم، گفت: اما در دوران پسابرجام باید از واردات بی‌رویه گرفته شود در صورتی که برخی دستگاه‌ها در کشور علاقه زیادی به واردات دارند.
وی گفت: متاسفانه با وجود مصوبه دولت مبنی بر عدم واردات کالاهای مشابه تولیدات داخل از خارج کشور شاهد هستیم که کالاهایی مشابه تولیدی داخل از کشورهای دیگر وارد شده و به تولید آسیب می‌زند.
 
 
کد مطلب : ۱۳۷۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما