۰
plusresetminus

تشدید بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۸
در ایام تعطیلات نوروزی، بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان فارس، تشدید می‌شود.
تشدید بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی
به گزارش "حافظ نیوز"،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، نماینده حوزه معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: کارکنان واحدهای بهداشت محیط این دانشگاه، در قالب تیم‌های ثابت و سیار، در ایام تعطیلات نوروز به‌صورت روزانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اسکان و اقامت مسافران، مساجد و اماکن بین‌راهی فارس بازدید می‌کنند.
سید محمدصادق کشفی‌نژاد، افزود: در این بازدیدها مسائل مربوط به حوزه بهداشت محیط بررسی و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، با همکاری مقام قضایی با آن برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: در این بازدیدها، اقلام و اجناس تاریخ‌مصرف گذشته و غیرمجاز جمع‌آوری و پس از صورت‌جلسه با نظارت دستگاه قضایی، نسبت به معدوم‌سازی آن‌ها اقدام می‌شود.
نماینده حوزه معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی این دانشگاه، اضافه کرد: در چهارمین روز از سال جدید، 395 بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، 116 بازدید از اماکن عمومی، 47 بازدید از اماکن بین‌راهی، 32 بازدید از سامانه آب‌رسانی و 21 بازدید از مراکز مشکوک به عرضه قلیان، از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در این استان، انجام شد.
دکتر کشفی‌نژاد گفت: در این روز، 324 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف معدوم و 391 مورد کلرسنجی در سطح استان فارس، انجام شد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های واحد بهداشت محیط در این ایام، آموزش به مردم و مسافران نوروزی، در زمینه آشنایی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، خودداری از مصرف غذاهای غیر بسته‌بندی است، همچنین با نصب برنوشته و توزیع تراکت به مردم و مسافران، این آموزش‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
کد مطلب : ۱۶۶۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما