۰
plusresetminus
هفتم و هشتم ماه دی ماه صورت می‌گیرد:

شاعران انقلاب به شیراز می آیند + برنامه ها

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۷
رییس حوزه هنری استان فارس گفت: با حضور شاعران ملی و بین‌المللی جشنواره شعر انقلاب در ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.
شاعران انقلاب به شیراز می آیند + برنامه ها
به گزارش "حافظ نیوز"، محمد کرم‌اللهی مسئول روابط عمومی حوزه هنری فارس ظهر امروز در نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب که در حوزه هنری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره شعر انقلاب با حضور شاعران ملی و بین‌المللی دی‌ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

وی ابتدا با اشاره به زمینه‌های برگزاری جشنواره شعر انقلاب گفت: شیراز در تاریخ بلند و باشکوه خود، فرزندانی را تربیت‌ کرده که هرکدام قله‌های برتر دنیای بشریت بوده‌اند و نقشی تاثیرگذار بر ساختار فرهنگ و اجتماع دوره خود گذاشته‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره شعر انقلاب خاطرنشان کرد: شخصیت‌های ادبی ما در حوزه شعر مانند حافظ و سعدی هرکدام برای جامعه بشری یک الگو هستند و این ظرفیت برای شهر شیراز گنجینه‌ای گران‌بها است.

کرم‌اللهی اظهار داشت: امسال جشنواره شعر انقلاب به سبب ظرفیتی که در شیراز وجود دارد، در این شهر برگزار می‌شود و تلاش خواهد شد به‌نوعی این جشنواره را برگزار کنیم که دبیرخانه دائمی آن در شیراز ماندگار شود.

وی افزود: مقوله شعر مهم و اثرگذار در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هنری است که بخش بزرگی از هنجارها و حکمت‌ها در این قالب هنری درج‌ شده و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: این جشنواره بهانه‌ای است که نشان دهیم شیراز بر بلندای ادبی کشور تکیه می‌زند، هم به سبب گذشته باشکوه و هم جوانان خوش‌ذوق که تعدادشان در شهر شیراز و استان فارس کم نیست.

کرم‌اللهی در تشریح جزئیات این جشنواره گفت: این جشنواره در دو روز برگزار می‌شود که فراخوان آن 10 ماه پیش برای بخش مسابقه در کشور توزیع شد و از میان انبوه شعرا، 27 شاعر به‌عنوان شعرای برتر انتخاب شدند.

وی همچنین اظهار داشت: پراکندگی جغرافیایی آثار ارسالی مناسب بود به‌طوری‌که تنها در یکی دو استان نماینده نداریم و در فارس نیز دو نفر در این جشنواره شرکت می‌کنند.

کرم‌اللهی ادامه داد: در آیین پایانی جشنواره همراه با حضور برگزیدگان در پنج بخش جوایزی تقدیم شرکت‌کنندگان خواهد شد و بین ممتازان نیز، برترین‌ها انتخاب‌شده و هدایایی به آنان اهدا می‌شود.

این مقام مسؤول همچنین گفت: آیین گشایش جشنواره روز هفتم دی‌ماه جاری ساعت 9:30 در حافظیه آغاز می‌شود و با گلباران مزار حافظ و سعدی ادامه می‌یابد که به‌عنوان دو نماد فرهنگ غنی اسلامی در جهان مطرح هستند.

وی افزود: پس از آیین گشایش، محفل شعر انقلاب در تالار سینا و صدرا بعد از نماز مغرب و عشا با شعرخوانی بزرگان ادبی شروع‌شده و چند ناقد ادبی نیز در محفل شعرخوانی شعرا حضور خواهند یافت.

کرم‌اللهی ادامه داد:  صبح روز دوم، محفل دیدار مهر در حرم احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود که شامل شعرخوانی بزرگان و پیشکسوتان شعر کشور بوده و با حضور نماینده ولی‌فقیه و جمعی از مسؤولان این استان ادامه خواهد یافت.

مدیر حوزه هنری استان فارس خاطرنشان کرد: بعدازظهر روز هشتم دی‌ماه جاری در تالار سینا و صدرا مراسم پایانی برگزار می‌شود که با شعرخوانی و تجلیل از بزرگان همراه بوده و از زنده‌یاد نصرالله مردانی و سید محمود سجادی منتقد ادبی تجلیل می‌شود.

وی همچنین گفت: در بخش بین‌الملل شاعرانی مانند شوقی بزیع از لبنان، هیلانه عطاءالله از سوریه محمد‌الامین از هلند، محمد صرخوه از کویت، سید احمد حسینی و معین نظام از پاکستان و...اشعار خود را تقدیم حاضران خواهند کرد.
انتهای خبر/112
کد مطلب : ۱۶۰۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما