۰
plusresetminus
خداحافظی با استان‌ها

موسیقی فجر هم تهرانی شد / جشنواره ای میلیاردی در تهران برگزار می شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷
دو سالی می‌شود که جشنواره موسیقی فجر در خارج از تهران برگزار نمی‌شود.
موسیقی فجر هم تهرانی شد / جشنواره ای میلیاردی در تهران برگزار می شود
به گزارش "حافظ نیوز"،دو سالی می‌شود که جشنواره موسیقی فجر در خارج از تهران برگزار نمی‌شود.
پیش از این تعدادی از برنامه‌های موسیقایی طی دوره‌های گذشته جشنواره در استان‌ها اجرا می‌شد اما این رویدادها به اراده جشنواره موسیقی نبود. مسوولان جدید جشنواره اعتقاد دارند برخی از استان‌ها ظرفیت آن‌چنانی برای بخش استانی نداشتند که بخواهند در خدمت جشنواره باشند به همین جهت طی این دو سال درخواستی برای برگزاری برنامه‌های موسیقایی در استان‌ها نبوده و گویا امکانات استان‌ها در این زمینه هنوز قوی نیست.
این به آن معنی است اگر کسی خارج از تهران به موسیقی علاقه دارد یا باید قیدش را بزند و یا زحمت سفر را به جان بخرند و تازه معلوم نیست که به لقای محبوب نائل شوند یا خیر.

مصائب بلیت فروشی
نوربخش در نشست خبری خود درباره حاشیه‌های بلیت فروشی گفت: ما از همان ابتدا بر این باور بوده‌ایم که باید از تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه بلیت‌فروشی استفاده کنیم.
ما نباید بدون قانون و نظم و ترتیب خاصی یک سایتی را برای فروش بلیت معرفی کنیم. به همین جهت من چه در دوره گذشته و چه در سال جاری نامه‌نگاری‌هایی انجام دادم و طی آن از همه سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت دعوت کردم که پیشنهاد خود را برای بلیت‌فروشی جشنواره ارائه دهند. در این بین بحث پیش‌پرداخت که هم می‌تواند تضمینی برای فعال‌تر شدن سایت‌ها و همچنین رفع برخی از مشکلات مالی جشنواره باشد، مورد توجه بوده که جزئیات آن تا چند روز دیگر به صورت کامل اعلام می‌شود.

دفاع معاون هنری ارشاد از مدیریت جشنواره
وقتی انتقاد صدها نفر نادیده گرفته می‌شود


علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نامه اخیر بیش از ۷۰۰ از تن از منتقدان جشنواره موسیقی فجر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگاران گفت: ما از نظر همه منتقدان استقبال می کنیم و امیدواریم همه کسانی که در این زمینه ها کار می کنند به این موضوعات توجه داشته باشند. به هر حال هر چه تعاملات در این زمینه بیشتر باشد باعث می شود نقص ها کمتر شود. معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره که اقدامات وزارت ارشاد برای جلوگیری از تنش بین منتقدان و مدیریت جشنواره موسیقی فجر چیست، گفت: به اعتقاد من در این فضا نه تشنج و نه دشمنی وجود دارد و این نظر شماست که می گویید دشمنی وجود دارد. به اعتقاد من این یک فضای مطلوب است که به سمت دشمنی نمی رود بلکه به سمت نقد می رود. نقد و بررسی هم اصلا بد نیست  و در هر جشنواره ای لازم است که افراد دغدغه مند فضای جشنواره را نقد کنند.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۶۰۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما