۰
plusresetminus
گزارشی از حضور وزیر سابق اطلاعات در شیراز؛

مصلحی: «باند جاسوسی مهدی هاشمی با خط دهی CIA همچنان در کشور فعال است/ یکی از کارهای کلیدی دشمن این است که مردم را در انتخاب اصلح دچار اشتباه می کند/ تنها سی درصد مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریمهاست»

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
مصلحی گفت: امروز بعضی‌ها برای فتنه از تعابیر دیگر استفاده می‌کنند و به کار بردن این کلمه برایشان سخت شده است.
حیدر مصلحی
حیدر مصلحی
به گزارش "حافظ نیوز" حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در همایش «تجلی بصیرت و ولایت‌مداری» که به مناسبت حماسه نهم دی‌ماه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز برگزار شد اظهار داشت: فتنه سال 88 گرچه در نهم دی‌ماه همان سال با حضور معجزه‌آسای مردم متوقف شد، اما پایان نپذیرفت و عقبه فتنه که سه سرویس اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است به‌ شدت در حال طراحی جدید بوده تا بتواند مسیر مقابله با انقلاب اسلامی را هموار کند.
وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد: امروز در کشور، بعضی‌ها برای فتنه از تعابیر دیگر استفاده می‌کنند و به کار بردن این کلمه برایشان سخت شده و دشمن نیز در تلاش است که کلمات و اصطلاحاتی که مورد استفاده رهبری و امام بوده، به‌ هیچ‌ عنوان به کار برده نشود.
مصلحی تبیین کرد: امروز به ما می‌گویند چرا از فتنه صحبت می‌کنید، چراکه یک اتفاقی در سال 88
نفوذ در درون کشور یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام است که گاهی به صورت ترور جسمی روی می‌دهد و گاهی ترور شخصیتی را دنبال می‌کنند.
افتاد و تمام شد، اما به آن‌ها می‌گوییم که تاریخ گذشته را نمی‌توان نادیده گرفت و در قرآن نیز به ابعاد گوناگون حوادث تاریخی در موارد بسیاری پرداخته‌ شده و برای عبرت‌آموزی آیندگان تکرار می‌شود.
وزیر سابق اطلاعات عنوان کرد: آن 30 نفری که امروز برای ترامپ نامه می‌نویسند که تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران اعمال کند، کسانی هستند که روزی در رده‌های بالای مدیریتی حضور داشته‌اند و باید دید چه اتفاقی افتاده است که چنین حرکتی از سوی آن‌ها انجام می‌شود و این نشان از آن دارد که فتنه‌گران بیکار نخواهند نشست.
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به ویژگی‌های مسؤولان نظام، گفت: کسانی که برای کشور تلاش می‌کنند دو دسته هستند که دسته نخست می‌گویند به‌ خاطر‌ اینکه برای نظام تلاش می‌کنیم باید از بیت‌المال برخوردار باشیم و دسته‌ای دیگر اعتقاد دارند که هرچه تلاش کنند، برخورداری خود از بیت‌المال را حق خود ندانسته و پیوسته خود را بدهکار مردم و نظام می‌دانند که خادمان اصلی مردم همین دسته دوم هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی کمر خدمت را بسته‌اند.
مصلحی همچنین با اشاره به دو تهدید مهم علیه نظام، یادآور شد: نفوذ در درون کشور یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های دشمن برای ضربه
یکی از کارهای کلیدی دشمن این است که در سه قشر مردم، مسؤولان و نخبگان ایجاد اشتباه محاسباتی کرده و مردم را در انتخابات و برگزیدن فرد اصلح دچار اشتباه کند.
زدن به نظام است که گاهی به صورت ترور جسمی روی می‌دهد و گاهی ترور شخصیتی را دنبال می‌کنند که از ابتدای انقلاب اسلامی این حربه را به کار برده‌اند.
وی افزود: آمریکا باند جاسوسی مهدی هاشمی که همین الآن با خط‌دهی CIA در کشور فعال است را در کنار منتظری گذاشت تا او را از حیز انتفاع ساقط کند و موفق شد و به همین ترتیب سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا برای مسؤولان نظام نقشه می‌کشند تا حساسیت آن‌ها را نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی کم‌رنگ کنند.
وزیر سابق اطلاعات، ابعاد دیگر فتنه را بازگو کرد و گفت: یکی از کارهای کلیدی دشمن این است که در سه قشر مردم، مسؤولان و نخبگان ایجاد اشتباه محاسباتی کرده و مردم را در انتخابات و برگزیدن فرد اصلح دچار اشتباه کند و در این راه گاهی از تهدیدات نیز استفاده می‌کند.

مصلحی: تنها سی درصد مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریمهاست
حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در جمع دانشجویان پنج تشكل انقلابي دانشگاه علوم پزشكي شيراز که با عنوان "جنبش مردمي سبز يا كرنش در مقابل غرب" به مناسبت نهم دی‌ماه در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد با اشاره به انتخابات سال 92 گفت: از اول انقلاب تا کنون شبکه های ضد انقلاب اصرار داشتند موافقانشان در انتخابات شرکت نکنند اما از سال
امروز عده‌ای برای مسیر انحرافی که در پیش گرفته‌اند، به‌ جای آنکه سخنان صریح امام راحل را مطرح کنند، تنها از ایشان خاطره تعریف می‌کنند.
92، اوضاع تغییر کرده و به جایی رسیده که از گفتمان امام (ره) هم استفاده می کنند.
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در قرآن به ابعاد گوناگون به حوادث تاریخی پرداخته شده است که برای آیندگان درس عبرت است گفت: امروز به ما می‌گویند چرا از فتنه صحبت می‌کنید، چراکه یک اتفاقی در سال 88 افتاد و تمام شد، اما به آن‌ها می‌گوییم که تاریخ گذشته را نمی‌توان نادیده گرفت و در قرآن نیز به ابعاد گوناگون حوادث تاریخی در موارد بسیاری پرداخته‌ شده و برای عبرت‌آموزی آیندگان تکرار می‌شود. بعضی‌ها برای فتنه از تعابیر دیگر استفاده می‌کنند و به کار بردن این کلمه برایشان سخت شده و دشمن نیز در تلاش است که کلمات و اصطلاحاتی که مورد استفاده رهبری و امام بوده، به‌ هیچ‌ عنوان به کار برده نشود.
وزیر سابق اطلاعات گفت: امروز در جامعه یک عده به دنبال ایجاد نظام سرمایه داری هستند که متاسفانه نظام سرمایه داری فقر را به دنبال دارد یعنی بقیه گرسنه بمانند تا این افراد سیر شوند و این امر در آمریکا هم دیده می شود دهها تن مواد غذایی به دریا ریخته می شود اما به فقرا و کارتن خواب ها داده نمی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه غفلت مربوط به نسل اول و دوم امام که را دیده و درک کرده است می باشد افزود:
گرفتن حساسیت خواص از ترفندهای سرویس‌های جاسوسی بوده و اقدام بعدی به‌ هم ریختن نظام فکری شخصیت‌های انقلاب است.
اما نسل سوم و چهارم است که اهمیت دارد؛ امروز عده‌ای برای مسیر انحرافی که در پیش گرفته‌اند، به‌ جای آنکه سخنان صریح امام راحل را مطرح کنند، تنها از ایشان خاطره تعریف می‌کنند و به گمراهی نسل سوم و چهارم انقلاب می‌پردازند و همین‌ها موجب می‌شوند که شبکه‌های معاند انقلاب اسلامی سوءاستفاده کنند.
وی راه دیگر گمراهی نسل سوم و چارم را نفوذ دانست و بیان کرد: پروژه نفوذ دشمن به سه بخش مردم و مسئولان و نخبگان تقسیم می شود که به دنبال ایجاد تغییرات در این بخشها می باشد.
وزیر سابق اطلاعات القا ناامیدی در بین مردم، نخبگان و مسئولان را یکی دیگر از پروژه‌هایی عنوان کرد که دشمن آن را دنبال می‌کند و گفت: در بحث پیشرفت‌های علمی ایران آمریکا و غرب متعجب هستند و حتی اوباما پیشرفت علمی ایران را پذیرفته اما متأسفانه آن‌قدر القا ناامیدی شده است که بعضی افراد در داخل این پیشرفت‌ها را باور ندارند.
وی اشتباه محاسباتی را نیز در گروه مردم و نخبگان و مسئولان مشترک دانست و گفت: در فتنه 88 مردم پا روی نخبگان و خواص گذاشتند و رفتند، اظهار داشت: گرفتن حساسیت خواص از ترفندهای سرویس‌های جاسوسی بوده و اقدام بعدی به‌
تحریم‌های زمان جنگ با تحریم‌های کنونی قابل قیاس نیست من به‌عنوان کسی که از پشت‌صحنه اقتصادی کشور باخبر است تحریم هایی که که این همه از آن دم زده می شود فقط 30 درصد مشکلات اقتصادی به این تحریم ها بر می گردد.
هم ریختن نظام فکری شخصیت‌های انقلاب است و آن‌ها را در وضعیتی قرار می‌دهد که کلماتی مانند استکبار، فتنه و... را دیگر به کار نمی‌برند، چراکه حساسیت آن‌ها نسبت به این اصطلاحات از بین رفته است.
مصلحی ادامه داد: در سه چهار سال اخیر بعضی‌ها به جای گفتن کلمه استکبار، قدرت‌های بزرگ جهانی می‌گویند و یا از ایالات متحده آمریکا نام می‌برند و این نشان‌ دهنده این است که سرویس‌های جاسوسی بیگانه در از بین بردن حساسیت‌ها موفق عمل کرده‌اند.
در ادامه وزیر سابق اطلاعات بیان کرد: تحریم‌های زمان جنگ با تحریم‌های کنونی قابل قیاس نیست من به‌عنوان کسی که از پشت‌صحنه اقتصادی کشور باخبر است تحریم هایی که که این همه از آن دم زده می شود فقط 30 درصد مشکلات اقتصادی به این تحریم ها بر می گردد و ادامه داد: در طی چند سال اخیر ماشین های مدل بالایی که در خیابان ها میبینیم و گاها قیمت برخی به بالای یک میلیارد هم می رسد چگونه وارد کشور می شوند؟ این خودروها وارد می شوند اما مواد اولیه یک کارخانه در حال تعطیلی قابل وارد کردن نیست؟
وی در پایان با اشاره به دیدار پوتین با مقام معظم رهبری گفت: اروپا و آمریکا به دنبال این هستند که بین مقام معظم رهبری و پوتین چه گذشته و قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ تلاش دستگاه اطلاعاتی آمریکا و سفرهای کری به روسیه همه برای کشف این موضوع است.
 تهیه و تنظیم: سیده سعیده موسوی
کد مطلب : ۱۶۱۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما