۰
plusresetminus
به علت تداوم فرونشست زمین و افزایش فروچاله ها،

آغاز جابجایی و کوچ اجباری روستای دیندارلو فسا

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
جابجایی روستای دیندارلو از امروز با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور کلید خورد.
آغاز جابجایی و کوچ اجباری روستای دیندارلو فسا
به گزارش "حافظ نیوز" پس از وقوع سه حادثه در فاصله زمانی کمتر از یک سال، به عنوان فرو نشست زمین در روستای دیندارلو و ایجاد فروچاله به عمق 100 متر در نزدیکی این روستا زندگی را برای ساکنان آن مختل کرده و حالا با بارش باران در طی چند روز گذشته دوباره شکافی به طول بیش از دویست متر در این روستا ایجاد شده و باعث شکسته شدن دیوارهای ساختمان ها و معابر عمومی شد.
رئیس بنیاد مسکن کشور در بازدید از روستای دیندارلو در بخش ششده و قره بلاغ گفت : بنیاد مسکن هزینه مطالعه کلی در خصوص جابجایی این روستا را به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی شیراز و تهران پرداخت می کند و این مطالعه از هفته آینده آغاز خواهد شد.
تابش افزود: بعد از ارائه راهکار، نتیجه مطالعات مشخص خواهد شد که آیا کل روستا باید جابجا شود یا بخشی که در مسیر این رانش واقع شده است.
 سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا نیز گفت: به علت شدت رانش ها که از پارسال در این روستا رخ داده به بیش از 150 واحد مسکونی خسارت وارد و تخلیه شدند.
 وی ادامه داد: در بارندگی چند روز گذشته مجددا شکاف هایی جدید در این روستا ایجاد و خساراتی وارد شده است که ما 100 خانوار دیگر را تخلیه کردیم.
  روستای دیندارلو دارای 800 خانوار با جمیعت 2 هزار و 500 نفر در بخش ششده و قره بلاغ فسا قرار دارد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب : ۱۶۴۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما