۰
plusresetminus
مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس:

آسیب های فرهنگی و اجتماعی در طول تاریخ اسلام به دلیل سکوت عامه مردم به تبعیت از نخبگان جامعه بوده است/ باید «امر به معروف و نهی از منکر» را جدی تر بگیریم

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
مهدوی گفت: طی مدتی که دانشگاه فرهنگیان تعطیل بود، مشاهده کردیم تأثیر معلمانی که در این دانشگاه تربیت شده بودند به مراتب بیشتر از افرادی بود که در خارج از این مجموعه آموزش دیده بودند
سلیمان مهدوی
سلیمان مهدوی
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در جلسه ای که صبح امروز با حضور رحمان صحراگرد سرپرست مدیریت امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان استان فارس و دیگر مسئولین این دانشگاه برگزار شد گفت: در مباحث دانشگاهی و تخصصی، محوریت دانشگاه فرهنگیان انسان محوری است و خروجی این دانشگاه باید انسان شناسی باشد.
مهدوی اظهار داشت: ارزش حقیقی این دانشگاه خیلی بیشتر از دیگر دانشگاه هاست و طی مدتی که دانشگاه فرهنگیان تعطیل شده بود، مشاهده کردیم تأثیر معلمانی که در این دانشگاه تربیت شده بودند به مراتب بیشتر از افرادی بود که در خارج از این مجموعه آموزش دیده بودند.
وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان خاص از دانشگاه های دیگر است؛ چون افرادی را تربیت می کند که شغل انبیاء را دارند و این امر باعث می شود مسئولیت این دانشگاه نیز افزایش پیدا کند.
مهدوی با اشاره به اصل 8 قانون اساسی که در سال 94 تصویب و در سال 95 دستورالعمل های اجرایی آن ابلاغ شده گفت: بر اساس این قانون و دستورالعمل ها، همه دانشگاه ها و ادارات باید شورای امر به معروف و نهی از منکر را راه اندازی کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در ادامه بیان داشت: مسئولین دانشگاه فرهنگیان علاوه بر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر این دانشگاه باید به معلمان و دانشجویان یادآوری کنند و تذکر بدهند که امر به معروف و نهی از منکر چند ناهنجاری اجتماعی نیست و جهان شمول است و ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را شامل می شود.
وی اظهار داشت: هر جا اسلام به حاشیه رفته به این دلیل بوده که عامه مردم به تبعیت از نخبگان جامعه سکوت کردند که این امر باعث تسلط اشرار گردیده است.
رحمان صحراگرد سرپرست مدیریت امور پردیس  های استانی دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز در این جلسه بیان کرد: اعضای شوراهای پردیس باید دانش شان را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر افزایش دهند.
وی در ادامه گفت: بنده به عنوان مسئول دانشگاه فرهنگیان در استان فارس، می خواهم اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این دانشگاه بسیار فعال باشند و نخستین و مهمترین قدم در این رابطه این است که امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان شروع کنیم.
در پایان این جلسه با حکم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، رحمان صحراگرد به عنوان رئیس شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه های فرهنگیان استان فارس، مهین شمسایی به عنوان نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در شورای عالی دانشگاه های فرهنگیان استان فارس و محمدرضا صالحی به عنوان دبیر شورای عالی دانشگاه فرهنگیان استان فارس منصوب گردیدند
کد مطلب : ۱۶۳۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما