۰
plusresetminus
پوتین تشریح کرد؛

روابط ما با ترکیه مشتعل شده است/ باید هویت دستوردهندگان ترور سفیر روسیه در آنکارا افشا شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
دوشنبه شب پوتین قرار بود به تئاتر برود برای تماشای نمایشی از آلکساندر گریبایدوف، که با شنیدن خبر ترور سفیرش در آنکارا برنامه را لغو کرد
روابط ما با ترکیه مشتعل شده است/ باید هویت دستوردهندگان ترور سفیر روسیه در آنکارا افشا شود
به گزارش "حافظ نیوز"،بنوشته گاردین، دوشنبه شب پوتین قرار بود به تئاتر برود برای تماشای نمایشی از آلکساندر گریبایدوف، که با شنیدن خبر ترور سفیرش در آنکارا برنامه را لغو کرد. گریبایدوف، شاعر و نمایشنامه‌نویس نامدار روس، سفیر روسیه در ایران بود که در جریان حمله به سفارتخانه روسیه در تهران (۱۸۲۹ م.) به قتل رسید. بگفته رئيس کمیته روابط خارجی مجلس عالی دوما، از زمان قتل گریبایدوف تاکنون حادثه‌ای چنین تراژیک برای دیپلمات‌های روسیه رخ نداده بود.همه مردم دنیا فیلمترور، شعار و تکبیرهای مستحکم یک جوان ترک برایحلب را بالای جنازه آقای سفیر دیدند. این فیلم حتما برای تروریست‌های شکست خورده در حلب غرورآفرین است.النصره یا ارتش آزاد و یا هر گروه تروریستی دیگری که بارها با رنگ سبز روی نقشه عملیاتی حلب مشخص می شدند، تا امروز عملیاتی خارج از مرزهایسوریه انجام نداده‌‌اند و تجربه این کار را ندارند.  
فردا قرار است نشست سه جانبه‌ای بین روسیه، ترکیه و ایران در خصوص موضوعات منطقه‌ای در مسکو برگزار شود و درست امشب این ترور اتفاق می‌افتد.
طرف ناراحت از اتفاقات اخیر در منطقه کیست که طراحی و اجرای این عملیات را انجام داده است؟
برخی معتقدند این طرف ناراحت همان دولتی‌ست که بعد از آزادسازی حلب  بیشتر  از بقیه با تروریست‌ها ابراز همدردی کرد.کسانی که ترور_سفیر_روسیه در رکیه را جدی نمی‌گیرند و حتي بعضي از شبكه هاي عربي آن را نوعي فداكاري و قهرماني فرض گرفته‌اند، نمی‌دانندترور_ولیعهد_اتریش جرقه جنگ_جهانی اول را زد. اگر جلوی دیوانگی کشورهاي متخاصم حامي تروريسم همچون رژيم كودك كش اسراييل، عربستان و آمريكا و تروریست‌هاي داعش و النصره گرفته نشود، یکی از همین حوادث کافیست آتش جنگ_جهانی_سوم را شعله ور کند. دراین جنگ هیچ نقطه امنی برای فرار وجود ندارد. وقتی پلیس كشور تركيه كه مدتها شرايط امني براي داعش ايجاد مي‌كرد، دست به ترور می‌زند معلوم می‌شود کار از دست رجب طيب اردوغان كه كشورش در حال حاضر مركز قتل و كشتار است، خارج شده!
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۶۰۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما